۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۶۶۱۴۱
نماینده ولی فقیه در زنجان:

رهبر انقلاب پس از امام راحل خدمات ارزنده‌ای به حوزه‌های علمیه ارائه کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: بعد از امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب انصافا خلف صالحی برای ایشان بودند و خدمات ویژه ای هم با نام امام(ره) نسبت به حوزه های علمیه کشور و به ویژه شهرستان ها انجام دادند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش بزرگ «هادیان نور» در زنجان با اشاره به روایاتی که در زمینه تکریم عالم وجود دارد گفت: نگاه به چهره عالم طبق روایات اسلامی ما عبادت است و حتی نگاه به درب خانه عالم نیز همین حکم را دارد.

 

وی در ادامه خطاب به جمع حاضر در همایش خاطرنشان کرد: این جمع نیز همگی 50 سال و شاید هم بیشتر سابقه درخشان تبلیغ دین مبین اسلام را در کارنامه خود دارند و افراد بسیاری را در این مدت به اسلام دعوت و شاگردان بسیاری را نیز در این زمینه پرورش داده و تربیت کرده‌اند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که روحانیت بعد از اهل بیت(ع) پرچمدار اسلام هستند،‌اظهار داشت: بعد از دوران غیبت صغری حاملان مکتب اسلام، سلسله جلیله روحانیت بوده که زحمات و رنج های فراوانی را در این زمینه متحمل شده اند که البته بی نتیجه نیز نبوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه افزود: نتیجه زحمات، رنج ها، تلاش های شبانه روزی و مجاهدت های علما پیروزی انقلاب اسلامی بود و امروز نیز بعد از 37 سال دوباره این قشر وظیفه ایجاد روحیه معنوی و امیدواری در جامعه را بر عهده دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به خدمات رهبر معظم انقلاب نسبت به روحانیت گفت: بعد از امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب انصافا خلف صالحی برای ایشان بود و خدمات ویژه ای هم با نام امام(ره) نسبت به حوزه های علمیه کشور و به ویژه شهرستان ها انجام داد و بنده نیز خودم از نزدیک شاهد این خدمات هستم و می بینم که ایشان در این زمینه تا چه اندازه زحمت می کشند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به خاطره ای از دیدار با یک روحانی در منطقه محروم کشور تأکید کرد: وقتی سال ها قبل خدمت پیشکسوتان امر تبلیغ حضور یافتیم یکی از آن بزرگواران به بنده گفت که سلام ما را به رهبر انقلاب برسانید و از ایشان تشکر کنید که دوباره روحانیت را با خدمات خود احیا کردند.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به گوشه ای از این خدمات ارزنده اظهار داشت: در اوایل این خدمات در مقیاس کوچک تری انجام می گرفت اما امروز به کمک الهی در مقیاس بزرگی انجام شده و هنوز هم دنبال می شود./949/پ202/ب4

ارسال نظرات