۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۶۵۴۸۱
حجت الاسلام شکوری:

اصول حکومت علوی، اطاعت و پیروی از حاکم اسلامی است/ اصول و مبانی فکری امام خمینی نقشه راه ملت ایران

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با بیان این‌که اطاعت و پیروی از فرامین حاکم از جمله وظایف مردم در برابر حاکم اسلامی است، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت رحلت امام فرمودند، اصول و مبانی فکری امام خمینی(ره) نقشه راه ملت ایران است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: از دیدگاه رهبری اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به صدق وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت‌های مستکبر، اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکز دولتی،حمایت و طرفداری از محرومان و مستضعفان، مخالفت با مستکبران و قلدران بین المللی، تأکید بر استقلال و نفی سلطه پذیری، وحدت ملی و مقابله با توطئه های تفرقه افکن دشمن از جمله اصول و مبانی فکری حضرت امام هستند که نقشه راه ملت ایران است.


قیام 15 خرداد غیرقابل محاسبه برای استبداد و استعمار

حجت‌الاسلام شکوری با تسلیت سالروز قیام 15 خرداد به نمازگزاران، با استناد به منابع تاریخی و اسناد موجود افزود: قیام خودجوش مردم ایران در اعتراض به دستگیری حضرت امام به عنوان مرجع تقلید به قدری شکننده و خارج از انتظار رژیم پهلوی و آمریکاییان بود که همه آنان به شدت دستپاچه بودند و از مهارکردن خشم و نفرت مردم اظهار عجز و ناتوانی می کردند.


وی تصریح کرد: حسین فردوست در خاطرات خود می نویسد «نکته مهم ناآشنایی و بی اطلاعی عجیب مسؤولان اطلاعاتی و امینیتی کشور و شخص محمدرضا پهلوی از حرکت‌های مردمی بود.»


خود را برای حسابرسی روز قیامت آماده کنیم

امام جمعه خوی در ادامه خطبه ها با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت تقوا با تمسک به خطبه 102 نهج البلاغه خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرماید:«خداوند روز قیامت اولین و آخرین را جهت حسابرسی و دادن جزای اعمال جمع خواهد کرد در حالی که همه ایستاده و عرق از سر و رویشان می ریزد، لرزش زمین اندامشان را به حرکت در می آورد و بهترین حال مال کسی است که برای خود جای پا یا محلی بدست آورد.»

 

وی گفت: ضرورت دارد از امروز که فرصت داریم خود را برای حسابرسی قیامت آماده کنیم.


اطاعت و پیروی از حاکم از اصول حکومت علوی است

رییس حوزه های علمیه خوی همچنین موضوع حقوق متقابل دولت و ملت را مورد بررسی قرار داد و گفت: اطاعت و پیروی از فرامین حاکم از جمله وظایف مردم در برابر حاکم اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) در خطبه 34 نهج البلاغه وفادار بودن بر بیعت، خیرخواه حاکم بودن در نهان و آشکار، اجابت دعوت حاکم و پیروی از فرامین او را از جمله وظایف مردم در برابر حاکم برشمردند.


درآستانه ماه رمضان در عمران و آبادانی مساجد بکوشیم

حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به دهه نکوداشت و بهداشت مساجد اظهار داشت: ایمان به خداوند، ایمان به روز قیامت، اقامه نماز، پرداخت زکات و نترسیدن از غیر خداوند از ویژگی هایی است که خداوند برای آبادگران مساجد بیان فرموده است.

 

وی افزود: رسول خدا(ص) خطاب به ابوذر بلندنکردن صدا در مساجد، پرهیز از کارهای بیهوده، اجتناب از لغو گویی و ترک کردن خرید و فروش در مساجد را از جمله آداب آنها برشمرد.

 

امام جمعه خوی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، از مسؤولان خواست در عمران و آبادانی مساجد بکوشند./936/پ201/ح

ارسال نظرات