۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۶۷۸۱۶
نایب رییس دوم مجلس:

برای رسیدن به موفقیت در مذاکرات باید رهنمودهای رهبری ملاک عمل قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دوم مجلس با بیان این‌که امام معتقد بود در اسلام هیچ حکم غیر سیاسی وجود ندارد گفت: این جاهلیت از اسراییل حمایت کرده و مردم یمن را با تفکر اسلام آمریکایی به کشتن می‌دهد که از دورن این اسلام داعش متولد می‌شود.
محمدرضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، محمدرضا باهنر، نماینده مردم تهران در مجلس شب گذشته(26 خردادماه) در پنجمین سالگرد شهدای موتلفه اسلامی و مراسم گرامیداشت زنده یاد محمود انصاریان از اعضای این حزب در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات گفت: یاد و خاطره شهدای خردادماه و درگذشت محمد انصاریان را گرامی می‌داریم؛ خردادماه ماه عجیبی است.

وی با بیان این‌که خردادماه یاد نهضت امام خمینی(ره) را زنده می‌کند بیان کرد: 15 خرداد روز آغاز مبارزات رسمی ایشان با رژیم شاهنشانی است و ایشان 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند و به تعبیری انتظار فرج را باید از این روز بکشیم.

باهنر گفت: سابقه اسلام در کشورمان طولانی و بیشتر از هزار سال است؛ اما با داشتن همین اسلام بیش از هزار سال زیر سلطه رژیم سلطنت بودیم.

وی ابراز کرد: امام امت ایران را به اسلام ناب متصل کرد و شهدای عزیز برای تبیین این اسلام رفتند، امام زمانی که نهضت خود را علنی می‌کرد با مقاومت یک رژیم ستم شاهی پر زرق و برق و تزویر روبرو شد؛ در کنار این جبهه دو جبهه دیگر وجود داشت که امام خمینی(ره) نیز با این‌ها مبارزه می‌کرد.

امام در اواخر عمر خود از واژه اسلام آمریکایی بسیار استفاده می‌کردند

این نماینده مجلس تصریح کرد: جبهه دوم کسانی بودند که به ظاهر انقلابی اما در باطن وابسته به قدرت‌های شرق بودند؛ این افراد معتقد بودند دین افیون ملت‌هاست؛ این بلوک میلیون‌ها انسان را کشت فقط به جرم اعتقاد به معاد، اخلاق و انسانیت؛ این افراد در ایران نیز نفوذ پیدا کرده و در دانشگاه‌های ما جوجه کمونیست‌ها حاضر بودند و می‌گفتند مگر با دین می‌توان با شاه رسمی کشور جنگید؟

وی افزود: این افراد در انقلابی‌های ما نفوذ پیدا کرده بودند و احساس مالکیت صد در صدی داشتند؛ امام راحل مجبور بود با کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها مبارزه کرده و نگاه به دین را از ناکارآمد جلوه کردن به عاملی نجات بخش برای مردم معرفی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: جبهه سوم که امام با آنها بیشتر از بقیه گروه‌ها مشکل داشتند، معتقد بودند همراهی دین با سیاست قابل قبول نیست و خلاصه دین در شب اول قبر مشخص می‌شود و با توسل به دین در برابر امام و انقلاب ایستادند.

وی ادامه داد: امام به حدی برای مقابله با این تفکرات ضد دینی جلو رفت که در صحیفه نور فرمودند؛ معتقدم در اسلام هیچ حکم غیر سیاسی وجود ندارد و اسلام دین زندگی جاری مردم است.

این فعال سیاسی با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در مدیریت کشور تاکید کرد: رهبری کارکرد خالصانه را اینگونه مثال زده اند که در زمان پیش از پیروزی انقلاب چگونه باخلوص و بدون چشم داشت در کنار اذیت شدن خانواده‌هایشان و آوارگی‌ها مبارزات انقلابی صورت می‌گرفت؟ امروز هم باید این رویکرد دنبال شود.

وی با بیان ‌اینکه پیامبر(ص) 13 سال تلاش کرد امت اسلامی را شکل دهد و ده سال پس از نهضت امت اسلامی شکل گرفته و رشد کرد، عنوان کرد: حضرت امام هم 15 سال برای شکل گرفتن امت اسلامی و 10 سال برای تشکیل دولت تلاش کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که امام در اواخر عمر خود از واژه اسلام آمریکایی بسیار استفاده می‌کردند تاکید کرد: امام راحل اسلام ناب را بین توده ای از مردم مطرح می‌کرد که از اسلام فاصله داشتند؛ تلاش ایشان از 15 خرداد 42 تا پیروزی انقلاب در سال 57 موید این بود که زلزله عظیمی را در قرن حاضر به راه بیندازد.

امروز ملت ایران بیش از هر زمانی پشتیبان ولی فقیه خود است

وی افزود: از یک سو شاه و ستم‌هایش و از سوی دیگر مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها می‌گفتند اصلا نمی‌توان انقلابی بود و دین هم داشته باشیم.

باهنر اظهار کرد: در حال حاضر جاهلیت مدرن در جهان پدید آمده است، این جاهلیت از اسراییل حمایت کرده و مردم یمن را با تفکر اسلام آمریکایی به کشتن می‌دهد که از درون این اسلام داعش متولد می‌شود؛ در این فضا امام این عزت را به مردم داد که به خداپرستی و دینداری واقعی برسند.

وی با بیان این‌که افراد مخالف دین با داعشی گری قصد بردن آبروی اسلام را دارند بیان داشت: امام در صحیفه خود به انقلابی ماندن توصیه کرده اند یعنی روحیه انقلابی و وحدت را حفظ کنیم؛ این‌که ایران در میان همه هیاهوها یک جزیره باثبات است به واسطه ایجاد وحدت و رهبری آیت الله خامنه ای است و اخلاصی که در واژه واژه کلام ایشان موج می‌زند.

این کارشناس سیاسی به ویژگی‌های اخلاقی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام تنها از خدا می‌ترسید و زمانی که رهبر این کشور بود و حتی تا لحظه مرگ عقیده شان تغییری نکرد؛ مستکبرین زمانی قصد داشتند قرن 21 را بدون نام و نشانی از دین شروع کنند اما امروز همه دغدغه‌های آنان دین و گسترش اسلام در جهان است.

وی با اشاره به روند ادامه مذاکرات هسته ای یادآور شد: رهبری فرمودند؛ می‌توان بازی برد - برد داشت و اگر دشمن بخواهد بازی برد باخت را به ما تحمیل کند؛ ما آماده ایم بازی را ادامه ندهیم؛ آمریکا باید بداند امام ما در سال 43 چه قدرتی داشت و امروز مشاهده کند نظام، ملت و رهبر ما چه اقتداری در جهان دارند؟

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: امروز ملت ایران بیش از هر زمانی پشتیبان ولی فقیه خود است و می‌داند نتیجه دادن یا ندادن در مذاکرات برای ما موفقیت آمیز است، فقط شجاعت و بصیرت و پیگیری مطالبات رهبری و قدم برداشتن در مسیر منویات ایشان از ضروریات جامعه امروز است./848/ پ202/ج

ارسال نظرات