۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۶۴۲۷۸
نماینده مردم شیراز در مجلس:

پذیرش بازرسی های فراتر از عرف بین الملل کشور را در عرصه های مختلف دچار چالش می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در توافقات باید خطوط قرمز را در نظر گرفت گفت: توافقی که خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرد و مزاحمتی برای بقیه فعالیت های غیر هسته ای پیش نیاورد می تواند یک توافق مطلوب برای ملت ایران باشد.
مذاکرات هسته اي 1+5 با ايران

دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با بیان این که توافقات هسته ای نباید مانع فعالیت های غیر هسته ای شود، گفت: بحث تحریم ها را همزمان با کاهش سطح غنی سازی و بحث میزان غنی سازی می پذیریم از این رو باید کل تحریم ها منتفی شود.


وی در ادامه با اشاره به این که فعالیت های هسته ای ما باید پیشرفت کند، افزود: توافق نامه نباید مزاحمتی برای طرح و توسعه فعالیت های هسته ای ایجاد کند از این رو اگر توافق 5+1 برای آن ها برگشت پذیر است باید برای ما هم برگشت پذیر باشد.


قادری با بیان این که باید در توافق نامه مقابل هر امتیازی که از دست می دهیم امتیاز کسب کنیم اظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید مقابل هر امتیازی که به تیم مقابل می دهد باید برای کشور ایران هم امتیاز کسب کند، بحث تعیین تکلیف برای میزان سطح غنی سازی هم باید بعد از چند سال در این توافق نامه مشخص شود.


وی با اشاره به این که نباید در توافقات بهانه دست دشمن دهیم، تصریح کرد: در توافق نامه باید مواظب طرف مقابل باشیم که بخواهد با بهانه گیری های مختلف تحریم های هسته ای را به شکل دیگری مطرح کند تا از این طریق مشکلی را برای جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاورد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: استفاده از ماشین ها و تجهیزات نسل جدید برای کشور ایران باید امکان پذیر باشد که ما بتوانیم تولید صنعتی ارانیوم داشته باشیم و نباید طوری باشد که غنی سازی را از نظر اقتصادی تولید نکنیم.


وی با اشاره به این که ما باید در طرح و توسعه پیشرفت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این توافق نامه برای کشور ایران در بحث طرح و توسعه ایجاد مشکل کرده است از این رو ما باید امکان استفاده از ماشین های نسل جدید را داشته باشیم.

 

قادری بیان کرد: در توافق نامه باید این نکته اصلاح شود که همزمانی لغو تحریم ها با انجام تعهدات نادیده گرفته شده است.


وی با بیان این که تعهدات طرف مقابل توافق نامه باید در سطح تعهدات ایران باشد، اظهار کرد:
ضرورتی برای پذیرش پروتکل الحاقی وجود ندارد در صورتی که بسیاری از کشورها این را نپذیرفتند و کشورهایی که هم پذیرفتند در سطح کشور ایران نبودند، ازاین رو این ها فاصله زیادی با یک توافق مطلوب دارد.


وی با بیان این که بازرسی های ویژه برای ایران ایجاد نا امنی می کند ادامه داد: بازرسی های ویژه و فراتر از بین الملل برای کشور ایران ایجاد نا امنی در تحقیقات توسعه ما و فعالیت های دیگر نظامی ایجاد می کند.


قادری با اشاره به این که دشمنان به دنبال نا امن کردن فضا برای دانشمندان هسته ای هستند، تصریح داشت: طرف مقابل توافق نامه به دنبال کشف اطلاعات دانشمندان هسته ای و دانشمندان نظامی است تا فضا را برای آن ها نا امن کند، تا همان طور که در عراق و سوریه فضا را به وسیله ترور کردن نا امن کردند برای دانشمندان ما هم این فضا را به وجود بیاورند.


وی در پایان ادامه داد: دشمنان با تهدیدهای خود به دنبال زیر سوال بردن عزت و شرف کشور ایران هستند و با این کار می خواهند زمینه را برای دخالت در امور داخلی ما فراهم کنند./839/ت302/ج

ارسال نظرات