۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۶۰۳۴۵
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 25 اردیبهشت همزمان با مبعث رسول اکرم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 25 اردیبهشت همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) با حضور رییس جمهور دکتر روحانی آغاز و تا 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در نشست خبری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، که در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، با تبریک عید مبعث، گفت: برخی تصور می‌کنند قرآن صرفا برای مسلمانان است، اما قرآن کتابی جهانی و برای همه بشریت است.

 

وی افزود: قرآن کتاب رحمت و سعادت برای همه انسان‌ها و پرچم و نشان امت اسلامی است که مسلمانان باید به این پرچم افتخار کنند، دشمنی دشمنان اسلام صرفا به دلیل وجود نفت، گاز یا سایر منافع آنها نیست بلکه به دلیل در دست داشتن قرآن از سوی مسلمانان است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در ادامه اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند: قاری و حافظ قرآن پرچم‌دار اسلام است، آخرین سفارش امیرمؤمنان(ع) به مسلمانان این است که مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت گیرند.

 

حجت‌الاسلام محمدی، با اشاره به مسابقات قرآنی، اظهار داشت: در سایه امر مبارک مسابقات قرآنی، نوجوانان و جوانان ما می‌توانند با آیات نورانی قرآن انس و الفت بیشتری داشته باشند.

 

برگزاری مسابقات قرآنی در راستای اتحاد امت اسلامی است

وی با اشاره آیه‌ای از قرآن مبنی این‌که قرآن را با قوت گرفته و از آن استفاده کنید، گفت: برگزاری این مسابقات در راستای عمل به آیات قرآن است تا اتحاد امت اسلامی که مورد غفلت قرار گرفته بازگشته و دشمنانی چون آمریکا و اسرائیل از تفرقه مسلمانان سوء استفاده نکنند، به همین جهت شعار مسابقات را وحدت قرار دادیم.

 

رییس اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به مسأله وحدت، همدلی و هم زبانی مسلمانان ابراز کرد: قرآن می‌فرماید پشتیبان کفار نباشید یکی از بارزترین نشانه‌های تمسک به قرآن استکبارستیزی و کمک به مظلومان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی افزود: امروز که آمریکا و اسرائیل جنایتکار با پشتیبانی از کشور عربستان مردم مظلوم یمن به ویژه زنان و کودکان را به قتل می‌رسانند و برخی دولت‌های اسلامی در غفلت به سر برده و از مردم یمن دفاع نمی‌کنند به دلیل غفلت از قرآن است، عربستان با بیت‌المال مسلمانان به جای خدمت به حرم‌شرفین در خدمت آمریکا و استکبار جهانی است.

 

وی با اشاره به نفاق دولت‌های غربی، گفت: امروز با گذشت 50 روز از تجاوز عربستان به کشور یمن مدعیان حقوق بشر شورای امنیت کجا هستند، چرا سکوت کردند، اگر چنین اتفاقی در کشورهای غربی یا آمریکا افتاده بود گوش دنیا را با رسانه‌های خود کر می‌کردند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه کشور، در ادامه اظهار داشت: همه جنایات صورت گرفته در منطقه در اثر غفلت از عمل به قرآن است، ما مفتخریم که خداوند به کشور ما جمهوری اسلامی را عنایت کرده تا در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و عمل به دستورات قرآن از مردم مظلوم یمن دفاع و حمایت کنیم.

