۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۶۱۴۲۸

حضور فعال پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با انتشار چند کتاب در نمایشگاه کتاب حضور فعال داشت.
پژوهشگاه

محمد حسین کاظمی زاده مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در عملکرد هفته گذشته این پژوهشگاه گفت: به همت گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جامعه المصطفی و انجمن تاریخ حوزه علمیه همایش بین المللی بوم شناسی جهان تشیع در شبه قاره هند با هدف شناسایی جریان‌های فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شیعیان، توانمندی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی آموزشی، آسیب شناسی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شیعیان و ژئوپلتیک شیعه در شبه قاره هند روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 

وی افزود: در این کارگاه آموزشی ـ بین المللی تعدادی از اعضای هیأت علمی گروه تاریخ اسلام و دانشجویان رشته تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور داشتند و حجت الاسلام رمضان محمدی مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه مقاله‏ای ارائه کرد.

 

کاظمی زاده به حضور فعال پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و ابراز داشت: کتاب«فلسفه تعلیم و تربیت مشاء» اثری از گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که از سوی محمد داودی استادیار گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به رشته تحریر درآمده و در حوزه تعلیم و تربیت است، البته چندین کتاب دیگر نیز از آثار این پژوهشگاه در نمایشگاه رونمایی شده است.

 

وی اظهار داشت: این کتاب مشتمل بر 5 فصل است که فصل اول آن اختصاص به مبانی معرفت شناختی مشاء، فصل دوم به مبانی مابعدالطبیعی مشاء و فصل سوم به مبانی انسان شناختی مشاء اختصاص یافته است.


مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: فصل چهارم این کتاب درباره مبانی اخلاق شناختی مشاء و فصل آخر به مبانی سیاسی اجتماعی مشاء پرداخته است.

 

وی ادامه داد: فلسفه تعلیم و تربیت رایج که نقش رهبری و مهندسی دیگر رشته های علوم تربیتی را برعهده دارد، در دامن فرهنگ و تمدن غربی زاییده و بالیده و در بنیان ها و ویژگی هایش غربی است، فرهنگ و تمدن اسلامی اگر بخواهد هویت ممتاز خود را حفظ کند و به بالندگی خود ادامه دهد، گریزی از تولید فلسفه تعلیم و تربیت و علوم تربیتی خاص خود ندارد، نخستین گام در این مسیر آن است که فلسفه های شکوفا شده در دامن فرهنگ و تمدن اسلامی و سازگار شده با اقتضائات آن، با رویکرد تعلیم و تربیتی بازخوانی شود.

 

وی در پایان گفت: علاقه مندان به مطالعه کتاب «فلسفه تعلیم و تربیت مشاء» می توانند در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، به غرفه انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در بخش ناشران دانشگاهی، سالن16، راهرو 1، غرفه شماره 341 مراجعه و کتاب فوق را خریداری نمایند./1329/ت302/ف

ارسال نظرات