۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۶۴۸۲۳
سخنران حرم حضرت معصومه تبیین کرد؛

فرج وعده قطعی و نهایی خداوند به ساکنان عرش و زمین است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که فرج وعده قطعی و نهایی خداوند به ساکنان عرش و زمین است، گفت: کتب موجود در دست تمامی ادیان الهی نشان از تحقق وعده خداوند در این زمینه داشته و بیان می‌کنند سرانجام زمین از وجود ناپاکان پاک ‌شده و در اختیار انسان‌های پاک ‌ضمیر که همان صدیقان و ائمه(ع) هستند قرار خواهد گرفت.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رستم نژاد، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شامگاه امروز در برنامه زمزم معرفت با بیان این‌که نزدیک به 250 آیه از آیات قرآن کریم اختصاص به مسأله فرج و ظهور موعود دارد، گفت: برای بسیاری از این آیات که به آیات تطبیقی مشهور است امامان بزرگوار احادیث را در وصف قیام امام زمان(عج) و یاران ایشان بیان کرده‌اند.

 

وی با بیان این‌که فرج وعده قطعی و نهایی خداوند به ساکنان عرش و زمین است، گفت: کتب موجود در دست تمامی ادیان الهی نشان از تحقق وعده خداوند در این زمینه داشته و بیان می‌کنند سرانجام زمین از وجود ناپاکان پاک ‌شده و در اختیار انسان‌های پاک ‌ضمیر که همان صدیقان و ائمه(ع) هستند قرار خواهد گرفت.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که در آیات قرآن کریم و در احادیثی به نقل از رسول خدا(ص) بیان‌ شده است که همواره با صالحان و صدیقان همراه باشید که این موضوع نشان می‌دهد حضور صدیقان در جامعه محدود به یک ‌زمان خاص نیست و در همه زمان‌ها از جمله دوران ما صدیقان یا همان امام زمان(عج) در میان ما و در جامعه انسانی حضور دارند.

 

حجت‌الاسلام رستم نژاد اظهار کرد: که خداوند در قرآن کریم وعده پیروی اسلام را بر سایر ادیان داده و چون تاکنون این وعده محقق نشده نشان می‌دهد که باید آینده‌ای و امامی برای تحقق این وعده‌های الهی وجود دارد زیرا خداوند هیچ‌گاه خلف وعده نکرده و در وعده‌های خود راست‌گو و درست‌کردار است.

 

وی ادامه داد: همچنین خداوند در آیات قرآن کریم و خطاب به قوم بنی‌اسرائیل وعده پیروزی بر مشرکان را داده است که در اینجا از فعل مضارع «نرید» استفاده‌ شده است که این فعل دلالت بر یک کار در جریان و مستمر دارد و نشان می‌دهند حکومت صالحان بر زمین مربوط آینده است و اختصاص به زمان گذشته ندارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت علی(ع) در خطبه 290 نهج‌البلاغه زمانی که خانه ‌نشین بودند فرمودند که دنیا مانند یک شتر سرکش است که امروز افسار گسیخته از ما روی برگردانده اما روی همین شتر افسر گسیخته به ما روی خواهد آورد و افسارش را به دست ما خواهد بود و این موضوع در آینده‌ای نزدیک و در عصر ظهور اتفاق خواهد افتاد.

 

حجت‌الاسلام رستم نژاد یادآور شد: با توجه به وعده‌های قرآنی ما باید خود را برای عصر ظهور تربیت‌کرده و در انتظار فرج امام زمان(عج) باشیم./837/پ202/ف

ارسال نظرات