۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۶۰۱۶۴
آیت الله دری نجف آبادی:

خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه رویکرد اصلی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که خدمت رسانی به اقشار محروم و آسیب دیده جامعه رویکرد اصلی نظام اسلامی است، گفت: کارکنان جمعیت هلال احمر باید با الگوگیری از پیامبر و اهل بیت خدمت رسانی بی منت به اقشار محروم و آسیب دیده جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهند.
  آيت الله دري نجف آبادي ديدار  آيت الله دري نجف آبادي با کارکنان جمعيت هلال احمر استان مرکزي ديدار  آيت الله دري نجف آبادي با کارکنان جمعيت هلال احمر استان مرکزي ديدار  آيت الله دري نجف آبادي با کارکنان جمعيت هلال احمر استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز دوشنبه 21 اردیبهشت در دیدار کارکنان جمعیت هلال احمر استان مرکزی که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد خاطرنشان کرد: در جمعیت هلال احمر ایران اسلامی رویکرد هر خانواده یک امدادگر باید به عنوان یک اولویت اجتماعی به طور کامل محقق شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که خدمات اجتماعی مورد تاکید اسلام است و در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است اظهار داشت: در عمل پیامبران و ائمه اطهار(ع) هم در عرصه های مختلف خدمات اجتماعی متعددی را انجام داده اند که باید امروز الگویی برای ما باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر این که خدمات رسانی به اقشار محروم و آسیب دیده جامعه رویکرد اصلی نظام اسلامی است بیان داشت: کارکنان جمعیت هلال احمر باید با الگوگیری از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) خدمت رسانی بی منت به اقشار محروم و آسیب دیده جامعه را سرلوحه امور خود قرار دهند.

 

وی افزود: اخلاق مداری و تقوا باید در شخصیت امدادگران جمعیت هلال احمر به خوبی مشهود باشد و مسؤولان این نهاد حمایتی باید در جذب داوطلبان و نیروهای رسمی به این ویژگی های مهم افراد توجه ویژه داشته باشند.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جمعیت هلال احمر در قالب طرح پزشکان بدون‌مرز باید با حضور بین‌المللی خود به یاری مصدومان و حادثه‌دیدگان در سراسر دنیا بشتابد تصریح داشت: هلال احمر یک سازمان بین المللی و در واقع پزشکان بدون مرز است و لازم است در حوادث و مشکلات حضور فعال و سازنده ای داشته باشند.

 

امام جمعه اراک افزود: جمعیت هلال احمر باید در حوزه خدمات رسانی به مردم از ورود هرگونه جریان سیاسی و سیاسی کاری به درون سازمان، پرهیز کند و با خلوص نیت آماده خدمات رسانی به اقشار آسیب دیده باشد.

 

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه حمایت از افراد آسیب دیده واجب کفایی است بیان کرد: در این خصوص لازم است همه افراد برای کمک و انجام تکلیف قیام کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر این که سازمان بین المللی صلیب سرخ باید کمک های خود را برای کشورهای مظلوم هم در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: جای تعجب است که امروز مدعیان دروغین حقوق بشر که ادعای دموکراسی می کنند برخورد دوگانه با مردم غزه، فلسطین، یمن و ... دارند.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایات آل‌سعود و اسرائیل عنوان کرد: طبق هیچ قانونی نباید بیمارستان‌ها، منازل مسکونی و مدارس را مورد تهاجم قرار داد در صورتی که آل‌سعود به بیمارستان‌، خانه و مدرسه یمنی‌ها هم رحم نمی‌کند.

 

امام جمعه اراک در ادامه آموزش در هلال احمر را یک امر مهم دانست و اظهار داشت: باید با مانورهای مطلوب و آموزش نیروهای جدید در کنار تقویت و تمرینات سنگین برای نیروی فعلی به کارآمدی هر چه بیشتر این جمعیت کمک کرد.

 

گفتنی است، در این دیدار جمعی از داوطلبان هلال احمر مورد قدردانی قرار گرفتند و همچنین هم اکنون 14 هزار داوطلب، جوانان و امدادگران به صورت سازماندهی شده در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت می کنند.

 

یادآور می شود،  18تا 24 اردیبهشت ماه با عنوان هفته جمعیت هلال احمر نامگذاری شده است./842/پ202/ب4

ارسال نظرات