۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۶۲۸۲۳

مراسم بزرگداشت شیخ مرتضی زاهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شیخ مرتضی زاهد با سخنرانی آیت الله جاودان و رییس امور مساجد تهران در حسینیه زاهد برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شیخ مرتضی زاهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین جاودان استاد اخلاق حوزه علمیه شامگاه شنبه 2 خردادماه در نشست هفتمین بزرگداشت شیخ مرتضی زاهد که در حسینیه زاهد برگزار شد، با اشاره به دوره امامت امام زین العابدین افزود: امامت امام سجاد(ع) امامت در اسلام امری است ضروری که حیات جامعه اسلامی بدون آن غیر ممکن است.

 

وی در ادامه افزود: امامت عنصر اصلی و اساسی در اقامه عدل اجتماعی و ساختن جامعه برین است به طوری که اثری از بی عدالتی اجتماعی و فقر و محرومیت در جامعه نماند.


حجت‌الاسلام والمسلمین جاودان با اشاره به هدف امامت در اسلام افزود: هدف امامت در اسلام هدایت بشر به سعادت و رساندن خیرات و برکات الهی بر بندگان خدا و برخوردار کردن همگان از فرصت های برابر و پشتیبانی آنان در برابر بهره کشی و برده گیری است. امامت از بالاترین مراتبی است که سیر تفکری بشری در عالم حکومت و سیاست بدان رسیده و تنها در صورتی میسر است که در مسیر تعیین شده از طرف اسلام حرکت کرده و رهبران تقوا پیشه از عترت پیامبر(ص) عهده دار آن مقام گردند که همتای قرآن کریم و کشتی های نجات این امتند.


وی تصریح کرد: از دیدگاه شیعه امامت مقامی بس بلند و رفیع است که این مقام از طرف خداوند تبارک و تعالی به شخص امام اعطا می شود. بنابراین امامت منصبی الهی و امام حافظ شریعت و پاسخگوی تمام نیازهای دینی امت است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به نهضت برده دارى در زمان ائمه معصومان(ع) افزود: گروهى از ایرانیان اسیر شده را به مدینه آوردند عمر دستور داد زنانشان کنیز مسلمانان و مردانشان مسؤول حمل مریض ها و ناتوانان براى طواف باشند. حضرت على(ع) از قول پیامبر مکرم اسلام فرمود: پیامبر فرمود که بزرگواران هر قومى را حتى اگر به مخالفت شما قیام کنند اکرام کنید و این گروه از فارس حکیمان و بزرگواران هستند و بزرگوارانه تسلیم شده و به اسلام گرایش پیدا کردند و از این رو به خاطر رضاى خدا از سهم خویش و بنى هاشم همه را آزاد کردم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جاودان در ادامه افزود: مهاجرین و انصار نیز به پیروى از امیرمومنان على(ع) از حق خویش همه را آزاد کردند. عمر بن خطاب گفت على جلو افتاد و تصمیم مرا خراب کرد امام سجاد(ع) صد هزار برده را بى آنکه به آنها نیازى داشته باشد خرید و آزاد کرد به گونه اى که سپاهى از موالیان که به آموزش و نشر معارف الهى مى پرداختند تشکیل شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایشان به هر بهانه و روز و عیدى بردگانى را آزاد مى کرد تا اینکه در مدینه لشکرى حدود پنجاه هزار نفر از آزادشدگان ایشان که همه در ولاى ایشان بودند ایجاد شد./817/پ202/ب4 

ارسال نظرات