۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۶۴۶۶۷
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

جایگاه ولایت فقیه دیده‌بانی و پاسداری از حرکت کلی نظام به سوی آرمان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان پاسداری از ارزش‌هایی که مظهر آن در تبیین مسأله ولایت فقیه آشکار است را از مهمترین شاخصه های سیاسی امام خمینی(ره) نام برد و با اشاره به این که نقش ولایت فقیه در جایی بروز و ظهور دارد که تلاش بر علیه ارزش‌ها و انحرافات و اهداف نظام است، گفت: ولایت فقیه دیده‌بانی و پاسداری از حرکت کلی نظام به طرف آرمان‌ها را دنبال می‌کند.
حجت الاسلام سيد مجتبي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضایی جواهریان، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان صبح امروز در جمع طلاب و روحانیان شهرستان کاشان گفت: امام خمینی در تمامی صحنه بین المللی، بشریت ملاک را قرار داد نه فقط ملت بزرگ و شجاع ایران را، از این رو مردم هم با پیروی از فرمایشات ایشان و با تلاش و مبارزه توانستند عزت، سربلندی و استقلال خود را به دست بیاورند.

 

وی مکتب، شاخص ها، بیانات، سخنرانی ها و عملکرد امام راحل در تمام زمانها را برگرفته از ایمان، تقوا و اعتماد صادقانه به حضور مردم در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی دانست و گفت: امام خمینی با همین شاخصه ها و با همین نگاه و اعتقاد راسخ، به بیان نظرات و راهنمایی می‌پرداخت.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان افزود: امام راحل، عزت و سربلندی را برای تمام ملت ها می‌خواست و خواستار مبارزه با استکبار و دفاع از همه مظلومان عالم بود تا شاید حیات دوباره‌ای به فطرت انسان‌های آزادی‌خواه عالم ببخشد.

 

وی پاسداری از ارزش‌هایی که مظهر آن در تبیین مسأله ولایت فقیه آشکار است را از  مهمترین شاخصه های سیاسی امام خمینی(ره) نام برد و با اشاره به این که نقش ولایت فقیه در جایی بروز و ظهور دارد که تلاش بر علیه ارزش‌ها و انحرافات و اهداف نظام است، گفت: ولایت فقیه دیده‌بانی و پاسداری از حرکت کلی نظام به طرف آرمان‌ها را دنبال می‌کند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان تأکید کرد: امام خمینی(ره) این برداشت را از فقه سیاسی، متن دین اسلام و تاریخ شیعه به جهانیان عرضه کرد.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان با اشاره به این که ضابطه سیاسی امام برخلاف ضابطه استکبار جهانی که سیاست آنها در قدرت و ثروت است، در علم، تقوا، درایت، آگاهی و شجاعت است، گفت: امروز باید شاخص‌های مکتب امام راحل بیش از گذشته برای مردم و جامعه بازگو شود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به این‌که امام زمان مخلص‌ترین بندگان خدا روی زمین و آینه تمام نمای صفات الهی است افزود: عنایات امام عصر به انقلاب اسلامی و بنیانگذار و رهبر حکیم آن امام خمینی(ره) که به تمام مسائل آگاهی داشت، سبب پیروزی و توفیق مسلمین در راه انتشار اسلام محمدی شد.

 

وی افزود: امروز که در آستانه سالروز رحلت رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی قرار داریم، با عنایت به آموزه های رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و راهنمایی‌های پدرانه و مشفقانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای توانسته ایم در سال‌های اخیر به جایگاه با ارزش و بیداری اسلامی در تمام کشورهای اسلامی و غربی و اروپایی برسیم.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان تأکید کرد: راه رسیدن به اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی که با حرکت امام و شهدای جنگ تحمیلی بدست آمده فقط با اطاعت و شنیدن نکات و بیانات با ارزش مقام معظم رهبری در تمام زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی است و هر زمان که مردم و سیاستمداران به فرمایشات معظم له عمل کرده اند پیروزی و سربلندی را همراه داشته است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات