۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۶۶۷۳۸
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

شکست دشمنان نیازمند همدلی و همزبانی است/ ایران دارای رتبه 15 جهان درحوزه تولید علم است

خبرگزاری رسا ـ معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه بصیرت و دشمن‏شناسی رمز غلبه بر دشمن نادیدنی امروز است، گفت: شکست دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیازمند همدلی و همزبانی است و تنها در این صورت است که می‏توانیم آینده بهتری را برای کشورمان رقم بزنیم.
معاون علمي فناوري رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور شب گذشته در جشن بزرگ همدلی و همزبانی که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، همسر شهیدان هسته ای علیمحمدی و رضایی نژاد، خانواده معظم شهدا و مردم ولایت مدار شهرستان سرخه در پارک ملت این شهرستان برگزار شد، جهش های علمی و فناوری را در چند سال اخیر خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایران با صعودی سه پله ای اکنون در رتبه پانزدهم جهان به لحاظ تولید علم قرار دارد.

 

وی با اشاره به جنگ هشت سال دفاع مقدس همان جنگی که تمام دنیای استکبار با حمایت مالی عراق در مقابل ایرانی با دستانی خالی قرار گرفتند که هنوز طعم شیرین پیروزی انقلاب اسلامی را نچشیده بود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان یکی از قوی‏ترین نیروی هوایی دنیا را در اختیار داشت و پس از انقلاب اسلامی می‏شود گفت نیروی هوایی کشورمان زمین گیر شد که یکی از دلایل مهم نداشتن تکنولوژی هوایی و کمبود قطعات هواپیماهایی نظیر اف14، اف 5 و اف 4 بود.

 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه نیروگاه هسته‏ای را می‏توان خرید؛ اما این مهم بدون فناوری امکان‏پذیر نیست، تصریح کرد: یکی از مهم ترین مؤلفه‏های توسعه کشور علم و فناوری است و اکنون باید ماشین ساز شویم تا بتوانیم به پیشرفت دست یابیم و البته باید سمت و سوی دانشگاه‌های کشور در جهت فناوری و تولید باشد.

 

ستاری با اشاره به جنگ نرم امروز و تفاوت‏های آن با جنگ سخت دیروز اظهار داشت: امروز ساختار و سازمان دشمنان قابل رؤیت نیست و رمز شکست این دشمن نادیدنی بصیرت، دشمن‏شناسی، همدلی و همزبانی است و باید گفت تنها در این صورت است که می‏توانیم آینده بهتری را برای کشورمان رقم بزنیم.

 

وی با اشاره به مشکلات و سختی‏هایی که در حال حاضر کشور با آن مواجه است، گفت: می‏توانیم با حمایت دولت، علما، دانشگاهیان، خانواده‌های شهدا و همدلی و همزبانی عموم مردم مشکلات و موانع را از پیش روی خود برداریم.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه همگان مدیون انقلاب، نظام و کشور هستیم و هر قدر برای عزت و سرافرازی میهنمان ایران هزینه کنیم باز هم کم است، افزود: آینده روشنی در راه است و این آینده ساختنی است.

 

ستاری تأکید کرد: بهبود اوضاع اقتصادی، اجتماعی و بین المللی و برطرف شدن مشکلات تنها با وحدت و وفاق ملی امکان‏پذیر است.

 

خدمت به انقلاب و نظام یک موهبت الهی است

 

همچنین شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته‏ای کشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم استان کویری سمنان و شهرستان سرخه اظهار داشت: خدمت به انقلاب و نظام یک موهبت الهی است که نصیب هر کسی نمی‏شود و باید گفت همگی ما مدیون انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

 

وی با اشاره به ویژگی‏های حرفه‏ای و رفتاری همسر شهیدش گفت: شهید رضایی‏نژاد در کارش بسیار حرفه‏ای بود و در عین حال هرگز دیدگاه سیاسی‏اش را وارد حرفه کاری‏اش نمی‏کرد.

 

همسر شهید رضایی‏نژاد با بیان اینکه ما مدیون شهدای انقلاب اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: من هم در این چند سال که همسرم به شهادت رسیده است راهش را ادامه داده‏ام و امیدوارم بتوانم همواره در خدمت کشور، نظام و انقلاب باشم.

 

ملت ایران با همدلی و همزبانی بار دیگر تودهنی محکمی به یاوه گویان خواهند زد

 

منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی از شهدای هسته ای کشور نیز در این جشن با اشاره به دشمنی‏ها و توطئه‏های پی در پی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته دشمنان با استفاده از انواع و اقسام ترفندها و با دراختیار داشتن تمام زور و زر و تزویرشان تمام تلاششان این بود که حضور مردم درانتخابات را کمرنگ کنند؛ اما کور خوانده‏اند و همچون همیشه ناکام ماندند.

 

وی با اشاره به شجاعت و دلیری ملت ایران اظهار داشت: مردم دوست‏دار انقلاب هستند و هرلحظه برای حماسه آفرینی دیگری آماده‏اند و با حضور پرشور خود در تمامی انتخابات‏های گذشته به یاوه گویان انقلاب و نظام تودهنی زده‏اند.

 

همسرشهید علیمحمدی گفت: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب با نام «دولت ملت؛ همدلی و همزبانی»نام گرفته است بار دیگر با همدلی، همزبانی، حمایت از دولت، انقلاب و کشور تو دهنی محکم‏تری به دشمنان خواهیم زد.

 

حجت‏الاسلام نطنزی یکی از علمای برجسته شهرستان سرخه نیز در جشن بزرگ همدلی و همزبانی ضمن عرض خوشامد به مسؤولان کشوری و استانی در این جشن که به مناسبت دومین سالگرد پیروزی گفتمان تدبیر و امید برگزار شد، اظهار داشت: این جشن در راستای تحقق و عینیت بخشیدن به شعار سال 94 برگزار شده است.

 

گفتنی است، در پایان این جشن بزرگ به پاس قدردانی از شهدای سرافراز ایران اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته‏ای کشورمان از همسر شهید علیمحمدی و همسر شهید رضایی‏نژاد تجلیل به عمل آمد.

 

شایان ذکر است در این جشن همچنین از تندیس تجسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشور با نام«ابتاک» اثر جمعی از هنرمندان سمنانی رونمایی شد و قرار است این تندیس در یکی از میادین شهرستان سرخه نصب شود./977/پ201/ب4

ارسال نظرات