۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۶۳۱۶۰
استاد حوزه علمیه قم:

جمهوری اسلامی سابقه سیاهی از آژانس سراغ دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران اعتمادی به آژانس ندارد، بر لزوم پافشاری تیم مذاکره کننده بر حقوق ملت و خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته ای تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر بازرسی از مراکز نظامی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب بار دیگر حجت را بر دو گروه تمام کرد؛ دسته اول کوردلانی که در پشت مرزها کمر به خفت این ملت بسته‌اند و دسته دوم مذاکره‌ کنندگان هسته‌ای که با مستکبرین حیله‌گر و مکار دست و پنجه نرم می‌کنند.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: مراکز نظامی هر ملت از امور خطیر و ناموس‌ ملی کشورها به حساب می‌آید؛ همان گونه که انسان برای حفظ ناموسش همه چیزش را می دهد، ناموس ملی نیز قابل بده بستان پشت میز مذاکرات نیست.
حجت الاسلام احتشام افزود: اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران به وسیله ایستادگی در برابر مستکبران جهانی و صهیونیسم بین الملل به دست آمده است و این کار آسانی نبوده است؛ پس از دست دادن این اقتدار به این آسانی که دشمنان اسلام و نظام فکر می‌کنند نخواهد شد.
وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی به دشمنان خود اجازه نظاره مراکز نظامی به وسیله دوربین‌های تصویربرداری از راه دور را نیز نخواهد داد؛ این ساده انگاران در فکر ورود جاسوسان‌شان به مراکز نظامی و بازرسی و نمونه برداری از آن‌ها هستند.
امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: تمام ایرانیان وظیفه دارند تا دلیل شهادت دانشمندان هسته‌ای مثل شهید شهریاری را از یاد نبرند؛ جهانیان می‌دانند که سازمان‌های بین المللی٬ بخصوص شورای امنیت سازمان ملل با لو دادن مشخصات دانشمندان هسته‌ای کشور باعث شهادت آن‌ها شدند.
حجت الاسلام احتشام ادامه داد: حتی اگر این دشمن مکار تعهد کند که اسامی دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی را در آژانس اتمی حفظ خواهد کرد٬ با توجه به سابقه افتضاح آن‌ها نظام جمهوری اسلامی به شورای امنیت٬ سازمان ملل و آژانس اتمی اعتماد ندارد.
وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده٬ قاطعانه و با پشتوانه و سرمایه ملت بزرگ٬ باید توجه خاص به خطوط قرمز نظام داشته و بر ناموس ملی٬ خون شهدا و امام عظیم الشأن پافشاری کند؛ حتی اگر مذاکرات به شکست بیانجامد ما چیزی برای ضرر و از دست دادن هزینه نکرده‌ایم.
امام جمعه موقت کاشان در اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت: در سخت‌ترین شرایط گفته رییس جمهور محترم تورم از 45 درصد به زیر 15 درصد رسیده است؛ رشد منفی به رشد مثبت اقتصادی تبدیل شده است؛ حتی اگر مذاکرات در برابر زیاده خواهی‌ها و عربده کشی‌های استکبار جهانی و صهیونیسم و سران فاسد منطقه خلیج فارس به شکست بیانجامد جای نگرانی وجود ندارد./836/ت302/ج
ارسال نظرات