۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۶۵۳۹۵
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

رهبر انقلاب راه امام راحل را با صلابت و اقتدار ادامه می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال گفت: حضرت آیت الله خامنه ای پا به پای امام(ره) در مبارزات حضور داشته و بعد از رحلت امام خمینی(ره)، راه ایشان را با صلابت و اقتدار ادامه می دهند.
حجت الاسلام سيد حسين کاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال ظهر پنجشنبه در حرم مطهر حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در جمع زائران آن امامزاده واجب التعظیم گفت: آرمان های امام راحل را باید از منبع آن که سخنان، نوشتار و فرمایشات جانشین ایشان است، استخراج کرد.

 

به گفته وی، استکبار ستیزی یکی از آرمان های امام راحل بود که این مهم در عمل ایشان به صراحت مشهود است، چرا که ایشان آمریکا را تهدیدی برای بشریت عنوان کرده است.

 

وی انقلاب امام خمینی(ره) را در ادامه حرکت ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: امام راحل با انقلاب خود تحولی عظیم در ایران، تاریخ اسلام و جهان تشیع ایجاد کرد که امروز نیز شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی هستیم.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که امام خمینی(ره) با تأسیس حکومت اسلامی، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در ایران بزرگترین عمل صالح را تبیین کرد یادآور شد: سرنگونی حکومت دوهزار و پانصد ستم شاهی و تشکیل حکومت اسلامی در ایران، امام خمینی(ره) در نزد مسلمانان جهان محبوب و محبت او را در دلهای نه تنها مسلمانان جهان بلکه تمامی آزادیخواهان جهان قرارداد و به همین علت است که غم فراغ او بعد از 26 سال از رحلت ایشان هنوز تازه است.

 

به گفته وی، امام خمینی(ره) با امکانات ناچیزی که در اختیار داشت، توانست معادلات سیاسی منطقه و معیارها و نقشة قدرت‏ها را در میان ناباوری جهانیان به هم ریخته و سبب شد تأثیر شخصیت عظیم او پس از رحلتش نیز ادامه یافته، و در جان و دل مردم باقی بماند.

 

وی افزود: اندیشه‏های امام خمینی(ره) در بنیانگذاری حکومت اسلامی قابل توجه و اهتمام است، به ویژه که ایشان فقیه، متفکّر، متکلم، و فیلسوفی الهی بود که توانست اندیشه سیاسی را در قالب کلام و فقه اسلامی تحقّق بخشد.

 

حجت الاسلام کاظمی یادآور شد: هنگامی که دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن ضایعة از دست رفتن امام(ره) را اعلام کرده و آن را نقطة پایانی انقلاب دانستند، علامه فضل‏الله اعلام کرد که هیچ نگرانی برای انقلاب وجود ندارد، زیرا شخصیت امام(ره) در ذهن مردم جاویدان است و این جاودانگی، جدایی مردم از انقلاب را غیر ممکن می سازد.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال تأکید کرد: افزون بر این حضرت آیت الله خامنه ای که پا به پای امام(ره) در مبارزات حضور داشته و بعداز رحلت امام خمینی(ره)، راه او را با صلابت و اقتدار ادامه می دهند.

 

حجت الاسلام کاظمی در با اشاره به این که از امیرمؤمنان(ع) روایت است یکی از علائم آخرالزمان، اتصال صف ها و جدا بودن قلب ها از یکدیگر است، از این رو در جامعه شاهد کینه، دروغ و نفاق و عدم وجود یک دلی و یک زبانی هستیم.

 

وی با بیان این نکته که منتظر واقعی امام زمان(عج) لقمه شبهه ناک نمی خورد، گفت: چشم منظران ولی عصر نه تنها به مال دگران و مال حرام نیست بلکه ازآنچه را خود نیز دارند آن را در راه خدا و رضایت امام زمان انفاق می کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات