۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۶۴۳۸۲
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

حضرت علی اکبر الگوی کامل حق‌محوری، ادب و فروتنی برای جوانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) الگویی کامل برای جوانان است و این آموزگار جوان، رمز جاودانگی را به جوانان آموخت که حق محوری، ادب و فروتنی از جمله این الگوها است که می توان از او آموخت. ادبش در برابر پدر، تنها به دلیل روابط عاطفی نبود، بلکه پدر را امام و مقتدای خویش می‌دانست.
حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج علي‌اکبري، رييس مرکز رسيدگي به امور مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج علی‌اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان که شامگاه شنبه 9 خردادماه که در مسجد جامع ابوذر برگزار شد، با تبریک این مناسبت خجسته به جوانان ایران اسلامی اظهار داشت: یازدهم ماه شعبان که مصادف با میلاد حضرت علی اکبر(ع) است، به عنوان روز جوان شناخته شده است که شرف و افتخار بزرگ دیگری برای جوانان این مرز و بوم است.


وی با اشاره به شخصیت حضرت علی اکبر(ع) گفت: توجه به شخصیت ممتاز و برگزیده و الگوی درخشان حضرت علی اکبر(ع) ما را با این سؤال مواجه می کند که آن چه دستگاه و نظام تربیتی است که فردی مانند علی‌اکبر(ع) در آن پرورش یافته و به بشریت هدیه می‌شود؟


حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری مطالعه دقیق شخصیت حضرت علی اکبر(ع) را بسیار مهم و ارزشمند خواند و تصریح کرد: این مطالعه از ابعاد گوناگون و بر اساس گزارش‌های موجود و نیز دریافت‌های فکری، اخلاقی و عملی و همچنین در ارتباط با پروردگار متعال و سایر انسانها نشان می‌دهد که ما با یک نمونه والامقام، الهی و خیره‌کننده در دنیای انسانی مواجه هستیم.


رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور ادامه داد: انسان حقیقتاً با مطالعه شخصیت حضرت علی اکبر(ع) مات و مبهوت می‌ماند و عقل خردمندان از عظمت، شکوه، کرامت، آگاهی، صلابت، لطافت، مهربانی و رأفت، شجاعت و دلاوری، کرامت و احسان و مهربانی، اوج دانش و بینش و بصیرت و این بهره‌مندی از گلستان فضایل اخلاقی این جوان رشید به اعجاب و شگفتی وادار می‌شود.


وی با بیان اینکه امام حسین (ع) تمام خصلت‌های حضرت علی اکبر را شبیه به پیغمبر می‌دانست، گفت: بنا به فرمایش پدر بزرگوارش، ایشان از نظر خلق، آفرینش، صورت و اندام و تمام ارزش‌های والای انسانی و از نظر منطق و شیوایی سخن شبیه‌ترین فرد به پیغمبر بودند.


رییس امور مساجد تهران به نقش حضرت علی‌اکبر (ع) در واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: بنا به شرایط خاصی که ایشان نسبت به دیگر جوانان بنی‌هاشم داشت، همواره در کنار پدر حاضر و ناظر بر جریانات عاشورا بود و از نظر داوطلبی برای شهادت ایشان نفر اول بود.

 

وی با اشاره به بعضی نقل‌ها گفت: حضرت علی‌اکبر (ع)، موذن جبهه عاشورا بود و با نوای ایشان نماز برپا می‌شد.


حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به آیه «کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» اظهار داشت: با توجه به این‌که در قرآن، پیامبر(ص) و خاندان نبوی به عنوان الگو و اسوه کامل معرفی شده‌‌اند، باید مشخص شود در برنامه های تربیتی خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و جامعه چه اصول و ضوابطی باید رعایت شود تا گوشه‌هایی از این مکارم و عظمت و شکوه شخصیتی در نسل ما و جوانان ما به وجود بیاید و تداوم داشته باشد؛ این مسأله اصلی است و ما باید در جست‌وجوی فهم و درک مکتب تربیتی اباعبدالله(ع) باشیم و باید بدانیم که وظیفه ما چیست و چه باید بکنیم.


وی در ادامه به ظهور انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر اشاره کرد و ابراز داشت: خوشبختانه در مقطعی از تاریخ قرار داریم که به لطف الهی اتفاق و رخداد بسیار عظیمی به خصوص از نظر تربیتی یعنی انقلاب اسلامی برای ما به وجود آمده است که مهمترین ویژگی آن تربیت انسان‌هایی بزرگ و الگوست که همه مربیان را به اعجاب وادار می کند؛ به تعبیر زیبای رهبر حکیم انقلاب که درباره امام راحل (ره) فرمودند: فتح الفتوح امام، تربیت جوانانی شایسته، رشید، برگزیده و انسانهایی الهی است، یعنی بزرگترین دستاوردی که در کارنامه حضرت امام(ره) می‌توان یافت، پرورش همین جوانان مسلمان و ارزشمند است.


رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: وقتی امام حسین(ع) می‌خواهد علی اکبرش را معرفی کند، چنین او را خطاب می‌کند، «اشبه الناس خلقاً و خلقاً و منطقاً برسول الله»، یعنی اخلاق، مکارم اخلاق، محاسن اخلاق و فضایل اخلاقی حضرت علی‌اکبر(ع) شباهت تام و منطقی به اخلاق پیامبر(ص) دارد و از نظر فکر و اندیشه و بیان نیز دارای خصلت نبوی است.


وی در پایان افزود: حضرت علی‌اکبر(ع) الگویی کامل برای جوانان است و این آموزگار جوان، رمز جاودانگی را به جوانان آموخت که حق محوری، ادب و فروتنی از جمله این الگوها است که می توان از او آموخت. ادبش در برابر پدر، تنها به دلیل روابط عاطفی نبود، بلکه پدر را امام و مقتدای خویش می‌دانست./817/پ202/ح

ارسال نظرات