۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۶۵۷۶۶
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد؛

ضرورت گرایش سیاست‌های خارجی کشور به اندیشه امام/ نباید با سلیقه خود سخنان امام را تحلیل کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سیاست خارجه یکی از حوزه‌هایی است که نیاز به گرایش به اندیشه امام دارد و نباید اینگونه باشد که مسؤولی عزت را در سهولت سفرهای هوایی و تأمین بنزین ما بداند.
حجت الاسلام علي سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در همایش «ترویج و دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی» که با حضور روحانیان و طلاب شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سالن همایش‌های اداره تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: در شرایط امروز جهان، آمریکا برای رسیدن به اهداف خود جنگ نیابتی را به راه انداخته است.

 

وی ادامه داد: امروز تحقق اهداف آمریکا به وسیله نیروی انسانی و پشتیبانی مالی و نظامی کشورهای اسلامی علیه مسلمانان صورت می‌گیرد، آنها با همین ترفند پنج ارتش دنیا یعنی ارتش کشورهای مصر، لیبی، سوریه، عراق و اکنون نیز یمن را از پای درآورده است.

 

بیشترین نفع جنگ مسلمانان به اسرائیل می‌رسد


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین نفع جنگ مسلمانان به اسرائیل می‌رسد، افزود: اسرائیل در سایه جنگ یمن به راحتی نفس می‌کشد و بیشترین سود را می‌برد وقتی در این جنگ‌های درون‌تمدنی خون ریخته می‌شود، اختلافات بیشتر خواهد شد و به سختی از بین می‌رود.

 

وی تصریح کرد: کشورهایی مانند عربستان، قطر و ترکیه به بهانه‌های مختلف چنین شرایطی را درک نمی‌کنند و بلایی را بر سر جامعه اسلامی می‌آورند که آینده آن روشن نیست آمریکا پای عربستان را به منجلاب درگیری باز کرد، زیرا به دنبال تحول در عربستان بود آنها استحاله و تغییر در تفکر عربستان را می‌خواهند اما نمی‌خواهند برای آن هزینه چندانی بپردازند و با زور به مقابله با عربستان بروند از همین رو عرصه یمن، زمینه‌ای شد تا سلطنت عربستان نیز در آستانه شکستن قرار گیرد.

 

عربستان با دست خود کاری کرد که انصارالله در چند ماه، به هدف 10 یا 15 ساله خود برسد


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به توفیقات انصارالله در یمن اشاره و بیان کرد: عربستان با دست خود کاری کرد که انصارالله در چند ماه، به هدف 10 یا 15 ساله خود برسد، انصارالله خواهان حکومت بر یمن و اداره آن نبود اما اکنون اختیار 19 استان از 20 استان یمن در دستان انصارالله است عربستان تصور می‌کرد در یک هفته می‌تواند یمن را تسخیر کند و در این راه به امید پاکستان و مصر دل خوش کرده بود اما کار به جایی رسید که نتانیاهو اعتراف کرد که دو تنگه دنیا یعنی هرمز و باب المندب در اختیار ایران است.

 

اینکه اگر داعش بغداد را بگیرد، دیگر با ما کاری ندارد؛ تفکری غلط است


وی با تأکید بر اصول گفتمان امام راحل، اظهار داشت: امام خمینی اصولی داشت که در توفیق انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بود یکی از این اصول وحدت در اصول و مبانی اسلام است اما هیچ‌گاه شعار شیعه پرستی سر ندادند و سبب اختلاف نشدند امروز شاهدیم که جمهوری اسلامی در غزه به کمک حماس می‌آید؛ در حالی که آنها که ادعای حمایت از اخوان‌المسلمین داشتند هیچ کاری نکردند و عامل موفقیت رزمندگان فلسطینی در جنگ 22 روزه معنویت به همراه استفاده از موشک‌های فجر 5 بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: امام راحل روز قدس را برای حمایت از محرومان و مستضعفان ابداع کرد ایشان می‌دانست که گاهی مسائل امنیتی با مسائل تکلیفی گره می‌خورد شرایط امروزِ لبنان، سوریه، فلسطین و عراق اینگونه است نباید این طرز تفکر به وجود بیاید که اگر داعش بغداد را بگیرد، دیگر با ما کاری ندارد بلکه باید هوشمندانه و عاقلانه مسائل را دنبال کنیم.

