۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۶۵۵۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

غرب با تقویت عربستان به دنبال انزوای ایران در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام‌ جمعه بیرجند با بیان این‌که آمریکا سعی کرده در منطقه همواره برای جلوگیری از قدرت روز افزون انقلاب عربستان را تقویت کند، ‌گفت: انزوای ایران در منطقه مهم‌ترین هدف غرب از تقویت عربستان است.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام‌جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه در دانشگاه بیرجند با بیان این‌که آمریکا سعی کرده در منطقه همواره برای جلوگیری از قدرت روزافزون انقلاب، عربستان را تقویت کند، ‌گفت: انزوای ایران در منطقه مهم‌ترین هدف غرب از تقویت عربستان است

 

وی با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین نفع جنگ عربستان با یمن برای آمریکا نفع اقتصادی است، ادامه داد: نفع دیگر آمریکا از این جنگ منزوی کردن ایران در منطقه و درگیر کردن کشورهای حامی ایران با آتش جنگ و ناامنی است تا یاران در منطقه تنها بماند.

 

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: هدف آل سعود با حمایت استکبار جهانی از ارتکاب جنایت و خونریزی در یمن ترس از نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه است.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به موفق نشدن استکبار و حامیان آن در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین و از طرفی طنین‌انداز شدن ندای بیداری اسلامی در منطقه که از نظام الهی و ولایی جمهوری اسلامی ایران نشأت گرفت، افزود: بعضی از کشورهای تحت رهبری آمریکا ازجمله عربستان موجودیت رژیم خود را در مخاطره دیدند و می‌دانند که راهبردهای بیداری اسلامی ریشه‌های حکومت آن‌ها را متزلزل می‌کند بنابراین سعی کرده‌اند با آتش جنگ و استبداد موجودیت خود را حفظ کنند.

 

وی ادامه داد: عربستان سعودی به‌عنوان متجاوز بوده و به هیچ‌کس ازجمله کودکان، زنان و غیرنظامیان رحم نمی‌کند.

 

امام‌جمعه بیرجند تصریح کرد: از آن‌طرف ملت یمن ملتی است که امروزه زیر بار ظلم و در تضاد با اسرائیل است و این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسند.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی بابیان اینکه امروز ایران اسلامی حامی مردم یمن است، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در اشاره به راهبردشان در مورد یمن فرمودند «جمهوری اسلامی از مظلوم و هرکسی که در مقابل رژیم منحوس اسرائیل بایستد حمایت می‌کند» بنابراین مشکلات یمن با نظر خود مردم حل می‌شود نه با دخالت اجانب و بیگانگان و مردم خود باید سرنوشتشان را انتخاب کنیم.

 

وی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی و آل سعود در هدف تقابل با ایران به‌صورت غیرمستقیم مشترکند، اظهار کرد: آنچه عربستان در یمن انجام می‌دهد برگرفته از الگوی نحس رژیم جعلی اسرائیل مانند کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان است

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: ملت یمن تا به امروز ثابت کرده است که زیر بار ظلم نخواهد رفت و دوباره تن به رهبری منافقانه و مزورانه دولت‌های استکباری نخواهد داد.

 

وی تأکید کرد: درصورتی‌که مردم یمن با اتحاد، همدلی و تحت رهبری واحد و از طرف دیگر با صبر، مقاومت ایستادگی مردم یمن قطعاً عربستان سعودی از به وجود آوردن این جنگ پشیمان خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی بزرگ‌ترین نفع این جنگ برای آمریکا را نفع اقتصادی دانست و گفت: تأمین سلاح و موارد دیگر در مقابل پول‌های هنگفت عربستان از این جمله است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات