۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۶۱۹۹۸
مدیر نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

ارتقای بعد معنوی مردم مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی گفت: تلاش و فعالیت برای ارتقای بعد معنوی جامعه مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان است.
حجت الاسلام سالاري - ديدار با اساتيد و طلاب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی امروز در جمع طلاب این استان، با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: طلاب و روحانیان در واقع ادامه دهنده راه انبیا و اولیا الهی و ائمه اطهار(ع) در هدایت معنوی جامعه هستند.

 

وی با اشاره به شأن نزول سوره مبارک ضحی، به بیان فضائل و عظمت پیامبر گرامی اسلام پرداخت و افزود: خطاب صمیمی باری تعالی نسبت به حضرت محمد(ص) در این سوره نشان دهنده اکرام ویژه خداوند نسبت به پیامبر اسلام است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی ادامه داد: اما در مقابل این اکرام و اعزاز ویژه خداوند نسبت به حضرت محمد(ص)، پروردگار در آیات پایانی سوره ضحی وظایف و رسالت های مهمی را بر عهده رسول گرامی اسلام قرار داده که این وظایف پس از آن بر عهده ائمه اطهار(ع) و در دوران غیبت نیز در بعد هدایت، ارشاد و انذار بر عهده علما و روحانیان گذاشته شده است.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خداوند در این سوره قرآن رسیدگی معنوی و مادی پیامبر اکرم(ص) به اقشار مختلف مردم به ویژه افرادی که از نظر ظاهری از برخی از نعمات محروم هستند، توجه دادن مردم به نعمات خداوند به ویژه آیات نورانی قرآن، بیان آموزه های دینی و غیره را بر عهده حضرت محمد(ص) گذاشته است.

 

به گفته وی مجموعه اقدامات و رسالت های فوق سبب هدایت جامعه و رسیدن مسلمانان به سعادت دنیوی و اخروی و کمال حقیقی می شود و لف و نشر موجود در آیات قرآن نیز نشانگر اهمیت این رسالت است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان این که امروز و در عصر غیبت این وظایف بر عهده علما و روحانیان گذاشته شده است، اضافه کرد: معطوف کردن نگاه جامعه به سمت نعمت های الهی و به ویژه آیات نورانی قرآن کریم یکی از رسالت های اصلی علما، روحانیان و طلاب است چرا که این توجه خود سبب حرکت جامعه به سوی باری تعالی و اجرای فرامین دینی می شود.

 

وی با تأکید بر این که در این زمینه فهم دقیق و درست طلاب و روحانیان از آیات و معارف قرآن و دین بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: توفیق تحصیل در حوزه های علمیه و هدایت و ارشاد مردم به لطف الهی و زیر سایه مهر و محبت حضرت ولی عصر(عج) نصیب حال طلاب و روحانیان شده به همین دلیل نیز آنها می بایست با قدر دانستن این جایگاه، رسالت حضرت محمد(ص) را نصب العین خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این مأموریت، انس و الفت بیشتر با قرآن از سوی طلاب و روحانیان حیاتی است چرا که انس بیشتر با قرآن و توجه و دقت در مفاهیم والای آن سبب برکت بیشتر در فعالیت های علمی و مذهبی طلاب و روحانیان می شود.

 

وی با بیان این که تلاش و فعالیت برای ارتقای بعد معنوی جامعه مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان است، اضافه کرد: در این راه بهترین منبع و مهم ترین عامل مؤفقیت انس بیشتر با قرآن کریم به منظور فهم بهتر مفاهیم و معارف قرآنی و الهی است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات