۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۶۵۸۰۶
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

ضرورت مشارکت بانوان حوزوی برای رفع معضلات شهری

خبرگزای رسا ـ نشست هم‌اندیشی مسؤولان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت‌الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذبایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری نشست مشترک مسؤولان شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان با فعالان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد و گفت: این جلسات هم‌اندیشی در قالب تفاهم‌نامه همکاری به صورت سازمان‌یافته و هدفمند تداوم خواهد داشت.


وی با بیان این‌که در این نشست زمینه‌های تعامل و همکاری حوزه علمیه خواهران با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان در راستای تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری اقدام به احصای معضلات فرهنگی و اجتماعی کرده و راهکارهای لازم را ارائه می کند.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذبایجان شرقی با اشاره به محور مذاکرات با معاونت فرهنگی شهرداری تبریز ادامه داد: در این نشست آسیب‌ها و معضلات اجتماعی همانند ازدواج، پیشگیری از طلاق، فرزندپروری، جلوگیری از بد اخلاقی اجتماعی و فضای مجازی، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی مطرح شد.


وی با بیان این‌که چگونگی جذب گردشگر و بیان آموزه‌ها و تعالیم دین مبین اسلام از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود، خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز خواستار استفاده از ظرفیت‌های بانوان طلبه در طرح سلامت معنوی و نشاط قرآنی، خانه‌های سلامت و فرهنگ سراها شد.


حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که در نشست هم‌اندیشی اخیر مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای میان دو مجمومه تنظیم و امضا شود، گفت: نقش‌آفرینی حوزه های علمیه خواهران در رفع معضلات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی جامعه پیش از این نیز با اعزام مبلغان و فعالیت های مختلف تبلیغی پیگیری شده است.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذبایجان شرقی با تأکید بر نظام‌مند، هدفمند و برنامه‌محور بودن فعالیت های تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در عرصه های مختلف اجتماعی افزود: حضور خواهران طلبه و مبلغه در عرصه‌های مختلف اجتماع که کمتر مورد توجه بوده است، بایستی در اولویت قرار گیرد.


وی خواستار توجه به جایگاه و نقش حوزه های علمیه در مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی ایران شد و گفت: مشارکت بانوان حوزوی تبریز در رفع معضلات شهری بایستی به صورت جدی از سوی متولیان امر مورد توجه و عنایت قرار گیرد./853/ت302/ب4

ارسال نظرات