۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۶۴۲۲۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

بکارگیری مؤسسات قرآنی و کانون های فرهنگی در اجرای برنامه های نشاط انگیز در جامعه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که بکارگیری مؤسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری در اجرای برنامه های نشاط انگیز در جامعه از اولویت‌های اداره خواهد بود، گفت: این که ما خود طراح و مجری این برنامه ها باشیم هم برای ما محدود کننده است و هم از ظرفیت های جامعه به خوبی استفاده نمی شود و نقش ما به عنوان هادی سازنده خواهد بود.
حجت الاسلام ارزاني1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشستی که با اصحاب رسانه استان و در سالن کنفرانس اداره ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: وابسته به هیچ حزب و جناح سیاسی نبوده و نیستیم و همواره در مسیر خط مشی امام(ره) و رهبری معظم انقلاب حرکت خواهیم کرد.

 

وی در ادامه افزود: الان در میان معاونان و کارشناسان اداره از تمامی آحاد جامعه و احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف حضور دارند، اما در تصمیم گیری ها و اقدامات اداره به هیچ وجه نباید نگاه سیاسی و حزبی داشته باشیم و در آینده خواهید دید که در انتصابات مشی سیاسی ندارم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با ذکر این نکته که ما در اصفهان پنج روزنامه رسمی داریم، افزود: امسال جشنواره مطبوعات را برگزار خواهیم کرد و من همین جا از شما اصحاب رسانه می خواهم که خودتان دبیری را انتخاب کنید و هرچه شما انتخاب کنید ما خواهیم پذیرفت.

 

فرآیند ممیزی کتاب ها را تسریع خواهیم کرد

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به لزوم تعامل هرچه بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه های استان، گفت: نکته بسیار مهمی که وجود دارد لزوم تعامل هر چه بیشتر این اداره با دانشگاه های استان و استفاده از ظرفیت عظیم اساتید، دانشجویان و هنرمندان در استان اصفهان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: فرهیختگان اصفهانی در سایر نقاط کشور بسیار فعال هستند، اما متأسفانه در داخل استان از وجود آن ها کمتر استفاده شده و ما قطعا در این زمینه ورود جدی خواهیم داشت.

 

وی در ادامه از برگزاری مسابقات قرآن خبر داد و افزود: سه کمیته در این رابطه تشکیل شده که کمیته آموزش عمومی به ریاست رییس اداره آموزش و پرورش، کمیته پژوهشی به ریاست رییس دانشگاه اصفهان و کمیته فرهنگ و ترویج قرآن هم به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه از افزایش تعداد افراد بررسی کننده کتاب ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: الان 30 نفر در این زمینه کار می کنند که قصد داریم 15 نفر دیگر را اضافه کرده و روند ممیزی ها را تسریع کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر این که راه اندازی مکانی برای ایجاد خانه تئاتر و سینما در اصفهان از دغدغه های فکری اداره است، ابراز داشت: هنرمندان و شخص بنده پیگیر این کار هستیم ولی هنوز در حد پیشنهاد بوده و به تصویب نرسیده است.

 

وی توجه جدی به موسیقی سنتی را از برنامه های مهم این اداره برشمرد و ابراز داشت: با ایجاد محدودیت در صدور مجوزها موجب رشد موسیقی های زیرزمینی و ضد ارزشی می شویم و دیدگاه محدود کننده در این مورد خطرناک است، هر چند در نظام ارزشی جمهوری اسلامی نظارت ها هم باید سر جای خودش باشد.

 

حجت الاسلام ارزانی درباره بیمه خبرنگاران و کارت خبرنگاری اداره ارشاد به خبرنگاران، گفت: این موضوعات را پیگیری خواهم کرد و در جلسات بعدی پاسخ‌گو خواهم بود.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به این که بکارگیری مؤسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری در اجرای برنامه های نشاط انگیز در جامعه از اولویت‌های اداره خواهد بود، تأکید کرد: این که ما خود طراح و مجری این برنامه ها باشیم هم برای ما محدود کننده است و هم از ظرفیت های جامعه به خوبی استفاده نمی شود و نقش ما به عنوان هادی سازنده خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان اظهار داشت: پیرو ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اداره ارشاد استان در بحث بررسی کتاب از بررسی کنندگان درخواست کرده تا بررسی ها را به صورت دیجیتال انجام دهند و از صرف هزینه های غیر ضروری پرهیز شود./939/پ202/ح

ارسال نظرات