۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۶۶۲۵۲
مدیر امور مساجد شهرستان کاشان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از جوانان و نوجوانان برای فعالیت‌های مساجد

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور مساجد شهرستان کاشان بر استفاده از نوجوانان و جوانان در امور مساجد و اهمیت دادن به آنها در فعالیت های مساجد تأکید کرد و گفت: برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد باید از مشارکت آنها در فعالیت های مساجد استفاده کرد.
حجت الاسلام رحمت الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده مدیر امور مساجد شهرستان کاشان، بعد از ظهر امروز در آستانه دهه تکریم و نکوداشت مساجد در همایش هیأت امنا و خادمان مساجد شهرستان کاشان در حسینیه حضرت علی اکبر این شهرستان گفت: یکی از وظایف حوزه مدیریت مسجد، برنامه ریزی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است چرا که مساجد در آینده باید از سوی نوجوانان و جوانان امروز اداره شود.

 

وی بر افزایش جاذبه های مساجد از سوی هیأت امنای مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان تأکید کرد و یادآور شد: هیأت امنای مساجد باید  ضمن تفویض برخی اختیارات و مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در فعالیت های مساجد، آستانه صبر و تحمل خود را نیز  برابر نوجوانان و جوانان افزایش دهند.

 

ضرورت همکاری هیأت امنای مساجد با پایگاه های بسیج و کانون‌های مساجد

حجت الاسلام نوروز زاده همچنین بر همکاری هیأت امنای مساجد با پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی مساجد تأکید کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی مساجد در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو دهه تکریم مساجد بهانه است چرا که در طول سال تکریم از مساجد را باید در دستور کار خود داشته باشیم اما در ماه مبارک رمضان باید اهتمام بیشتر در تکریم مساجد داشته باشیم.

 

مدیر امور مساجد شهرستان کاشان یکی از برنامه های ویژه مساجد در ماه مبارک رمضان را جلسات قرائت قرآن مساجد اعلام کرد و گفت: برای جلسات قرائت قرآن باید از مربیان قرآنی برجسته شهرستان استفاده شود تا جلسات قرائت قرآن بدون عیب و نقصی برگزار شود، بنابراین برای استفاده از مربیان توانمند آشنا به علوم قرآنی، هیأت امنای مساجد با مجامع قرآنی شهرستان کاشان، دارالقرآن الکریم و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در ارتباط باشند.

 

لزوم رعایت اوقات شرعی اذان به افق کاشان

حجت الاسلام نوروز زاده در ادامه لزوم رعایت اوقات شرعی اذان به افق کاشان در ماه مبارک رمضان از سوی مساجد را یادآور شد و افزود: با درخواست نماینده ولی فقیه در کاشان از اساتید دانشگاه کاشان، دانشگاه تهران، بیت معظم رهبری و آستان قدس، افق شرعی شهرستان کاشان از سوی آستان قدس رضوی استخراج و در کتابچه ای چاپ و به هیأت امنای مساجد تحویل شده است.

 

به گفته وی این کتابچه، معیار و مبنای افق شرعی شهرستان کاشان است که در اختیار مساجد قرار گرفته است اما متأسفانه زمان شرعی اذان به افق کاشان از سوی برخی از مساجد رعایت نمی شود و دیده شده است شش مسجد در یک خیابان دارای شش افق هستند.    

 

حجت الاسلام نوروز زاده در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 525 مسجد از سوی 525 خادم مسجد اداره می شود گفت: از این تعداد 352 مسجد فعال و دارای امام جماعت هستند.

 

مدیر امور مساجد شهرستان کاشان یادآور شد: از 525 مسجد در کاشان تعداد 235 مسجد در شهر کاشان و مابقی آن در روستاهای تابعه این شهرستان قرار دارند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات