۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۶۱۶۵۵
رییس مؤسسه امام خمینی در شمال شرق کشور:

دور کردن بانوان از حجاب و ترویج بی تفاوتی به ارزش ها نقشه دیرین دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در شمال شرق کشور گفت: دور کردن دختران و بانوان کشور اسلامی از حجاب و عفاف و حاکم کردن بی تفاوتی به ارزش ها در جامعه از نقشه های دیرین دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام دانشمند - همايش حجاب و عفاف در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام صادق دانشمند، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در شمال شرق کشور امروز در همایش حجاب و عفاف که به همت نهاد تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش در محل کانون ریحانه بجنورد و با حضور دانش آموزان دختر بجنوردی برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: حجاب و عفاف مختص اسلام نبوده و تقریبا در همه فرهنگ های جهان به انحای مختلف وجود داشته و دارد.

 

وی با بیان این که دین مقدس اسلام مقوله حجاب و عفاف را روشمند و روشن کرده است، افزود: در آیات قرآن و روایات اسلامی در زمینه اهمیت حجاب و عفاف نکات فراوانی وجود دارد به گونه ای که قرآن کریم حجاب بانوان را نوعی احترام گذاشتن و رعایت حرمت برای آن ها عنوان کرده است.

 

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به رابطه عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: عفاف، ریشه حجاب بوده و حجاب نیز میوه عفاف است چرا که امکان دارد فردی حجاب ظاهری داشته باشد اما عفاف و طهارت باطنی در او به وجود نیامده باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که پوشش اسلامی برای بانوان از ضروریات دین مبین اسلام است، افزود: البته حجاب و عفاف تنها مختص به بانوان نبوده بلکه می بایست مردان نیز حجاب مناسب و عفاف دینی داشته باشند.

 

وی با اشاره به فواید رعایت عفاف و حجاب از سوی افراد، تصریح کرد: حجاب سبب دست یابی به کرامت انسانی و عزت نفس، ماندگاری زیبایی، دوری از وابستگی های جنسی مخرب، حراست از حریم خود از نگاه های آلوده و جلوگیری از سوء استفاده شده و در مجموع سعادت دنیوی و اخروی افراد را تضمین می کند.

 

حجت الاسلام دانشمند ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، جلوگیری از مفاسد جامعه، کاهش تقاضای مدپرستی بین زنان، مبارزه با تهاجم فرهنگی و مصونیت زنان را برخی دیگر از آثار و فواید حجاب اسلامی برشمرد.

 

مدیرمسؤول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراج بجنورد از دختران و بانوان جامعه اسلامی خواست تا در این راه با تأسی از حضرت فاطمه(س)، خود را به زیور حجاب و گوهر عفاف آراسته کرده و برای بانوان جهان الگو باشند.

 

وی همچنین با اشاره به نقشه های شوم دشمنان در راستای دور کردن بانوان جامعه اسلامی از حجاب، افزود: امروز دشمن به وسیله ابزارهای مختلف و با هزینه‌های سنگین تلاش دارد تا بانوان و دختران ایرانی را از حجاب دور کرده و بی‌ تفاوتی را در جامعه ایران حاکم کند.

 

حجت‌الاسلام دانشمند تصریح کرد: دور کردن دختران و بانوان کشور اسلامی از حجاب و عفاف و حاکم کردن بی تفاوتی در جامعه از نقشه های دیرین دشمنان اسلام محسوب می شود.

 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شمال شرق کشور اضافه کرد: موضوع حجاب و عفاف یک مسأله اجتماعی است که تمام افراد جامعه اعم از زن و مرد را در بر می‌ گیرد و هر چقدر حیا و عفاف در جامعه بیشتر باشد به همان اندازه مشکلات و آسیب های اجتماعی مختلف نیز کاهش می یابد.

 

گفتنی است، در پایان این همایش مسابقات فرهنگی و مذهبی برگزار شد و حجت الاسلام دانشمند نیز به سؤالات و شبهات شرکت کنندگان پیرامون موضوع حجاب و عفاف پاسخ داد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات