۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۶۵۴۳۴
پیام تسلیت علما و سیاستمداران عراقی؛

فقدان آیت الله آصفی خسارت بزرگی برای اندیشه اسلامی و خط مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ علما و سیاستمداران عراقی در پیام‎های جداگانه ارتحال نماینده حضرت آیت الله خامنه‎ای در عراق را خسارت بزرگی برای اندیشه اسلامی و خط مقاومت توصیف کردند.
آيت الله آصفي نماينده رهبري در عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، علما و سیاستمداران عراق پیام های جداگانه ای را به مناسبت ارتحال آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق صادر کردند.

 

آیت الله سید محمد تقی از علمای شهر مقدس کربلا در این پیام تصریح کرد: آیت الله آصفی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و مسلمانان وقف کرد و تلاش های فراوانی برای رهایی ملت های منطقه به ویژه ملت عراق از ظلم و ستم انجام داد.

 

وی افزود: علمای دین باید در نشر کلمه صادقانه و نجات امت از ظلم و طغیان از آیت الله آصفی الگو بگیرند.

 

این عالم عراقی از رحمت و بهشت را برای این عالم فقید و صبر و پاداش را برای مسلمانان از خداوند متعال خواستار شد.

 

نخست وزیر عراق: سیره جهادی آیت الله آصفی به یادگار باقی می ماند

 

حیدر العبادی درگذشت آیت الله آصفی را به امت اسلامی و ملت عراق تسلیت گفت و افزود: این شیخ مجاهد عمر خود را در راه علم و جهاد و مبارزه با ظلم و استبداد صرف کرد و سیره جهادی ایشان برای نسل های آینده به یادگار خواهد ماند.

 

نائب رییس پارلمان عراق: فقدان آیت الله آصفی خسارت بزرگی برای منبر دینی جهان اسلام است

 

حجت الاسلام شیخ همام حمودی در پیام خود نوشت: ارتحال آیت الله علامه شیخ محمد مهدی آصفی که صبح امروز پس از سال ها خدمت به عراق و امت اسلامی و ایستادگی در برابر نظام دیکتاتوری درگذشت را به حضرت ولیعصر(عج) مراجع تقلید و امت اسلامی تسلیت می گوییم.

 

وی افزود: این عالم به دلیل مبارزه با دیکتاتوری از سوی نظام صدام تحت پیگرد قرار داشت. فقدان این مرحوم خسارت بزرگی برای صحنه فکری و منبر دینی جهان اسلام است.

 

المالکی: خط مقاومت یکی از مهمترین ارکان خود را از دست داد

 

نوری المالکی معاون رییس جمهور عراق تصریح کرد: ارتحال این اندیشمند و مجاهد اسلامی آیت الله آصفی را به ملت عراق و امت اسلامی تسلیت عرض می کنم. این مرحوم نقش مهمی در تأسیس جنبش اسلامی ایفا می کرد و در مقدمه مبارزان علیه دیکتاتوری حزب بعث داشت.

 

وی افزود: وی عالمی مهذب و طاهر و با تقوا بود، صفات اخلاقی والایی داشت، آرای علمی درستی از خود به یادگار گذاشت، به فقیران خدمت می کرد و زندگی پاک داشت که او را به نمونه ای برای تقوا و اخلاق مبدل کرد.

 

معاون رییس جمهور عراق ادامه داد: ارتحال آیت الله آصفی خسارت بزرگی برای جریان اسلامی و خط جهاد و مقاومت در عراق به شمار می آید.

 

اتحاد ترکمان عراق: به رهنمودهای پدرانه آیت الله آصفی به شدت نیاز داشتیم

 

اتحاد اسلامی ترکمان عراق نیز از آیت الله آصفی به عنوان مدرسه متحرک یاد کرد و خاطر نشان ساخت: آیت الله آصفی در زمانی از دنیا رفت که به شدت به او، آرای صحیح و رهنمودهای پدرانه اش نیاز داشتیم.

 

این اتحاد تأکید کرد: این عالم با وجود سن بالا و مشکلات جسمانی در صحنه حضور داشت و در میان مجاهدان در مناطق جنگی به سخنرانی دینی می پرداخت تا رزمندگان را به اهتمام به احکام شرعی دعوت کرده و روحیه آنان را در جنگ علیه داعش تروریست افزایش دهد./980/ب901/د

ارسال نظرات