 

امام "أشِداءُ علی الکُفار و رُحَماءُ بَینهم" است


وی با بیان اینکه برخی با سلیقه خود، فرمایشات امام را تحلیل می‌کنند، گفت: پیامبر اسلام در زمانه خود با چنین افرادی روبرو بود برخی امام را بر اساس منافع خود تبیین و ایشان را شخصیتی صلح‌طلب معرفی می‌کنند؛ در حالی که امام نه صلح‌طلب مطلق و نه جنگ‌طلب مطلق است او "أشداءُ علی الکُفار و رُحَماءُ بَینهم" است ایشان در مبارزه با مستکبران به ویژه آمریکا تردیدی نداشتند از همین رو شعار شیطان بزرگ را سر دادند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی یادآور شد: استراتژی امام نفوذ اندیشه انقلاب بود، ایشان بر این باور بودند که عمق استراتژیک انقلاب باید گسترش یابد و بر صادر کردن تفکر بسیجی تأکید داشتند امروز در سوریه و عراق و لبنان همین تشکل مردمی بسیج شکل گرفته و توانسته معادلات منطقه را تغییر دهند از زمانی که در عراق بسیج به وجود آمد جریان افراطی و خشن به عقب رانده شد.

 

با تدابیر رهبر معظم انقلاب اتفاقات منطقه به نفع ایران اسلامی رقم خواهد خورد


وی به تهدیدات جهان اسلام در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: دو تهدید عمده در برابر جهان اسلام است و روحانیان شیعه و سنی در برابر اینها مسؤول هستند نخستین تهدید ادامه جنگ نیابتی است البته شرایط نشان می‌دهد که این جنگ به نفع مسلمانان به پایان خواهد رسید امروز پرفروش‌ترین کتاب‌ها در یمن کتب مربوط به آخرالزمان است مقامات آمریکا همچون کلینتون اذعان می‌کنند که ما نمی‌دانیم چرا هر کاری می‌کنیم به ضرر ما و به سود جمهوری اسلامی تمام می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: آنچه اهل بیت ما پیش‌بینی کرده‌اند امروز در حال رخ دادن است و با تدابیر رهبر معظم انقلاب اتفاقات منطقه به نفع ایران اسلامی است اما از سوی دیگر برخی سران منطقه زیان فراوانی خواهند دید آنها تا چه زمانی می‌خواهند دلارها و نیروهای خود را صرف دفاع از مستکبران کنند؟!

 

وی دومین تهدید عمده جوامع اسلامی را ترویج اسلام بدلی دانست و خاطرنشان کرد: شعار امام خمینی تحقق اسلام ناب و معقول و منطقی بود و ما نیز طرفدار عقلانیت اسلامی و اسلام عقلانی هستیم از یک سو تریبون‌های عربی در حال معرفی اسلام خشن و بسته که به شرایط زمان و مکان توجه ندارد، هستند از سوی دیگر اسلام سکولارشده و مثله شده از ترکیه سر بلند کرده است اسلامی که بر خلاف اسلام بسته عربستان، باز و با همه چیز قابل جمع است اسلام افراطی شیعی نیز سومین نوع اسلام بدلی است به بدترین شیوه به اهل سنت توهین می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: وظیفه سنگین جریان روحانیت در شرایط کنونی هدایت و مراعات مردم است، باید هوشیار باشیم که تنش و دوقطبی میان مردم و روحانیت اتفاق نیفتد.


وی افزود: برخی مسؤولان بر این باورند که برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید جذب جامعه جهانی شویم این در حالی است که امام فرمود ما آمده‌ایم تا دنیا را به هم بریزیم و بگوییم که کفر باقی نمی‌ماند اما عده‌ای در حال تلطیف اندیشه و مواضع امام در برابر آمریکا هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روی‌آوردن سیاست خارجه به اندیشه امام تأکید و عنوان کرد: سیاست خارجه یکی از حوزه‌هایی است که نیاز به گرایش به اندیشه امام دارد نباید اینگونه باشد که مسؤولی عزت را در سهولت سفرهای هوایی و تأمین بنزین ما بداند اگر این تفکر صحیح باشد، پس پیامبر(ص) در شعب ابیطالب و اباعبدالله(ع) در قیام کربلا اشتباه کرده‌اند زیرا آب را بر ایشان بستند اما ایشان به تکلیف خود عمل کرد دشمنی با آمریکا و اسرائیل موضعی و مقطعی نیست بلکه حقیقی و بنیادی است مردم، مسؤولان و خواص باید زمینه را برای تحقق یک توافق ایده‌ال و مطلوب بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب فراهم کنند البته باید دانست که دولت کنونی در سطح کلان با تفکر رهبری فاصله دارد./831/پ201/ب4

ارسال نظرات