۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۶۵۱۸۸
نماینده خبرگان رهبری:

ترویج فرهنگ اسلامی در گرو بهره‌گیری از تمام پتانسل‌های فرهنگی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که بایستی بقاع متبرکه و آستان امامزادگان به قطب های فرهنگی مناطق مختلف کشور تبدیل شوند، گفت: ترویج فرهنگ اسلامی با بهره گیری از تمام پتانسل های فرهنگی و اجتماعی باید انجام شود،
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم رونمایی از ضریح مطهر امامزاده سیدجمال‌الدین موسی‌بن جعفر  در تبریز با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که بایستی بقاع متبرکه و آستان امامزادگان به قطب های فرهنگی مناطق مختلف کشور تبدیل شوند، اظهار داشت: در کنار توجه به تعمیرات ظاهری، باید تعمیرات معنوی نیز با بهره برداری صحیح و حقیقی از این مجموعه عملیاتی شود.


وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ اسلامی با بهره گیری از تمام پتانسل های فرهنگی و اجتماعی باید انجام شود، خواستار برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی و دینی برای زائران این امامزاده شد و گفت: انتظار می رود؛ برنامه های تخصصی دینی در این مجموعه با محوریت تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی برای جوانان ترتیب داده شود.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت های تبلیغی موجود در این منطقه افزود: عمران و آبادانی امامزادگان قدم مبارکی است که باید دست به دست هم دهیم تا از پتانسیل های دینی و فرهنگی این مراکز به نحو شایسته ای استفاده شود.


امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به میلاد با سعادت امام زمان(عج) گفت: باید شناخت و معرفت کافی را از این امام داشته باشیم و فراموش نکنیم که معرفت تنها در شناخت سطحی نیست، بلکه باید بدانیم با دقت به بررسی چرایی غیبت، وظایف ما در زمان غیبت و انتظار امام از ما در زمان غیبت پی ببریم.


بنابر این گزارش، ضریح مطهر امامزاده سیدجمال‌الدین موسی‌بن جعفر شامگاه روز گذشته، 12 خرداد با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، فرهنگی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، خلیل‌اللهی دادستان تبریز و دیگر مسؤولان استانی و شهر و مردم ولایتمدار در محل این امامزاده در تبریز رونمایی شد.


حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج) با بیان این‌که در چندسال گذشته بیش از 20 ضریح مطلا در امامزادگان استان ساخته و نصب کرده‌ایم، اظهار داشت: هم‌اکنون در 50 حرم مطهر استان عملیات احداث و بازسازی درحال انجام است.


وی با بیان این‌که 314 امامزاده مدفون در آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی و آبادانی است، افزود: امامزاده سیدجمال نزدیکترین نسبت را به امام موسی‌بن جعفر(ع) دارد و بسیار معتبر است، که ساخت ضریح این امامزاده به همت خیران مسجدساز و مدسه‌ساز حاج حسن حسین‌نژاد و آقاسیدیوسف پیروزپناه و شهرداری تبریز به مرحله انجام رسید.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این ضریح به دست هنرمندان اصفهانی با هزینه‌کردی به مبلغ بیش از 50 میلیون تومان ساخته شده که جنس آن نیز متشکل از مس، برنج و ورق طلا است. پیش از این ضریح این امامزاده واجب‌التعظیم از جنس آلومینیوم و با طرحی ساده و به‌دور از شکل ضریح‌های معمول بود.


حجت الاسلام حسینی از ساخت حسینه‌ای در جنب این امامزاده خبر داد و گفت: مدرسه‌ای متروکه در زمین این امامزاده وجود داشت که این مدرسه به مکان دیگری انتقال داده شد و در حال حاضر در زمینی بالغ بر 2500 متر، مراحل ساخت حسینه در حال انجام است./935/پ202/ح

ارسال نظرات