۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۶۲۲۶۳

حمله قایق‎های جنگی رژیم صهیونیستی و مصر به ماهیگیران فلسطینی

خبرگزاری رسا ـ قایق‎های ماهیگیری فلسطینیان در نوار غزه به هنگام فعالیت در سواحل دریای مدیترانه در معرض حمله قایق‎های جنگی رژیم صهیونیستی و مصر قرار می‎گیرند.
ماهيگيران فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرا منطقه‎ای القدس العربی در سر مقاله امروز خود تحت عنوان  جنگ اسرائیل و مصر علیه ماهیگیران فلسطینی به بررسی مشکلات ماهیگیران فلسطینی در غزه پرداخته و آورده است: در یکی از این موارد قایق های جنگی رژیم صهیونیستی در سواحل محله شیخ عجلین و دو منطقه النصیرات و زوایده در وسط باریکه غزه و سواحل بیت لاهیا در شمال این منطقه به قایق های ماهیگیری فلسطینیان حمله کردند.

 

در همین حال، قایق های نیروی دریایی مصر نیز طی روزهای گذشته به قایق های ماهیگیری فلسطینیان حمله کردند و البته قبلا نیز شاهد وقوع چنین حملاتی بودیم.

 

از آنجایی که خبرهای فلسطین و درد و رنج ملت آن به مساله ای عادی برای رسانه ها و مخاطبان آنها تبدیل شده است، ما اینجا قصد داریم خبر مربوط به اوضاع منطقه جنگ زده غزه را که طی چند سال اخیر در معرض 3 جنگ خانمان سوز قرار گرفته و هزاران نفر از ساکنان آن شهید و زخمی شده و تاسیسات زیربنایی مانند کارخانه ها، مدارس، بیمارستان ها و منازل تخریب شده اند، با حس انسان دوستی بیشتر بازخوانی می کنیم:

 

دنیای آبی ماهیگیران بیچاره غزه ای هر روز بیشتر از قبل محاصره و تنگ تر می شود و دو قدرت بزرگ (از لحاظ معیارهای جغرافیایی، سیاسی و قدرت تهاجم) به آنها اجازه کسب رزق و روزی شان را نمی دهند و مصیبت بزرگ این است که یکی از این دو طرف کشوری است که ماهیگیران فلسطینی انتظار دارند پشتوانه قومیتی و اسلامی شان باشد. از سوی دیگر، اصل بر این است که رژیم صهیونیستی دشمن مصر تلقی شود و نه ماهیگیران فلسطینی.

 

این محدودیت ها و فشارهای دریایی رژیم صهیونیستی و مصر علیه ماهیگیران غزه در حالی صورت می گیرد که فعالان کشورهای اروپایی، اسلامی و عربی درصدد راه اندازی سومین ناوگان دریایی برای کمک به ساکنان محاصره شده غزه هستند و این چالش جدیدی برای رژیم صهیونیستی که است که سابقه حمله به اولین ناوگان دریایی و به شهادت رساندن 9 فعال صلح ترک و نیز ممانعت از پهلوگیری دومین ناوگان دریایی در سواحل غزه را دارد. حال ناوگان سوم آزادی غزه که اقدامی نمادین برای لغو حصر غزه است، کمک زیادی به اهالی غزه برای حفظ عقیده خود به این مساله می کند که بشریت هرگز در برابر منطق زور و تجاوز تسلیم نشده و آنها را از یاد نخواهد برد.

 

اگر بگوییم ماهیگیران و ساکنان غزه انتظاری غیر از این وحشگیری و اعمال محدودیت و فشار علیه خود و حتی تلاش برای نابودی شان از رژیم صهیونیستی؛ چه در دوره قبل از روی کار آمدن دولت شهرک سازی کنونی و چه بعد از آن نداشته و ندارند، درست است، اما آنها نمی توانند دلیل این هم نوایی نیروهای امنیتی مصر با نظامیان صهیونیستی و حملات و تجاوزات آنها به مردم فقیر و آواره؛ اما با عزت و کرامت غزه را درک کنند.

 

جدای از اینکه سخنگویان رسمی و اصحاب رسانه های گروهی با طرح مسائل امنیتی که بهانه ای همیشگی برای توجیه چنین اقدامات و فشارهایی هستند، سعی در توجیه این یاغی گری های نیروهای امنیتی مصر را دارند، اما چنین حوادثی نمی توانند موردی باشند و بی تردید با اوضاع سیاسی کنونی مصر در ارتباط هستند؛ به طوری که امثال این رفتارهای زورمدارانه را در تعامل با بازرگانان غزه ای هم می توان دید. علاوه بر این، نیروهای امنیتی مصر همان طوری که به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینیان تیراندازی می کنند، آرمان های آزادی خواهی، عزت خواهی و عدالت طلبی ملت مصر را نیز با گلوله پاسخ می دهند./994/ب102/د

ارسال نظرات