۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۶۲۴۸۴
امام جمعه خوی:

حماسه فتح خرمشهر در تاریخ سیاسی ایران جاودانه است/ واکنش ایران به شیطنت دشمنان پشیمان کننده خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به مواضع صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان گفت: هر گونه شیطنت علیه ایران، پاسخی سخت و پشیمان کننده خواهد داشت.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت کردن پرهیزکاری موضوع وظایف متقابل دولت و ملت از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) را مورد بررسی قرار داد و گفت: عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و تبعیض، تعلیم و تربیت جامعه،گزینش کارگزاران بر اساس لیاقت و نظارت بر عملکرد کارگزاران از جمله وظایف دولت در برابر ملت از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) است.


وی ادامه داد: دریافت گزارشات مردمی، مکاتبه با کارگزاران و نصب مأموران اطلاعاتی(عیون) از جمله ابزارهای امیرمؤمنان(ع) جهت نظارت و اشراف بر عملکرد کارگزاران حکومتی بود.

 

پیامها و درس های اعیاد و مناسبتهای شعبانیه
حجت الاسلام شکوری با اشاره به میلاد امام حسین(ع) و امام زین العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، روز پاسدار و جانباز گفت:این مناسبت ها درس ها و پیام های مهم و سرنوشت سازی برای بشریت دارند که ضروری است در جامعه اسلامی ما به فرهنگ عمومی تبدیل شوند.


رییس حوزه های علمیه خوی ایثار و از خودگذشتگی در راه اهداف الهی، مبارزه با ظلم و بی عدالتی، حمایت از مظلومان و مستضعفان، پاسداری از ارزش های والای اسلامی، احیای فرهنگ جهاد و شهادت، دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تحمل کردن سختی های طاقت فرسای دوران طولانی جانبازی و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را از جمله پیام های مناسبت های روز پاسدار و جانباز برشمرد.

 

حماسه فتح خرمشهر در تاریخ سیاسی ایران جاودانه شده است
خطیب جمعه خوی با اشاره به حماسه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، روز مقاومت ایثار و پیروزی و همچنین یادآوری مقاومت مردم شهر دزفول در برابر موشکباران رژیم بعثی که روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده است، گفت: هر دو مناسبت از جمله مناسبت های مهم و سرنوشت ساز دوران دفاع مقدس ملت متعهد ایران است که در تاریخ سیاسی ایران جاودانه شده اند.

 

واکنش ایران به شیطنت دشمنان پشیمان کننده خواهد بود

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سخنان و مواضع صریح و مهم مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروهای مسلح و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ولی امر مسلمین با اخطار به استکبار جهانی و حامیان منطقه ای آنان مبنی بر کشاندن جنگ به مرزهای ایران اسلامی و زیاده خواهی در مذاکرات هسته ای ضمن توصیه به مسؤولان جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمن فرمودند اجازه نمی دهیم دشمن از مراکز نظامی ما بازرسی کنند و یا با دانشمندان هسته ای حرف بزنند آنان بدانند اگر علیه ایران شیطنتی کنند واکنش ایران سخت و پشیمان کننده خواهد بود./936/پ201/ح

ارسال نظرات