۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۶۴۲۹۶
با سخنرانی رییس قوه قضائیه؛

اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی با سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در مجموعه فرهنگی قوه قضائیه برگزار شد.
جشنواره علامه حلي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مدیریت حوزه علمیه خواهران، در این مراسم که با حضور بیش از هزار طلبه خواهر و برادر از کلیه مدارس علمیه استان تهران برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه برادران استان تهران، ضمن تشریح جایگاه پژوهش به ویژه در حوزه‌های علمیه خواهران، بیان کرد: پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به حوزه‌های علمیه برادران کیفیت بالاتری دارد از آن جهت که در حوزه‌های خواهران، پژوهش در بطن آموزش قرار دارد.


وی با اشاره به الگوهای عینی پژوهشگران موفق در عصر حاضر، اظهار کرد: در میان مسئولان رده بالا نیز فضلای پژوهشگری وجود دارند که علی رغم مشغله فراوان، پژوهش را در برنامه خود قرار می‌دهند.


رییس شورای حوزه علمیه برادران استان تهران با اشاره به کمیت و کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه پنجمین جشنواره علامه حلی (ره) ابراز داشت خوشبختانه مدیران استانی حوزه های علمیه اهتمام و عنایت ویژه ای نسبت به فرهنگ سازی پژوهش و ترویج آن در میان طلاب جوان دارند.


آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه نیز با بیان سه محور در زمینه پژوهش گفت: پرداختن به هویت پژوهشی، روش پژوهشی و مدیریت پژوهشی بسیار حائز اهمیت است.


وی پس از تشریح هریک از این محورها بیان کرد: تراث هویت ماست، بدین جهت است که تاکید می‌شود از علمای پیشین باید الگوگیری نمود و باید از شرایط موجود در راستای عرضه آثار پژوهشی استفاده نمود.


آیت‌الله آملی لاریحانی با تاکید بر انجام تحقیقات جدید و احتراز از پژوهش‌های تکراری و موازی، بیان کرد: امروزه از طلاب انتظار می‌رود متناسب با نیازهای جامعه حرکت‌های علمی انجام دهند.


در بخش پایانی این مراسم از بیست مدرسه علمیه برتر حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و نیز بیست و چهار طلبه برگزیده تقدیر به عمل آمد و هدایای ویژه‌ای از سوی قوه قضائیه و دبیرخانه جشنواره به برگزیدگان اهدا شد.


گفتنی است در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار برگزیدگان و نیز پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برپا شد./978/د101/ف

ارسال نظرات