جوانان مخاطبان اصلی مرکز پژوهشهای جوان هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام پور امینی، رییس مرکز پژوهشهای جوان عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی«جوان امروز؛ مخاطب شناسی و نیازسنجی» که در سالن اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیتهای این مرکز پرداخت و خاطرنشان کرد: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سالهای آغازین فعالیت خود، بخشی از کارهای خود را در قالب کانون اندیشه جوان ارائه میداد.
وی درباره مرکز پژوهش های جوان اظهار داشت: دنیای جوانان میطلبید که مجموعهای خاص عهدهدار تولید محصولاتی برای جوانان شکل گیرد که در سال 1389 تشکیل شد؛ تعمیق باورهای دینی نسل نو، ارائه نظام واره فکری، نخبهپروری و پرورش نویسندگان جوان، معرفی الگوهای رفتاری و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان محور فعالیتهای این مرکز کار قرار گرفت.
حجتالاسلام پور امینی به بیان تعداد گروه های علمی این مرکز اشاره و تصریح کرد: مرکز پژوهشهای جوان از روز اول هم در قالب و هم در محتوا، نوآوری را برای خود قرار داد که این کار را باید در قالب شکل گروه به سامان میرساند که در و 6 گروه شکل گرفت و بر اساس نیازسنجی به 26 حوزه محوری رسیدیم.
رییس مرکز پژوهشهای جوان افزود: گروههای این مرکز به 6 گروه بینش و اندیشه، اخلاق و تربیت و روانشناسی، نظامهای اسلامی و مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات فرهنگی و اجتماعی، ادب و هنر و سنتهای حوزوی و آداب طلبگی تقسیم میشوند.
وی یادآور شد: مجموعه فعالیتهای مرکز پژوهشهای جوان از سال 89 تا به امروز در قالب 6 گروه بوده که نتیجه آن 313 اثر پژوهشی شده است؛ چند نکته را از آغاز لازم دانستیم تا در پیش روی کارهای خود قرار دهیم که سطحبندی مخاطب جوان و تنوع غالبی آثار از جمله آنها است.
حجتالاسلام پور امینی درباره مخاطبان این مرکز گفت: مخاطبان اصلی این مرکز شامل جوانان سالهای آخر دبیرستان، دانشجویان(کارشناسی)، اندیشه(دانشجویان کارشناسیارشد و دکتری) و طلاب هستند.
رییس مرکز پژوهشهای جوان در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت مرکز پژوهش های جوان در دو بخش موضوعی و آثار تک نگاری صورت میگیرد؛ در کنار فعالیتهای این مرکز، برای ارتباط با طلاب جوان، به انتشار ماهنامه حاشیه پرداختیم که در نوع خود به زیبایی توانست ارتباط خوبی را با طلاب پایههای پایینتر برقرار کند./822/پ202/ی