۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۶۶۴۸۴
لحظه‌ای درنگ/صیانت از میراث گرانبهای خمینی کبیر؛

راه مقابله با تحریف امام، پایبندی به کلام خلف صالح اوست

خبرگزاری رسا ـ امام امت، ناخدای کشتی انقلاب، میراث گرانبهایی را برای عبور از تاریکی دریای ظلم و جور، هوا و هوس و... در میان ملت به ودیعه نهاده که با بازخوانی اصول اعتقادی ایشان می‌توان حق این میراث را ادا کرد.
مقام معظم رهبري امام خميني صفحه امام خميني در اينستاگرام

 

به گزارش سرویس اندیشه خبرگزاری رسا، تحریف شخصیت، منش و روش روح‌الله کبیر راهیست که از گذشته آغاز و همچنان در حال پیمودن مسیر خود است. و افرادی در مسیر تحریف دیدگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی معمار انقلاب گام بر می‌دارند.

 

افراد با تحریف شخصیت امام راحل به دنبال به گل نشاندن کشتی انقلاب هستند، کشتی که مسافران آن مستضعفان و محرومان بوده و در حال حرکت به سمت سعادت جامعه بشری و انسانی در دریای پر تلاطم ظلم و جور، هوا و هوس است.

 

کشتی که اگر از حرکت باز ایستد، سرنوشتی جز گرفتاری در امواج سهمگین استکبار و نهایتا غرق شدن نخواهد داشت و هستند افرادی که به سبب اغراض شخصی همچنان با تبرهای خود به جان کشتی افتاده و به دنبال سوراخ کردن آن هستند.

 

اکنون این کشتی با تمام قوای خود به سبب اعتقاد سرنشینان به ناخدا ـ ولایت فقیه ـ امواج حقد، کینه، غضب را شکافته و به راه خود ادامه می‌دهد، ولی باید دانست روزی طعمه امواج می‌شود که ناخدا به وسیله کدخدا، عوان و انصارش آسیب بیند، آسیبی که به وسیله تحریف شخصیت ناخدا صورت می‌گیرد.

 

تنها راه عبور از این دریای پر تلاطم و رسیدن به ساحل امن، عمل به رهنمودهای ناخدای کشتی انقلاب به جای دستورات کدخدا است و زمانی این کار صورت می‌گیرد که افراد بر مبانی و اصول ناخدا تکیه داشته باشند.

 

 

روح‌الله کبیر ناخدای کشتی انقلاب میراث گرانبهایی را برای عبور از تاریکی دریای ظلم و جور، هوا و هوس در میان ملت به ودیعه نهاده که با بازخوانی اصول اعتقادی ایشان می‌توان حق این میراث را ادا کرد.

 

امام امت فردیست که با مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی مبتنی بر اسلام ناب محمدی نقشه راه ملت ایران را برای رسیدن به پیشرفت، ترقی و عدالت ترسیم کردند و امروز ادامه این مسیر تنها با شناخت کامل شخصیت ایشان محقق می‌شود. همان‌گونه که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید می‌کنند بدون شناخت صحیح و تحریف نشده امام امکان تداوم نقشه راه امت وجود نخواهد داشت.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل، مکتب «فکری، سیاسی و اجتماعی» امام خمینی را «نقشه راه ملت ایران» برای دستیابی به اهداف بزرگی همچون عدالت و پیشرفت و اقتدار برشمردند و تأکید کردند: بدون شناخت «صحیح و تحریف نشده امام» امکان تداوم این نقشه راه وجود نخواهد داشت .

 

روح‌الله کبیر مجاهد خستگی ناپذیری بودند که با جهاد درونی و معنوی حق جهاد در راه خدا ادا و با برانداختن نظام سلطنتی موروثی، ملت بزرگ ایران را در مسیر تغییر تاریخ و ایجاد نخستین حکومت اسلامی پس از صدر اسلام قرار دادند.

 

رهبر انقلاب همچنین با اشاره به ابعاد برجسته فقهی، عرفانی و فلسفی امام راحل، شخصیت اصلی ایشان را تحقق مضمون آیات قرآنی دانستند که در وصف مجاهدان واقعی راه خدا تأکید می‌کنند که آنان بر این مسیر حق واقعی جهاد را ادا کردند.(مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام)

 

پیر فرزانه انقلاب با تکیه بر منظومه‌ای فکری مسنجم برگرفته از فقه پویا، زنده و محرک شیعه راه‌حل مشکلات جوامع بشری و اسلامی را ارائه و برخلاف برخی از روشنفکران و اندیشه‌پردازان که تنها به سخنان زیبا بسنده می‌کنند، کارآیی اسلام ناب محمدی در عرصه حکومت‌داری را به منصه ظهور گذاشتند.

 

امام خمینی(ره) می‌فرمایند «اسلام پیشرفته‌ترین حکومت را دارد و به هیچ وجه حکومت اسلام با تمدن مخالفتى نداشته و ندارد.» (صحیفه امام، ج5، ص204)

 

مکتب فکری روح‌الله مبتنی بر اسلام ناب محمدی و نفع اسلام آمریکایی که همان اسلام تحجر و سکولار است می‌باشد. در مکتب بزرگ امت بر خلاف دیگر مکاتب دین و سیاست از یک‌دیگر جدا نبوده، بلکه دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانت است.

 

مکتب معمار انقلاب بیگانه از اسلام بی‌روح و اسلام گروه‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی است که در مقابل آن اسلام،‌ اسلام مبتنی بر سنت و کتاب که سبب شناخت نیازهای بالفعل جوامع اسلامی با متد علمی برخواسته از دل حوزه‌های علمیه می‌شود قرار دارد.

 

در مکتب امام بزرگوار اسلام آخوندهای درباری و اسلام بی تفاوت مردود است و امروز نیز پیروان پیر فقید و فرزانه انقلاب باید با اسلام تحجر و سکولار مرزبندی روشن و شفافی داشته باشند.

 

«خدای متعال می‌داند که من نسبت به آخوندهای فاسد آن‌قدر شدید هستم که نسبت به سایر مردم نیستم. ساواکی پیش من محترم‌تر است از آخوند فاسد [...] آن‌قدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا نمی خورد. در روایات هست که آخوند فاسد و ملای فاسد در جهنم از بوی تعفنش اهل جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفن بعض از آخوندهای فاسد، دنیا در عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم. ما طرفداری از اسلام می‌کنیم. این اسلام پیش شما باشد معظم هستید. پیش هرکس باشد معظم است«.(صحیفه نور، ج10‌، ص 280-279).

 

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی می‌فرمایند: آن تشیّعی که ارتباط به ام‌آی‌شش انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی‌آی‌ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.

 

 

امروز ملت به ویژه حوزویان، دانشگاه‌هیان و مسؤولان با انگیزه، امید، تحرک و همت می‌توانند صراط مستقیمی که خمینی کبیر ترسیم کرده را ادامه دهند و الا غیر این عمل شود، باید منتظر سیلی محکم استکبار بود.

 

هر چند برخی می‌خواهند روح‌الله کبیر را فردی خشک و خشن نشان دهند، ولی بنیانگذار انقلاب «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود، به همان میزان که در برخورد با مستکبران قاطع و غیر متزلزل بود، در برخورد با مؤمنان عاطفه، لطف و محبت داشتند.

 

اتکا به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت‌های استکبار اصل دیگری از اصول اعتقادی روح‌الله کبیر بود که این اصل را می‌توان در صراحت و قاطعیت ایشان در برخورد با سران استکبار مشاهده کرد.

 

«در نظرم است که در یک روایتى است که رسول خدا که مبعوث شد، آن شیطان بزرگ فریاد کرد و شیطانها را دور خودش جمع کرد و اینکه مشکل شد کار بر ما. در این انقلاب، شیطان بزرگ که امریکاست، شیاطین را با فریاد دور خودش دارد جمع مى‏ کند. و چه بچه شیطان هایى که در ایران هستند و چه شیطانهایى که در خارج هستند، جمع کرده است و هیاهو به راه انداخته است.(صحیفه امام، ج‏10، ص: 489-497)

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره مجدد به اظهارات مقامات رسمی آمریکا در روزهای اخیر که گفته بودند اگر چنین شرایطی پیش آید ما حمله نظامی می کنیم، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفتند: اولاً غلط می کنید. ثانیاً همانطور که در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد.(در جمع معلمان، 16 اردیبهشت سال 94)

 

امام امت متکی بر کمک الهی، اراده و همراهی مردم بود نه مستکبران دغل بازی. مستکبرانی که همچنان به مکر و حیله خود ادامه می‌دهند. پیر انقلاب اراده مردم را بر کمک دیگران ترجیح می‌دادند، لذا معتقد بودند مسائل اقتصادی، نظامی، سیاسی و سازندگی باید به مردم سپرده شود.

 

امام راحل حامی مستضعفان جهان و مخالف قلدران بین المللی، مستکبران و در رأس آن آمریکای شیطان صفت و جنایتکار بودند. مشی روح‌الله طرفداری از مظلوم و مخالفت با ظالم و نفی نظام سلطه بود. امام امت مدافع قاطع مردم مظلوم فلسطین و مخالف وحشی‌گری‌ها رژیم صهیونیستی بودند.

 

 

«ما باید فلسطین را، قدس را آزاد کنیم، هر روزی برایش یک نغمه‌ای می‌سازند و هر روزی یک بساطی درست می‌کنند که ایران با – مثلاً – اسرائیل بست و بند دارد! چه داعی دارید شما که از اسرائیل اینطور توهین می‌بینید، اینطور اهانت می‌کند، اینطور حیثیت شما را پایمال می‌کند، بلندیهای جولان را غصب می‌خواهد بکند و می‌گوید من اعتنا به هیچ قدرتی ندارم، یک همچو جرثومه فسادی را شما باید با اتفاق خودتان از بین بردارید. اگر از بین برندارید، این یک ماده سرطانی است که سرایت می‌کند به جاهای دیگر، اکتفا به جولان نمی‌کند، رأی آن‌ها این است که اسرائیل از همه نژاد‌ها بالا‌تر است و از فرات تا نیل هم مال اوست و همه اینجا‌ها باید برگردد به اسرائیل و شما نشستید سر یک امور جزئی و سر یک امور خیلی ناچیز با هم دعوا می‌کنید و همه همّتان را این قرار دادید که نبادا ایران یک وقتی یک حرفی بزند. ایران که همه ارگان‌هایش فریاد می‌زنند که ما نظری نداریم به دولتهای دیگری و ملتهای دیگری، الا اینکه با آن‌ها متحد بشویم و فساد را از منطقه بیرون کنیم، دشمنی با ایران را می‌کنند. این چرا باید اینطور بشود؟»(صحیفه امام / ج ۱۵ / ص۵۱۹)

 

رهبر انقلاب اسلامی نیز تأکید می‌کنند: مسئله فلسطین عرصه یک مجاهدت واجب و لازم اسلامی است و هیچ حادثه ای ما را از مسئله فلسطین جدا نخواهد کرد.(مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل)

 

روح‌الله کبیر مردم را ولی نعمت و خویش را خادم آن‌ها می‌دانست و مردم چه زیبا در بزنگ‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با همت و اراده پاسخ این اعتماد را داده و خود را فدای راه امامشان کردند.

 

به عقیده خمینی کبیر صاحبان اصلی انقلاب کوخ نشینان هستند که بدون هیچ چشم داشتی در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شوند، امام امت حامی ضعفا و محرومان بودند و اشرافی‌گری هیچ جای در دید وسیع ایشان نداشت.

 

«تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى‏بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم‏... ما براى احقاق حقوق فقرا در جوامع بشرى تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.» (صحیفه امام، ج‏21، ص: 86 و 87)

 

«مسأله امدادگری و رسیدگی به مستضعفان و محرومان از کارهای اساسی در اسلام است و نباید آن را کوچک و کم اهمیت دانست.»(بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 17/12/65)

 

 

نفی نظام سلطه، تأکید بر استقلال امت، مقابله با تفرقه افکنی قومی و قبیله‌ای و وحدت ملی از تأکیدات خمینی کبیر بود، ایشان به دنبال تحقق امت اسلامی و تشکیل یده واحده با مشارکت شیعه و سنی برای کوبیدن در دهان استکبار بودند.

 

خمینی کبیر در تاریخ و دل مردم ماندگار خواهد بود و این محبوبیت تا زمانی ادامه خواهد داشت که شخصیت این پیر فرزانه مورد تحریف قرار نگیرد، و امروز تنها راه شناخت رفتارهای سیاسی، فکری و فرهنگی معمار کبیر انقلاب بازخوانی اصول و مبانی فکری ایشان از آغاز نهضت تا پس از پیروزی انقلاب است که شاکله‌ شخصیت ایشان را تشکیل می‌دهد و نباید در این را سلیقه‌های فردی أثرگذار باشد.

 

امروز نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خلف صالح خمینی کبیر میراث‌دار حقیقی امام امت در ایجاد تمدن عظیم اسلامی ایست و همانند پیر فرزانه و فقید انقلاب اعتماد به خدا، کمک گرفتن از امت، بی‌اعتمادی به استکبار و برخورد قاطع با آن، ایجاد وحدت میان امت اسلامی، نفی نظام سلطه، طرفداری از مظلوم به ویژه فلسطین، مخالفت با قلدران بین المللی، اثبات اسلام ناب محمدی و پاسخ‌گویی آن به نیازهای جامعه و دیگر موارد را سرلوحه کار خویش قرار داده است.

 

امروز وظیفه فرد فرد ماست که در این فضای غبار‌آلوده ایجاد شده از سوی مغرضان به انقلاب و دوستداران قدرت که هر روز ردای جدیدی به تن می‌کنند، تنها با توجه ویژه به سخنان و رهنمودهای مفسر واقعی امام راحل ـ امام خامنه‌ای ـ انقلاب را به پیش بریم.

/703/993/م

ارسال نظرات