۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۲۶۵۱۲۳
راه امام/ حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

برخی برای توجیه کار نادرست خود حضرت امام را به انجام اشتباه متهم می کنند/ رهبر انقلاب امام ثانی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری از کسانی که دم از خط امام می زنند اما استکبارستیزی را زیر سؤال می برند انتقاد کرد و گفت: امام می فرمود ریشه تمامی نا امنی ها و فعالیت های مستکبرانه، آمریکا است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه های مکتب امام راحل گفت: حضرت امام پرورش یافته مکتب اسلام و قرآن و عترت است.

 

حضرت امام به غیر از خداوند از هیچ احدی نمی ترسید
وی افزود: در قرآن و سیره عترت هر آنچه که مشاهده می شود به هیچ عنوان زیربار ظلم نرفتن و ایستادگی با تمام وجود در مقابل ظالمان است، آیات قرآن مسلمانان را توصیه می کند تا با کفار و مستکبران مقابله کرده و محکم ایستادگی کنند.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که امام خمینی(ره) دارای روحیه ای با صلابت بودند، اظهار داشت: حضرت امام به غیر از خداوند از هیچ احدی نمی ترسید و با همین روحیه وارد مبارزه با حکومت طاغوت شد و انقلاب را به پیروزی رساند.


وی ادامه داد: روحیه استکبار ستیزی امام همیشه وجود داشت و می فرمود ریشه تمامی نا امنی ها و فعالیت های مستکبرانه، آمریکا است؛ امام بارها می فرمود که آمریکا در کمین است تا اسلام و مسلمانان را نابود کند از همین رو هش
دارهای لازم را مطرح می کردند.

 

برخی برای توجیه کار نادرست خود حضرت امام را به اشتباه متهم می کنند
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از کسانی که دم از خط امام می زنند اما استکبارستیزی را زیر سؤال می برند، ابراز داشت: هرکس دارای ایمان ناب باشد ذره ای از راه امام تخطی نمی کند و از هیچ کس جز خداوند ترسی ندارند.


وی عنوان کرد: اگر کسی در پیروی از امام صادق نباشد و خود را از هواهای نفسانی دور نکند، نمی تواند در مسیر حضرت امام استوار باشد؛ این دسته از افراد گاهی امام را متهم به اشتباه می کنند، زمانی که ایمان به معنای واقعی و تربیت درست نباشد برخی برای توجیه کار نادرست خود حضرت امام را به اشتباه متهم می کنند.


نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری با اشاره به شیوه مدیریتی رهبر معظم انقلاب بعد از ارتحال حضرت امام خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم برای حضرت امام یک پیرو ناب و مخلص و حرکت کننده در مسیر امام به تمام معنا معرفی کنیم مصداق بارز آن رهبر معظم انقلاب است.

 

رهبر انقلاب امام ثانی هستند
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در طول 26 سال گذشته ثابت کردند که بهترین فرد برای جانشینی حضرت امام و رهبری جامعه هستند، مشی ایشان همانند حضرت امام اسکتبار ستیزی و دوری از هواهای نفسانی است، رهبر معظم انقلاب امام ثانی هستند که خداوند متعال به جمهوری اسلامی ایران عطا کرده است.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که اگر کسی واقعا پیرو خط امام است باید از رهبر معظم انقلاب تبعیت کند، گفت: در مسیر رهنمودهای رهبر انقلاب حرکت کردن سبب به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی و سربلندی آن می شود.


وی در بخش دیگری از گفت وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به ترفندهای دشمن برای منزوی کردن روحانیت افزود: دشمن درصدد است میان مردم و روحانیت جدایی بیندازد، روحانیت هموراه محکم ایستادند تا مکتب حقه تشیع تا کنون باقی بماند؛ دشمن به خوبی می داند اگر حریت در مکتب تشیع وجود دارد به دلیل وجود روحانیت است.

 

روحانیت باید تشکل خود را منسجم کرده و از بروز آسیب ها در آن جلوگیری کند
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که مردم باید بصرت خود را نسبت به خدمات روحانیت افزایش دهند، اظهار داشت: روحانیت کشور را از انواع خطرات نجات داده است و در مسیر هدایت مردم حرکت می کند.


وی ادامه داد: امروزه روحانیت باید نقش خود را با حساسیت بیشتری ایفا کند، در حال حاضر همه دشمنان با یکدیگر متحد شده اند تا مکتب تشیع را نابود کنند؛ از همین رو روحانیت باید تشکل خود را منسجم کرده و از بروز آسیب ها در آن جلوگیری کند.


نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری با بیان این که روحانیت نباید اجازه دهد در درون حوزه های علمیه فعالیت هایی صورت گیرد که بهانه به دست دشمن داده و در مسیر اهداف آنان باشد، ابراز داشت: هیچ کس نباید در لباس روحانیت فعالیتی در مسیر خواسته های دشمن انجام دهد.

 

دولت برای منافع خود حوزه را مخدوش نکند
وی عنوان کرد: دولتمردان باید بداند که روحانیت پشتوانه عظیم اسلام و کشور است، دولتمردان باید به حوزه های علمیه توجه لازم را داشته باشند، داشته های امروز نظام به برکت فعالیت ها و حمایت های روحانیت فداکار است.


امام جمعه شهرکرد مدرسه علمیه فیضیه را مرکز حریت دانست و خاطرنشان کرد: اگر حرکتی در فیضیه صورت می گیرد نباید متهم شود، اگر حرکتی خود جوش انجام می شود نشانه حریت و سر زندگی طلاب است؛ دولت باید مراقب باشد برای منافع خود حوزه را مخدوش نکند و حریت روحانیت را زیر سؤال نبرد./1323/ت301/ج

ارسال نظرات