۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۶۱۹۷۵
در ارومیه؛

دوره حفظ و تفسیر اجمالی قرآن طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: دوره حفظ و تفسیر اجمالی طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری دوره حفظ و تفسیر اجمالی قرآن برای طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: این دوره به با حضور 140 نفر از نخبگان قرآنی مدارس علمیه 31 استان کشور برگزار می شود.


وی اظهار کرد: این دوره قرآنی از اول ماه مبارک رمضان تا 10 شوال به مدت چهل روز به میزبانی معاونت تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در اردوگاه معلم ارومیه برگزار می شود.


حجت الاسلام ارشاد هدف از برگزاری این دوره را انس و ارتباط هرچه بیشتر طلاب با قرآن جهت تهذیب نفس و همچنین آشنایی با قرآن برای پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی مردم اعلام کرد.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طلاب در این دوره چهل روزه بیش از دو جزء قرآن کریم را حفظ می کنند و روزانه بیش از 14 ساعت ارتباط مستقیم با قرآن خواهند داشت.


حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: دوره حفظ و تفسیر اجمالی قرآن طلاب سراسر کشور با حضور اساتید مطرح و بنام کشور برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در این دوره قرآنی از حضور اساتید قرآن و حافظ قرآن در سطح ارومیه استفاده خواهد شد.


راه اندازی دفاتر قرآن و عترت مدارس علمیه آذربایجان غربی


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی از راه اندازی دفاتر قرآن و عترت مدارس علمیه استان خبر داد و  تصریح کرد: درصدد هستیم دفتر قرآن و عترت مدارس علمیه شهرستان ها راه اندازی شود تا کلاس های آموزش قرآن، دعاخوانی و ... با قوت بیشتر برگزار شود.


حجت الاسلام ارشاد افزود: همچنین در راستای گسترش برنامه های قرآنی، مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی انتخاب می شود.


وی به برنامه های قرآنی مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: افزون بر قرائت قرآن بعد از نمازهای یومیه، طرح یک صفحه تلاوت قرآن، طرح هر روز طلاب با قرآن و حدیث در آذربایجان غربی برگزار می شود.


حجت الاسلام ارشاد افزود: در راستای اجرای این طرح کتابچه ای با 365 آیه و روایت از ابتدای ترم دوم در اختیار اساتید مدارس علمیه استان قرار گرفته است که در ابتدای هر کلاس درس یک آیه و یک روایت مرتبط با آن را توضیح می دهند.


حجت الاسلام ارشاد گفت: اجرای این طرح افزون بر گسترش فضای معنوی در حوزه های علمیه و ارتقای معنویت طلاب در فهم دروس اصطلاحی حوزه مؤثر است.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تأکید کرد: طلاب در کنار ادبیات عرب، صرف و نحو، بلاغت، فقه، کلام و تفسیر با قرآن و اهل بیت(ع) که دو ثقل دین اسلام است، آشنا می شوند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات