۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۲۶۰۸۰۷
استاندار آذربایجان غربی:

مهم‌ترین نقش رسانه ها حفظ وحدت داخلی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی گفت: نقش رسانه ها و مطبوعات برای حفظ وحدت داخلی از همه برجسته تر است.
استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در ششمین سمینار تعامل ادیان، مذاهب و رسانه‌ها که در مجتمع فرهنگی قرآن و عترت ارومیه برگزار شد، با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: مردم از یک درخت و منبع هستند.

 

وی با بیان اینکه همه مخلوق خدا هستند، افزود: همه از یک نوع غذا استفاده می کنند اما رفتارشان متفاوت است.

 

استاندار آذربایجان غربی  افزود: خلقت انسان که صاحب اختیار است سبب اختلاف دیدگاه ها و نظریات شده است.

 

وی با بیان اینکه قومیت های مختلف ریشه تاریخی و باستانی دارند، گفت: اگر آثار فرهنگی ارومیه را ببینید متوجه می شوید که آثار متعلق به ادیان مختلف است و این حکومت ها تاثیر در اقوام و ادیان دارد.

 

سعادت اظهار داشت: میراث فرهنگی کلیساها، مساجد و آثار باقیمانده بیانگر وجود ادیان و مذاهب مختلف در این استان است.

 

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاستگاه جدیدی برای اداره مردم به وجود آمد و به فرموده های امام که برگرفته از مبانی دین اسلام بود موافقان و مخالفانی پیدا کرد.

 

استاندار آذربایجان غربی تدابیر امام راحل را مانع سوء استفاده قدرت های جهانی از وجود قومیت ها و مذاهب دانست.

 

وی تصریح کرد: همانطور که استکبار از وجود قومیت ها بر علیه حاکمیت های مخالف استفاده می کند، این برنامه را نیز در ایران شروع کرده اما قومیت ها که برای تاسیس حکومت اسلامی تلاش کردند و برای تداوم آن هزینه دادند، با اتحاد و همدلی مانع نفوذ استکبار بر قومیت ها و مذاهب مختلف شدند.

 

سعادت با بیان اینکه شهدای این نظام از تمامی قومیت ها است، افزود: تمامی قومیت ها به تناسب جمعیتی که داند در این سرزمین سرمایه گذاری کرده اند.

 

وی گفت: مردم این حکومت را خودشان تاسیس کرده اند و از آن نیز حفاظت و نگهداری می کنند.

 

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: مردم با حضور در انتخابات و راهپیمایی ها نشان می دهند که به هر قیمتی شده از نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت کرده و آن را دست دشمن نمی سپارند.

 

وی اضافه کرد: دشمنان با ایجاد تحریم ها می خواهند برای کشور محدودیت ایجاد کنند و انواع و اقسام گزینه ها را تعریف کرده و اجرا می کنند که در پایان با شکست مواجه می شوند.

 

سعادت با اشاره به قضیه اخیر مهاباد گفت: در این قضیه که درباره یک موضوع خصوصی بود رسانه ها و مطبوعات خارجی دامن می زدند و 60 درصد پیامک ها و تحرکات از سوی رسانه های وابسته به آل سعود بود.

 

وی افزود: در داخل هم تحرکاتی در رابطه با قضیه مهاباد صورت گرفت که رسانه های داخلی در کنترل این ماجرا نقش موثری داشتند چرا که رسانه هم می تواند عامل اختلاف و هم عامل اتحاد باشد./1301/پ203/ب4

ارسال نظرات