۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۶۶۲۲۱
حجت الاسلام حمیدی:

حوزه‌های علمیه تبریز ظرفیت بزرگی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی شهرداری تبریز گفت: آذربایجان شرقی و تبریز از ظرفیت بسیار خوبی در عرصه قرآن برخوردار است، به‌ گونه‌ای که با داشتن مؤسسات قرآنی و حوزه‌های علمیه متعدد توانسته جایگاه مطلوبی در فعالیت های قرآنی داشته باشد.
حجت الاسلام احمد حميدي، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تبريز

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در جلسه هم‌اندیشی و سیاست‌گذاری مسؤولان و متولیان امور قرآنی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ظرفیت و اقبال عمومی استان برای نشر تعالیم قرآنی بسیار فراتر از وضعیت کنونی است.


وی با بیان این‌که قرآن کتابی هدایت‌گر، نجات‌بخش و مصون‌دارنده در برابر هجمات مختلف دشمنان از صدر اسلام تا روز محشر است، خاطرنشان کرد: همه مسلمانان و به‌ ویژه شیعیان فارغ از این‌که مسؤولیتی هم داشته باشند، باید برای ترویج و گسترش معارف قرآن همت مضاعف و خستگی‌‎ناپذیر داشته و همواره در این مسیر قدم بردارند.


حجت الاسلام حمیدی گفت: استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در عرصه قرآن برخوردار است، به ‌طوری که با داشتن مؤسسات قرآنی متعدد اعم از مهد قرآن، جامعةالقرآن، حوزه‌های علمیه، پایگاه‌ها و خانه‌های قرآنی توانسته جایگاه استان را در حوزه اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های قرآنی به رتبه‌ای مطلوب برساند.


وی با تأکید بر این‌که ظرفیت و اقبال عمومی استان برای نشر تعالیم قرآنی و برنامه‌‎های دینی مذهبی بسیار فراتر از وضعیت کنونی است، تصریح کرد: همه فعالان قرآنی استان دغدغه نشر معارف قرآن را دارند، اما عمده‌ترین مشکلی که گریبان‌گیر نهادها و متولیان امور قرآنی استان و شهر تبریز است، نداشتن مدیریت واحد و متحد برای پیشبرد اهداف، فعالیت‌ها و ایده‌های قرآنی، به‌دور از هرگونه موازی‌کاری و ناهماهنگی است.


‌‎حجت‌الاسلام حمیدی افزود: اگر طرح جامع امور قرآنی در این استان تدوین و رسالت، وظایف و کارکردهای هر نهادی در آن تعیین می‌شد، یک خط سیرمشخص و واحد برای رسیدن به اهداف مورد تأکید قرآن و اسلام معین می گردید تا همه مسؤولان و فعالان قرآنی در این خط به وظایف خود عمل کرده وپاسخ‌گوی عملکرد و کم و کاستی‌های خود باشند.


وی هدف‌گذاری و تعیین راه در برنامه های قرآنی را شرط مهم رسیدن به هدف غایی در این امور عنوان کرد و گفت: به ‌طور حتم داشتن طرح جامع و چشم‌انداز افق فعالیت ها و برنامه‌های قرآنی می‌تواند در این راستا بسیار مفید واقع شده و با احتساب نقاط ضعف و قوت، از هدررفت منابع مادی و معنوی و سرمایه‌های انسانی جلوگیری کند.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این‌که حمایت از مؤسسات قرآنی یکی از اولویت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز است، ادامه داد: حمایت مادی و معنوی از مؤسسات و نهادهایی که به نام قرآن و برای آموزش تعالیم قرآنی به کودکان، نوجوانان و جوانان می‌کوشند، از رویکردهای اصلی این معاونت بوده که درطول سال این حمایت‌ها تدوام داشته و دارد.


وی با ارائه گزارشی از برنامه‌ها معاونت فرهنگی شهرداری تبریز در حوزه قرآنی، گفت: سال گذشته بیش از 110 هزار نفر از شهروندان تبریزی در برنامه‌های قرآنی که از سوی این مجموعه در 18 فرهنگ‌سرا، یک بوستان قرآن و دیگر فضاهای معنوی و مذهبی برگزار شد، حضور داشتند./853/د103/ح

ارسال نظرات