۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۶۴۶۰۳
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

انسان باید باور کند که همه پیروزی ها به دست خدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ذکر یعنی همین که باور کنیم پیروزی فقط در دستان خدا است.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امشب دهم خرداد در جلسه تفسیر دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین پیرامون ذکر واقعی گفت: با توجه به آیات کریمه متوجه می‌شویم که باید افزون بر مشغول شدن به مسائل و مقاصد دنیوی از یاد خدا غافل نبوده و همواره او را در ذهن خود داشته باشیم.

 

وی در ادامه افزود: رازهایی در تلقین میت وجود دارد، به تعبیری می‌توان گفت بعد از هر اذان و اقامه ای نمازی برپا می‌شود ولی بعد از اینکه در گوش طفل اذان و اقامه می‌گویند نمازی نمی‌خوانند چرا که نماز میت همان نمازی است که برایش اذان و اقامه در گوش طفل گفته ایم و در حقیقت دنیا و زندگی دنیوی فاصله بین اذان و نماز است.

 

ذکر قله وصال خداوند است

امام جمعه قزوین با توجه به شرایط مقبول شدن ذکر ابراز کرد: قله ذکر وصال به خداوند است و افق آن ذات ربوبیت خداست. شرط رسیدن به آسمان دل کندن از زمین است و برای اینکه اذکار ما رنگ و بوی الهی بگیرد باید از اذکار دنیوی و توجهات دنیوی دوری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اشغال خرمشهر از سوی رژیم بعث عراق خاطر نشان کرد: وقتی شنیده شد خرمشهر سقوط کرد هیچ کسی نمی‌خواست باور کند که این اتفاق افتاده است ولی پس از تلاش های بی حد و مرز مردم بسیجی، سپاه و ارتش خرمشهر به خاک ایران بازگشت اما امام خمینی (ره) با جمله تاریخی خود که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد همه را به این واقعیت سوق دادند که باید به خدا توکل داشت و یاد او را در دل زنده کرد.

 

این استاد تفسیر قرآن کریم تصریح کرد: ذکر یعنی همین که باور کنیم پیروزی فقط در دستان خداست، در کربلای 4 نیروهای ما از نظر تجهیزات و نفرات و اطلاعات و نقشه حمله آمادگی کامل را داشتند اما حاصل این عملیات چیزی جز شکست و صدمات و تلفات نبود، شاید به این خاطر که در هنگام شروع جنگ توجهی به غیر خدا داشتیم.

 

وی در ادامه افزود: در حالی که در کربلای 5 که پس از کربلای 4 اجرا شد و فرصت تجهیز وجود نداشت و افزون بر آن امکانات و اطلاعات ناقص بودند با اعتماد به خداوند و توکل به و زنده نگه داشتن یاد او پیروزی بزرگی نصیب ایران شد.

 

فوائد ذکر چیست

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: ترسو با ذکر خداوند شجاع می‌شود، مایوس ناامید و جاهل عاقل می‌گردد به این دلیل که وقتی همه درهای پیش روی خود را بسته ببینیم با تمام وجود به خداوند متعال روی آورده و از او برای حل مشکلات مدد می‌خواهیم از طرفی برای خداوند هیچ دری بسته نیست در نتیجه چیزی جز پیروزی نصیبمان نمی‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی یک پدر به فرزندش می‌گوید نگران هیچ چیز نباش چون من پشت و پناه تو هستم چقدر امید به فرزندش منتقل می‌کند، حال خداوند قادر متعال به بندگانش می‌گوید از رحمت من مایوس نشوید، باید به این جمله اعتماد و ایمان داشته باشیم تا از فضلش نصیب وافر ببریم.

 

وی در ادامه افزود: باید در ارتباط با خداوند همچون طفلی باشیم که وابستگی شدیدی به والدینش دارد و افزون بر آن در هر شرایطی به آنها ایمان دارد و همه چیز را در دامان آنها می‌بیند، اگر انسانی به این شکل به خداوند نگاه کند بدون شک درجات تعالی را به سرعت طی می‌کند./849/پ202/ب4

ارسال نظرات