 

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، با اشاره به مسابقات بین‌المللی، بیان داشت: مسابقات بین‌المللی یکی از دستاوردهای انقلاب و از عوامل اتحاد امت اسلامی و زمینه‌ساز مقابله با توطئه دشمنان قرآن و اهل‌بیت است در مسابقات قرآنی به ویژه در این دوره از مسابقات توجه ما به مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه قرآن و تفسیر است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری هر سال درباره تعمق و توجه به سبک زندگی قرآنی نکاتی را فرمودند که در سال جاری به این نکات نیز توجه می‌شود، شعار مقام  معظم رهبر ی در سال جاری نیز برگرفته از کلمات و آموزه‌های قرآنی است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه کشور، در ادامه گفت: مسابقات بین الملی قرآن کریم یکی از عوامل رشد معنویت در سطح کشور است که سبب نورانیت جامعه شده و امت ایران از قشرهای مختلف با قرآن انس و الفت پیدا می‌کنند امید که اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی خود فضای کشور را قرآنی کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات از وظایف و تکالیف ما است بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در دوران جمهوری اسلامی یکی از برنامه‌های اصلی مسئولان ترویج فرهنگ قرآن است و یکی از برنامه‌های مهم که به ترویج فرهنگ قرآنی کمک می‌کند برگزاری مسابقات بین‌المللی با حضور کشورهای جهان در این برنامه است.

 

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 25 تا 31 اریبهشت در تهران برگزار می‌شود

وی با اشاره به چگونگی برگزاری مسابقات قرآنی در سال 94 ابراز کرد: مسابقات در دو رشته حفظ و قرائت برگزار می‌شود که مراسم افتتاحیه روز 25 اردیبهشت مقارن با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و با حضور رییس جمهور دکتر روحانی برگزار می‌شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه کشور، در ادامه گفت: مسابقات تا 31 اردیبهشت با مراسم اختتامیه در روز جمعه اول خرداد ادامه خواهد داشت، روز شنبه دوم خرداد جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

 

75 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، افزود: 75 کشور و 120 نفر از حفاظ و قراء در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند که نمایندگان جمهوری اسلامی در رشته قرائت آقای دانش از استان یزد و در رشته حفظ آقای رجبی از خراسان رضوی خواهند بود، همچنین مدیریت و نظارت بر این مسابقات با حضور 22 نفر از داوران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برنامه های فوق العاده مسابقات قرآنی، ادامه داد: همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن و  دستگاه‌های علمی و قرآنی کشور روز 31 اردیبهشت برگزار می‌شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه کل کشور در ادامه خاطرنشان کرد: 700 اثر خارجی شامل کتاب، مقاله، پایان‌نامه و طرح پژوهشی به دبیر خانه رسیده 40 مقاله خارجی از کشورهای مختلف بوده است، که با نظر داوران و کارشناسان از رتبه‌های برتر تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، با اشاره به همایش دیگری بیان داشت: در 30 اردیبهشت همایش تجلیل و تقدیر از 19 نفر بانوان قرآنی که در حوزه قرآن خدمت کردند را خواهیم داشت، همچنین در حاشیه مسابقات برگزاری 50 کارگا‌ه‌ آموزشی برای عموم مردم پیش‌بینی شده است.

 

در استان‌ها 60 محفل انس با قرآن برگزار می‌شود

وی افزود: در سایر استان‌ها با حضور قاریان بین‌المللی حدود 60 محفل انس با قرآن برگزار خواهند شد، همچنین اجرای برنامه‌های ابتهال، مدیحه‌سرای، اجرای 40 تلاوت فاخر توسط قاریان بین‌المللی در جنب مسابقات قرآنی را خواهیم داشت.

 

رییس اوقاف و امور خیریه کل کشور، ابراز کرد: در کنار مسابقات قرآنی نمایشگاه قرآنی با حضور نهادها و دستگاهای قرآنی، مشاوره و گفتگوهای قرآنی، معرفی نهادها و محصولاتی که در این زمینه آماده شده از دیگر برنامه‌های ما است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی اظهار کرد: برگزاری خیمه‌های معرفت با حضور کارشناسان در غالب پرشش و پاسخ، پرداختن به موضوع سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه‌های جنبی ما برای مهمانان در این مسابقات است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین زیارت مرقد مطهر امام راحل، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، حسینه جماران و منزل امام و در نهایت دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های ما برای مهمانان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است./807/پ201/ح

ارسال نظرات