۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۶۰۸۳۲
با حضور قاری مصری؛

کارگاه آموزشی و محافل انس با قرآن در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، قاری برجسته مصری کارگاه آموزشی قرائت و دو محفل انس با قرآن کریم در استان خراسان شمالی برگزار شد.
محفل انس با قرآن در خراسان شمالي با حضور قاري مصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، چهارشنبه شب، همزمان با سالگرد شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، قاری برجسته مصری و قاریان و قرآن آموزان استانی، نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، برخی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و مسؤولان و نیز اقشار مختلف مردم در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

این مراسم معنوی در آستانه عید مبعث رسول گرامی اسلام(ص) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

در محفل انس با قرآن دیشب، استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، قاری برجسته مصری به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و همچنین تلاوت زیبای حجت الاسلام رضا محمدی، قاری برجسته استان خراسان شمالی نیز بر معنویت این مجلس نورانی افزود.

 

در این مراسم معنوی و نورانی حجت الاسلام حجت سالاری، مسؤول نمایندگی حوزه های علمیه خراسان شمالی و دبیر شورای استانی حوزه های علمیه نیز طی سخنان کوتاهی به زندگی و سیره امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد.

 

پیش از برگزاری این محفل انس با قرآن در بجنورد، ظهر دیروز هم محفل انس با قرآن دیگری با حضور استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، قاری برجسته مصری، مردم خداجو، قاریان و حافظان قرآن کریم و مسؤولان شهرستانی در محل مسجد جامع شیروان برگزار شده بود.

 

افزون بر برگزاری دو محفل انس با قرآن مذکور، شامگاه چهارشنبه نیز کارگاه آموزشی قرائت قرآن کریم با حضور این قاری بین المللی و شرکت قاریان، اساتید و حافظان قرآن استان در مرکز خراسان شمالی برگزار شد.

 

کارگاه آموزشی قرائت قرآن کریم با تدریس استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، قاری برجسته مصری در محل دانشکده علوم قرآنی بجنورد با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشکده علوم قرآنی برگزار شد.

 

حجت الاسلام احمد محمدی، مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی، با بیان این که کارگاه مزبور ویژه اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم استان است، افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی با حضور قاری بین المللی، ارتقاء سطح علمی و فنی قاریان، اساتید و حافظان استان خراسان شمالی است.

 

گفتنی است، استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، قاری برجسته کشور مصر برای شرکت در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که از بیست و پنجم اردیبهشت تا دوم خردادماه امسال در تهران برگزار می شود، به ایران سفر کرده و پیش از شروع این مسابقات به مدت یک روز مهمان مردم استان خراسان شمالی بود.

 

امسال برای نخستین بار است که محفل انس با قرآن کریم در استان خراسان شمالی با حضور یک قاری مصری برگزار می شود.

 

سال قبل در ماه مبارک رمضان از حضور قاریان برجسته مصری برای برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهرهای استان خراسان شمالی استفاده شد./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات