۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۶۷۲۶۵
انصارالله:

آمریکا چاره‌ای جز مذاکره با یمن ندارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مقامات جنبش انصارالله یمن گفت که آمریکا برای آزادسازی بازداشت شدگان آمریکایی به دست ارتش یمن مجبور به مذاکره با این کشور است.
انصارالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش انصارالله یمن، در بیانیه‌ای هرگونه هماهنگی با آمریکا در مورد امور سیاسی یمن را نفی و شایعات منتشر شده در این زمنیه را تکذیب کرد.


عبدالمنعم رسول الطلیعی، از فرماندهان جنبش انصارالله ضمن تاکید بر اینکه سطح همکاری‌‌های آمریکا و عربستان هم کاهش پیدا کرده است، افزود: سیاست‌های عربستان در کشورهای عربی راه به جایی نمی‌برد، چرا که اساس فکری عربستان بر مبنای طایفه‌گرایی و تعصب محور بوده و هیچ اندیشه سیاسی و دیپلوماسی پشت اقدامات این رژیم نیست.


این مقام انصارالله، آمریکا را ناچار به مذاکره با یمن دانست و بیان کرد: بسیاری از نیروهای آمریکایی به دست نیروهای ارتش یمن بازداشت شده اند و آمریکا برای آزادی آنها باید با یمن بر سر میز مذاکره بنشیند.


وی از بی اعتمادی آمریکا نسبت به هم پیمان دیرینه‌اش عربستان خبر داد و گفت: آمریکا به این نتیجه رسید که باید به صورت مستقیم با یمن وارد مذاکره شود و نمی‌توان روی عربستان و اشتباهات استراتژیک آن حسابی باز کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات