۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۶۵۱۵۹
راه امام/ آیت الله حسینی بوشهری:

رهبر انقلاب مکمل و ادامه دهنده راه حضرت امام هستند/ روحانیت منزوی شود اندیشه سکولار در جامعه جان می گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که ادعای پیروی از خط امام در صورتی درست است که مواضع افراد با مواضع امام خمینی(ره) منطبق باشد، گفت: اگر سخنان و عملکرد افراد با مواضع و سخنان حضرت امام زاویه پیدا کند و همخوانی نداشته باشند؛ می توان متوجه شد که این افراد فقط در سخن ادعای پیروی از خط امام را دارند.
آيت الله حسيني بوشهري

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه های مکتب حضرت امام خمینی(ره) گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید در میان هر امتى فرستاده‌اى برانگیختیم تا بگوید خدا را بپرستید و از طاغوت بپرهیزید.


وی افزود: این شعار همه انبیا الهی بوده که از یک سو دعوت به خدا کرده و از سوی دیگر مردم را به اجتناب از طاغوت توصیه می کردند، در مشی و مرام حضرت امام نیز این دو ویژگی به خوبی لمس می شود؛ توجه فوق العاده امام به خداوند متعال و امدادها و عنایت الهی در سراسر زندگی امام مشاهده شده است.

 

امام خمینی(ره) واژگان جدیدی را وارد عرصه سیاسی کرد
امام جمعه قم با بیان این که امام راحل در جای جای زندگی خود به خداوند متعال تکیه می کردند، اظهار داشت: آنچه که سبب موفقیت در ادامه مسیر امام شد اعتماد و توکل به خداوند بود، از نکات دیگر زندگی حضرت امام مبارزه با طاغوت در داخل با رژیم شاهنشاهی و در خارج با صهیونیسم و استکبار بود.


وی ادامه داد: فریاد امام علیه یهود و صهیونیست ها از قبل از پیروزی انقلاب بوده است و این فریاد ادامه پیدا کرد و به مقابله با ظلم و ستم های کشورهای مستکبر به ملت های مسلمان انجامید، در کلمات امام ایستادگی و مقابله با ظلم های استکبار به خوبی دیده می شود.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی(ره) واژگان جدیدی را وارد عرصه سیاسی کرد، ابراز داشت: این واژه جدید همان استکبار است، البته این بدان معنا نیست که در گذشته نبوده اما تا زمان حضرت امام با این ادبیات نشده است.


وی عنوان کرد: امروزه زمانی که واژه استکبار شنیده می شود بلافاصله به یاد بیانات و موضع گیری های ایشان نسبت به کشورهای زورگو و مستبد می افتیم، استکبار ستیزی یکی از ویژگی های بارز مکتب حضرت امام خمینی(ره) است.

 

اگر کسی خود را پیرو خط و اندیشه امام می داند باید بداند یکی از ویژگی های برجسته حضرت امام استکبار ستیزی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از کسانی که دم از پیروی از خط امام می زنند اما استکبار ستیزی به عنوان مهم ترین آرمان انقلاب را زیر سؤال می برند، خاطرنشان کرد: بالاخره اگر این افراد طرفدار بنیان گذار انقلاب هستند یا همراه امام بودند و اندیشه امام را قبول دارند باید بدانند که یکی از ویژگی های برجسته حضرت امام استکبار ستیزی است.


وی اضافه کرد: این ویژگی شوخی بردار نیست، اگر خداوند عمری طولانی به حضرت امام می داد و ایشان در زمان کنونی حاضر بودند، فریادهایی که بر علیه آمریکا و استکبار می زنند را همگان به ویژه کسانی که درصدد زیر سؤال بردن استکبار ستیزی هستند می شنیدند.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امامان معصوم مکمل یکدیگر هستند و 250 سال دوران زندگی ایشان را می توان به عنوان عمر یک انسان تلقی کرد، گفت: امروز نیز وجود رهبر معظم انقلاب تکمیل کننده و ادامه دهنده راه امام راحل است.

 

طرفداران دیروز امام خمینی(ره) باید ارادتمندان و طرفداران امروزرهبر معظم انقلاب باشند
وی افزود: آنچه که امام خمینی(ره) بر آن تکیه داشت دقیقا در رفتار و گفتار رهبر معظم انقلاب دیده می شود، افق های جدید باز شده است؛ موضع گیری هایی که امروز رهبری دارند با توجه به افشاگری چهره دشمن و استکبار در حقیقت همان راه و ادامه خط حضرت امام است؛ سیمای امام در چهره رهبر معظم انقلاب مشاهده می شود.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که اگر کسی امروز بخواهد امام را تماشا کند و خط مشی امام را ببیند می تواند به عملکرد و موضع گیری های رهبر معظم انقلاب نگاه کند، اظهار داشت: طرفداران دیروز امام خمینی(ره) باید ارادتمندان و طرفداران امروز رهبر معظم انقلاب باشند.


وی با اشاره به ملاک داوری درباره کسانی که خود را پیرو خط و اندیشه های امام دانسته و به این تفکر نزدیک می دانند، ادامه داد: ملاک داوری این است که نخست مواضع و سخنان حضرت امام در طول زندگی ایشان را مطالعه کنیم و ببینیم که آیا سخنان، اعمال و موضع های دیگران با مواضع امام منطبق است یا تفاوت ندارد.

 

ادعای پیروی از خط امام در صورتی درست است که مواضع افراد با مواضع امام خمینی(ره) منطبق باشد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ادعای پیروی از خط امام در صورتی درست است که مواضع افراد با مواضع امام خمینی(ره) منطبق باشد، ابراز داشت: اگر سخنان و عملکرد افراد با مواضع و سخنان حضرت امام زاویه پیدا کند و همخوانی نداشته باشند؛ می توان متوجه شد که این افراد فقط در سخن ادعای پیروی از خط امام را دارند و هنوز در عمل توفیق پیروی از امام راحل را پیدا نکرده اند.


وی با اشاره به ترفندهای دشمنان برای منزوی کردن روحانیت و ترویج اندیشه سکولاریسم عنوان کرد: روحانیت زبان گویای اسلام است و هدفی را برای خود دنبال نمی کند، دغدغه روحانیت دین خداوند است و اگر سخنی را مطرح می کند به دلیل ناهنجاری هایی است که در جامعه رخ می دهد؛ روحانیان پاسداران دین هستند.


امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تبعا عده ای بر نمی تابند که ارزش های دینی در جامعه سخن نخست باشد، دشمن می داند که روحانیت پرچمدار جانب داری از ارزش ها بوده و با ناهنجاری ها مبارزه می کند؛ دشمن به دلیل این که از عکس العمل جامعه می ترسد در مقابل ارزش ها به صورت علنی ایستادگی نمی کند.


وی اضافه کرد: از آن جایی که دشمن از مقابله با جامعه هراس دارد سعی می کند که روحانیت را منزوی کند تا کسی در جامعه به عنوان مدافع ارزش ها نباشد و اگر روحانیت منزوی شود تفکر سکولار در جامعه رونق پیدا می کند./1323/ت301/ج

ارسال نظرات