۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۶۲۸۱۱
آیت الله طبرسی:

سیره علمی و عملی فقهای دین بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که برگزاری کنگره علما و فقهای دینی معرفی شخصیت های بزرگ به نسل جوان جامعه است، گفت: با برگزاری کنگره ملی میر قوام الدین مرعشی علاوه بر احیای شخصی آن بزرگوار می توانیم به جوانان بفهمانیم که چه سرمایه نهفته ای داشته و داریم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی با اشاره به این که  تاریخ طبرستان گواهی صادقی بر حقیقت میرقوام الدین مرعشی است، گفت: ایشان درآن دوران خفقان و در مبارزه با کسانی که نخواستند حقانیت اسلام را قبول کنند مبارزه کرد و نخستین حکومت علویان را در آمل پایه گذاری کرده است.


 وی با تاکید بر این که بزرگان دینی در گذشته و حال پشتوانه خوبی برای مازندران بوده و هستند، ادامه داد: حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی در عرفان و فلسفه بی نظیر و از جایگاه گرانقدری برخوردار هستند.


 نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که برگزاری چنین کنگره هایی درحقیقت معرفی شخصیت های بزرگ به نسل جوان جامعه است، یادآورشد: با برگزاری کنگره ملی میر قوام الدین مرعشی علاوه بر احیای شخصی آن بزرگوار می توانیم به جوانان بفهمانیم که چه سرمایه نهفته ای داشته و داریم.


نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید علمای گذشته را خوب معرفی کنیم که فرهنگ و هویت ما زنده شده و ثمرات و برکات گرانقدری دارد.


 وی با اشاره به شخصیت والای حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی، خاطرنشان کرد: امروز بسیار خوشحال هستیم که حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی در زمان حیاتشان شناخته شده و معروف هستند.


آیت الله طبرسی با اشاره به انتشار رساله آیت الله جوادی آملی به پیشنهاد ایشان و درخواست آیت الله نورمفیدی و قربانی، گفت: آیت الله جوادی آملی در آن زمان بیان کردند به دنبال نوشتن تفسیر قرآن هستم، اما امسال خوشبختانه شاهد انتشار رساله از سوی ایشان بودیم.


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همه مسؤولان استان باید تعصب داشته باشند، بیان داشت: این رساله از جایگاه والایی برخوردار است و باید در میان مردم استان مازندران تبلیغ شود.


امام جمعه ساری ادامه داد: هریک از بزرگان دینی در زمان خودشان محبوبیت داشتند که به سبب نبود ارتباطات جمعی خوب شناخته نشدند که امروز باید این بزرگان را به جامعه معرفی کنیم.


 نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که برای شاختن استان هیچ کتاب و مرجعی وجود ندارد، گفت: برای شناخت مازندران با این همه قدمت تاریخی و وجود علما، دانشمندان، حضور مردم در انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس و  بازسازی مناطق جنگی تنها چهار کتاب وجود دارد و هنوز نتوانستیم بعد از انقلاب گامی برای مازندران شناسی برداریم.


 آیت الله طبرسی با اشاره به این که علمای بزرگ عصر حاضر مازندران از این وضعیت گله مند هستند، ادامه داد: سایر استان ها خوب کارکردند ولی مدیران فرهنگی مازندران به جای معرفی این استان به دنبال کارهای دیگر می روند.


امام جمعه ساری با تاکید بر این که مازندران مأمن امام زادگان گرانقدری است، افزود: مازندران از همه استان ها سادات بیشتری دارد که این امر به سبب کم بودن دسترسی عباسیان به مازندران بود و امام زادگان به سمت این استان می آمدند.


وی ادامه داد: در مازندران هر چه ضربه خوردیم به سبب تفرقه بوده است و هر شهرستانی به دنبال مطرح کردن و حل مشکلات خود بودند و یکصدایی وجود نداشته است. 


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره جریانات اخیر تولیت آستان امام زاده هاشم، گفت: در تقسیمات کشوری امام زاده هاشم متعلق به شهرستان آمل است و همه این حرکات یک بازی سیاسی است و باید استقامت کنیم که همه مسؤولان استانی در این امر احساس مسؤولیت داشته باشند و ما در کنار مردم شهرستان آمل هستیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات