۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۶۶۶۱۷
آیت الله نجفی:

مبلغان شریفترین شغل را برعهده دارند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از تبلیغ دین به عنوان شریف‎ترین شغل یاد کرد و ادامه داد که همه مومنان به وظیفه مبلغان غبطه می‎خورند.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف، در پیامی که امروز از سوی شیخ علی نجفی فرزند و نماینده وی در بیست و هشتمین همایش مبلغان خانم و آقا در نجف قرائت شد، بر لزوم بیان سخنان هدفمند و همکاری با عشایر از سوی مبلغان تصریح کرد: ای خطیبان و ای پیشگامان هدایت و جهاد و ای شیعه اهل بیت(ع)؛ شما در حمل رسالت سنگینی که از سوی همه پیامبران به ویژه حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار برای جهانیان تقدیم شده است، مشارکت دارید.

 

وی افزود: شرافت انسان به شرافت کاری وی مرتبط است و شما شریف ترین شغل که غبطه سایر مومنان را در بردارد را دارا هستید. این پُست و جایگاه الهی بر شما مبارکباد.

 

حضرت آیت الله نجفی با اشاره به ظلم و ستم علیه ملت عراق، ادامه داد: عراق از زمان ستم علیه امام حسن(ع) با حکومت نظام های فاسد مواجه شد، نظام هایی که همه تلاش خود را برای دور کردن مردم از دین انجام دادند و آثار این نظام ها همچنان در جامعه نمایان است.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد که تلاش های فراوانی از سوی جریان های منحرف جهت گمراه کردن جامعه به ویژه جوانان انجام می شود که ایستادگی کامل در برابر این تلاش های ضروری است.

 

وی وضع کنونی عراق را استثنایی توصیف کرد و اظهار داشت: جنگ همه جانبه ای علیه ملت مظلوم از سوی دشمنان عراق به راه افتاده و با تروریست هایی که در قالب دین فعالیت می کنند اما دین اسلام از اقدامات آنان در خونریزی و تجاوز به نوامیس تبرئه می جوید، مواجه شده ایم.

 

حضرت آیت الله نجفی افزود: در این وضع بود که حوزه علمیه ناچار به صدور فتوای جهاد کفایی شد و ملت نیز به آن لبیک گفت. ما شهدا و مجروحان فراوانی در این راه تقدیم کردیم و نشانه های پیروزی به فضل تلاش مجاهدان دیده می شود.

 

این مرجع تقلید در بخش پایانی پیام خود، فعالیت منظم و همگانی برای گرایش مردم به جهاد و توجه به خانواده های شهدا و مجروحان را خواستار شد./980/ب902/د

ارسال نظرات