۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۶۵۴۸۹
امام جمعه بهشهر:

بینش صحیح رهبر انقلاب، نظام را در مسیر آرمان های امام راحل قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: بینش صحیح ایشان در مدیریت جامعه اسلامی سبب شده تا کشتی انقلاب بعد از امام خمینی(ره) در پیچ و خم‌های مسائل گرفتار نشود و همواره در مسیر حرکت آرمان‌ها و اهداف والای امام (ره) حرکت کنند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: یکی از دستاورد بزرگ قیام حضرت امام خمینی (ره) که در واقع پیروزی نهضت اسلامی و تحکیم ارکان نظام را به دنبال داشت، جذب اقشار مختلف مردمی بود که با اعتقادی کامل و ایمانی خالص وارد مبارزات انقلابی شدند.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر شخصیت بی‌نظیر و الهی امام خمینی (ره) در جهان اسلام خاطر نشان کرد: امام راحل پرچم عدالت خواهی و ظلم ستیزی را از همان سال 42 و با قیام خود برافراشت و تاریخ نیم قرن اخیر ایران شاهد و سند زنده‌ای برای تداوم آرمان‌های آن بزرگوار از سوی فرزندان راستین ایشان در احقاق حق ملت ایران و احیای ارزش‌های دینی و اسلامی است.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید به ضرورت هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی تصریح کرد: مرامنامه امام و ایستادگی ایشان در برابر زر و زور، بهترین الگو بوده و باید با حرکت در مسیر آرمان‌ها و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در راه اعتلای نام ایران و سربلندی ملت تلاش کرد.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در مدیریت جامعه اسلام یاد و راه امام خمینی ‌(ره) را زنده نگه داشتند، تصریح کرد: بینش صحیح ایشان در مدیریت جامعه اسلامی سبب شده تا کشتی انقلاب بعد از امام خمینی(ره) در پیچ و خم‌های مسائل گرفتار نشود و همواره در مسیر حرکت آرمان‌ها و اهداف والای امام (ره) حرکت کنند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به ویژگی دشمن‌شناسی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه دشمن‌شناسی اصل مهم و اساسی در مدیریت جامعه است از این رو این ویژگی در مقام معظم رهبری طی سال های گذشته سبب شده تا مملکت اسلامی از بحران‌ها عبور کرده و بسیاری از توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی خنثی و مهار شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن 15 خرداد، گفت: مردم در 15 خرداد سال 42 برای رضای خداوند قیام کردند و هدف مردم برای قیام در این روز به یادماندنی، شهادت طلبی در راه دفاع از ولایت فقیه بود.

 

حجت الاسلام جباری اظهار داشت: ‌مبدأ انقلاب اسلامی، ‌بدون تردید قیام خونین 15 خرداد بود و ریشه و خاستگاه این حرکت و انقلاب اسلامی واقعه‌ای است که در مدرسه فیضیه اتفاق افتاد و این موضوع نشان می‌دهد، ریشه انقلاب ما حوزه است.

 

امام جمعه بهشهر افزود: در قیام 15 خرداد مردم یک صدا با عقیده و خلوص نیت در برابر توپ و تانک که رژیم طاغوتی سینه سپر کرده و یکصدا فریاد زدند «یا مرگ، یا خمینی»  و شهادت را با آغوش باز در راه رسیدن به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پذیرا شدند.

 

وی ادامه داد: قیام 15 خرداد همچنین نقطه عطفی در راستای حرکت انقلابی و مردمی به شمار می‌رود، زیرا انقلاب اسلامی پس از فراز و نشیب‌های فراوان، سرانجام در سال 57 با سرنگونی رژیم شاهنشاهی به پیروزی رسید.

 

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تغییرات ناگهانی برخی مدیران در این شهرستان گفت: به تازگی برخی افراد و مدیران را مخفیانه به شهر دیگری می برند و مدیر جدید را در خلوت جایگزین می کنند و انگار در این شهر کسی وجود ندارد که بخواهد از او نظرخواهی کنند.

 

حجت الاسلام جباری خطاب به استاندار مازندران گفت: آقای فلاح در جلسه ائمه جمعهعده کرده بود که هر چگونه تغییر و جابه جایی مدیران در شهرستان ها حتما پس از مشاوره با امام جمعه انجام می شود اما متاسفانه در تغییرات جدید انجام شده، هیچ مشورتی انجام نشد.

 

امام جمعه بهشهر افزود: بدون تردید مردم این شهرستان با این گونه رفتارها و جابه جایی ها مخالف بوده و نمی پذیرند مدیران موفق این شهرستان ناگهان به شهر دیگری رفته و دوران مدیریت آن ها ناتمام بماند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات