۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۶۶۶۵۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای شناساندن شخصیت امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: بسیاری از افراد می خواهند شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) را تحریف کنند،‌ از این رو وظیفه ما است که در خطبه ها و منابر به شخصیت بزرگ امام(ره) اشاره داشته باشیم تا جوانان و آیندگان ویژگی های معمار بزرگ انقلاب اسلامی را بدانند.
حجت الاسلام قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بعد از ظهر امروز در همایش روحانیت و ضرورت امروز، اظهار داشت: اگر عصمت و عنایات ائمه اطهار(ع) نباشد در مقاومت و ایستادگی پیروز نخواهیم شد.

 

وی افزود: حفظ نظام اسلامی به ایستادگی در سوریه و عراق بستگی دارد و وظیفه همگان است که مجاهدان را نصرت دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی جهت شناساندن شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) است، افزود: بسیاری از افراد می خواهند شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) را تحریف کنند که در بیانات رهبری به آن اشاره ای شد، وظیفه ماست که در خطبه ها و منابر به شخصیت بزرگ امام (ره) اشاره داشته باشیم تا جوانان و آیندگان ویژگی های معمار بزرگ انقلاب را بدانند.

 

وی افزود: تبیین درست احکام اسلامی وظیفه روحانیت است که در این راستا باید از منابع غنی و مسائل مورد نیاز جامعه استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرمایشات امیرمومنان در عمل به دستورات و احکام اسلامی گفت: شرط ورود به بهشت، عمل درست به احکام اسلامی است که در این راستا اگر جملات کوتاه هم باشد ،اهمیت دارد و باید بازگویی شود.

 

وی به مسائل و مشکلات قضایی در سال 93 اشاره کرد و افزود: طبق آمار سال 93 دستگاه قضایی آذربایجان غربی به وضعیت چهار صد هزار پرونده قضایی شهرستان ارومیه رسیدگی شده است.

 

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: بر روحانیت واجب است که مردم را به خویشتن داری و بخشش سفارش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: طبق آمار دستگاه قضایی حداودا یک سوم جمعیت ارومیه زندگی خود را در استرس و فشار بسر می برند.

 

همچنین سردار نوری اقدم رزمنده و جانباز دفاع مقدس ضمن محکومیت جنایات رژیم آل سعود، زمامداران آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل در خلق داعش در منطقه خواستار وحدت، هم دلی و هم زبانی در بین آحاد جامعه شد.

 

گفتنی است همایش روحانیت و ضرورت امروز، با حضور علما و روحانیان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات