۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۶۷۰۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

ماه رمضان فرصتی برای ایجاد انقلاب اخلاقی در درون انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ایجاد یک انقلاب اخلاقی در درون انسان دانست و گفت: اصلاح نفس در این ماه از اثرات مطلوبی برخوردار است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع مبلغان و فعالان فرهنگی استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را بهترین ماه برای بندگان خدا دانست و گفت: مؤمنان باید از فیوضات این ماه بیشترین بهره را ببرند.

 

وی با  اشاره به این که دل‌های مؤمنین در ماه مبارک رمضان برای پذیرش احکام و پیام وحی آماده است، گفت: ماه رمضان ماه قرآن است و قرآن کریم در این ماه نازل شده است و بر اساس فطرت انسان‌ها باید قرآن کریم بیان شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به ظرفیت تبلیغی ماه مبارک رمضان در جهت بسط و گسترش ارزش های متعالی دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: مبلغان دینی باید از این ظرفیت ها در جهت تقویت شناخت جامعه با اسلام راستین و احکام حیاتبخش آن بهره گیرند.

 

وی در ادامه به رهنمودهای  مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت روحانیان در مساجد گفت: اگر مساجد روحانی محور باشند، به آن اهداف انبیاء که همان تبیین دین و بیان احکام الهی است می رسیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت به روی بندگان خدا باز می‌شود و خداوند تبارک و تعالی به کوچک‌ترین بهانه بندگان خود را می‌آمرزد، گفت: ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آگاهی بخشی به نسل جوان است.

 

وی رسیدن به تقوای الهی را بهترین ثمره ماه رمضان برشمرد و گفت: فضای این ماه پرفیض فرصت مغتنمی است تا بتوانیم روحیه مادی گری و دوستی به دنیا را از خود دور کرده و دنیا را مقدمه ای برای آخرت دانسته و برای روز معاد تلاش و کوشش کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که روزه داری تنها به گرسنگی و تشنگی محدود نمی شود، گفت:  فرد روزه دار باید با همه اعضای خود روزه بگیرد، بدین ترتیب در پایان ماه رمضان شاهد دوری اخلاق رذیله از خود خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تفسیر قرآن کریم را بهترین غذای روح در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم ناب کلام الهی مجموعه کامل از دستورهای فکری و عملی است که موجب بیداری عقل و احساس مردم در جهت صراط مستقیم می شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ماه رمضان را با ارزش ترین و با فضیلت ترین ماه های سال بیان کرد و گفت: باید قدر لحظه به لحظه های این ماه مبارک را دانست و در جهت بهره برداری معنوی از این ماه مبارک قدم برداریم.

 

وی در ادامه سخنان خود انس با قرآن کریم، اقامه نماز به موقع و قرائت دعا را از آداب ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای بیداری از خواب غفلت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ایجاد یک انقلاب اخلاقی در درون انسان دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح نفس در این ماه از اثرات مطلوبی برخوردار است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات