۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۴۵۹۲
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد؛

ولایت فقیه، خنثی کننده فتنه‌های دشمن/ ملت ایران دست از دانش هسته‌ای برنمی‌دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام تقویبا بیان این‌که انرژی هسته ای یک صنعت بومی بوده و ما از این دانش دست بر نمی داریم، گفت: ما طرفدار مذاکره هستیم اما تهدید و زیاده خواهی طرف مقابل را قبول نداشته و از اهداف خود دست نخواهیم کشید.
حجت السلام تقوي حجت السلام تقوي حجت السلام تقوي حجت السلام تقوي تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مراسم عمامه گذاری مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار که عصر امروز یکشنبه در مصلی شهریار برگزار شد با اشاره به اهمیت مطالعه تاریخ، گفت: انسان باید تاریخ را مورد مطالعه قرار دهد و از آموزه های آن در جهت پیشبرد زندگی استفاده کند، تاریخ منبع تجربه ها است، در تاریخ علت پیروزی و شکست ملت ها وجود دارد، تاریخ معلم است و به نسل حاضر چگونه زندگی کردن را می آموزد.

 

قرآن کتاب هدایت است


وی افزود: اسلام تاریخ را منبع شناخت دانسته و مسلمانان را به مطالعه آن توصیه می کند، بخش قابل توجهی از آیات قرآن سرگذشت ملت های پیشین بوده و البته باید توجه شود که قرآن کریم کتاب تاریخ نیست، قرآن کتاب هدایت است، بنابراین یک مسلمان نگاهی به تاریخ داشته ولی در گذشته متوقف نخواهد شد.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اهمیت آینده نگری در آموزه های اسلام، گفت: انسان های مومن آینده نگر هستند، اسلام بیانگر این مطلب است که انسان مومن باید برای آینده اش برنامه داشته باشد، فرهنگ شیعه و فرهنگی را که از مکتب اهل بیت(ع) آموخته ایم بیانگر این موضوع است که باید برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم.


وی افزود: انتظار ظهور یک آینده نگری است، ما از مکتب اهل بیت آموخته ایم که در آینده عدل و امنیت زندگی مردم را در بر می گیرد و این آینده به هنگام ظهور امام زمان(عج) محقق خواهد شد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در زمان حکومت امام زمان(عج) جهان به عدالت دست پیدا می کند، ابراز داشت: در حکومت امام زمان(عج) امنیت سراسر زندگی مردم را فراگرفته و مستکبران به خاک کشیده خواهند شد، مستضعفان صحنه دار امور جامعه خواهند شد و این رخداد جزء اصول اعتقادی مکتب شیعه است.


وی خاطرنشان کرد: شیعیان در انتظار یک آینده نورانی بوده و آن را تاریک نمی دانند.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه امید انسان را زنده نگه می دارد، تصریح کرد: اگر امید از زندگی حذف شود آن زندگی به جهنم تبدیل می شود، در آینده ترسیم شده از سوی مکتب اهل بیت(ع) نور و عدل وجود دارد، در این آینده ظالمان به بند کشیده شده و آسمان الطافش را بر زمین گسترده می کند.


وی با اشاره به اهمیت آینده نگری از نظر اسلام، گفت: اسلام نگاه ما را به آینده راهنمایی کرده تا خود را آماده کنیم، این دو نگاه انسان را در برابر نابسامانی ها مصون می دارد.


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه تاکید کرد: آینده نگری و نگاه به آینده از جمله اصول اعتقادی اسلام است، اعتقاد به معاد یعنی یک مسلمان افق نگاهش را از این دنیا فراتر برده و مصالح آخرت را از همین امروز تهیه کند.

 

وی با اشاره به معنای انتظار، گفت: انتظار یعنی آمادگی، یعنی انسان روزه و نماز قضا نداشته باشد و پاک باشد، انتظار یعنی آمادگی از هرجهت برای ظهور منجی.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه پرچمدار انقلاب اسلامی شخصیتی عالم و تربیت شده حوزه های علمیه است، اظهار داشت: طلاب باید به این موضوع افتخار کنند که از حجره های ساده طلبگی شخصیتی مانند امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب این انقلاب را تشکیل داده و آن را اداره می کنند.


وی افزود: امروز دشمنان مدعی اند تنها شخصیتی که در برابر فرقه های شیطانی ایستادگی کرده و روشنگری می کند و مردم جهان را به خیزش و رویش دعوت می کند حضرت آیت الله خامنه ای است.

 

مساله هسته ای یک بهانه است


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران به دلیل مسائل هسته ای یک بهانه است، تاکید کرد: آنها خوب می دانند که ملت ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست، رفتار آنان با ملت ایران به این دلیل است که ما از اهداف خود دست برداریم.

 

وی ابراز داشت: ملت ایران برای فردایی بهتر تلاش می کنند و این موج دنیا را فرا خواهد گرفت، دشمن می خواهد در مقابل پیشرفت این موج بایستد، علت تشکیل گروه های تکفیری و داعش مقابله با این موج است، فریاد ملت ایران از مکتب عاشورا گرفته شده است و ملت ایران در برابر این وعده ها عقب نمی ایستند.

 

خطوط قرمز مشخص است


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه خطوط قرمز در مساله هسته ای مشخص است، تاکید کرد: ما طرفدار مذاکره هستیم اما تهدید و زیاده خواهی طرف مقابل را قبول نداشته و از اهداف خود دست نخواهیم کشید، انرژی هسته ای یک صنعت بومی بوده و ما از این دانش دست بر نمی داریم.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اقدامات دشمن علیه ملت ایران، گفت: دشمنان در گذشته جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرده و در سال 88 فتنه را آغاز کردند، فکر می کردند با هزینه 10 میلیون دلار می توانند انقلاب مخملی ایجاد کنند ولی غافل از این موضوع بودند که ایران اسلامی از سوی ولی فقیه اداره می شود.


وی افزود: باید توجه کنیم که دشمن همیشه در حال طراحی نقشه علیه ملت ایران است، باید برای سازندگی ایران باید دست به دست هم دهیم، برای حل مسائل اقتصادی باید به اقتصاد مقاومتی توجه شود./811/پ202/ب4

ارسال نظرات