۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۶۷۹۵۶
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تبیین کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به تقدس زمان در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در آستانه ماه رمضان به فرصت‌ها و ظرفیت این ماه اشاره کرد و گفت: بالاترین مرتبه بهره برداری از ماه رمضان، خودداری از گناه است؛ چنان که پیامبر اکرم(ص) در پاسخ سؤال حضرت علی(ع) فرمودند «ورع و تقوا بهترین عمل ماه مبارک رمضان است»؛ زیرا فلسفه روزه این ماه همین است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آستانه ماه رمضان به فرصت‌ها و ظرفیت این ماه اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در این زمینه فرمودند «ماه رمضان با رحمت، مغفرت و برکت به شما رو آورده است که اگر مردم، فضیلت این ماه را می‌دانستند؛ آرزو می‌کردند که ای کاش؛ مدت آن یک سال بود».

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: همچنین حضرت علی(ع) در روایتی فرمودند برتری ماه مبارک رمضان بر بقیه ماه‌ها همانند برتری امام معصوم(ع) بر مردم است.

 

وی ابراز داشت: خداوند متعال در ماه رمضان، سفره لطف و رحمتش را برای همه عالم گسترانده است و اگر فردی در این ماه، عمل خیری را انجام دهد؛ خداوند چند برابر به وی پاداش خواهد داد چنان که ثواب نماز واجب در این ماه، هفتاد برابر است.

 

استاد حوزه علمیه قم، به ثواب تلاوت قرآن در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: همان گونه که پیامبراکرم(ص) فرمودند؛ برخی مواقع در زندگی، نفحه‌های الهی می‌وزد و فرصت معنوی برای انسان به وجود می‌آید که انسان باید از این نسیم‌های رحمت و زمان‌های نورانی بهره ببرد.

 

وی به زمان‌ها و مکان‌های خاص و نورانی اشاره کرد و افزود: در میان مکان‌ها، قبور ائمه‌اطهار(ع)، مساجد و اماکن مذهبی از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و در میان زمان‌ها برخی روز‌ها و همچنین ماه مبارک رمضان خاص و ویژه است که باید مغتنم بشماریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که «درهای آسمان در ماه مبارک رمضان گشوده می‌شود و تا آخر این ماه باز است»؛ از این‌رو تا این سفره پهن است و فرصت ارتباط با قرآن و اولیای الهی وجود دارد باید از این برکات و فرصت‌ها استفاده کرد.

 

وی تأکید کرد: اگر کسی بتواند در ماه رمضان و در طول عمرش‌ با قرآن مأنوس باشد و کلام الهی را در زندگی‌اش پیاده کند؛ بسیاری از توفیقات نصیبش خواهد شد و طبق روایات پیامبر اکرم(ص)، درهای بهشت به رویش باز و درهای جهنم بسته خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم، ترک گناه را بهترین توفیق در ماه مبارک رمضان خواند و ابراز داشت: بالاترین مرتبه بهره برداری از ماه رمضان، خودداری از گناه است؛ چنان که پیامبر اکرم(ص) در پاسخ سؤال حضرت علی(ع) فرمودند «ورع و تقوا بهترین عمل ماه مبارک رمضان است»؛ زیرا فلسفه روزه این ماه همین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، به آثار و فوائد روزه اشاره کرد و یادآور شد: اگر فردی در این ماه موفق به ترک گناه شود و بر نفس خودش غلبه کند؛ نفس کشیدن، خواب و بیداری‌اش عبادت خواهد بود و به بندگی واقعی الهی و روزه حقیقی نائل خواهد شد./908/ت302/س

ارسال نظرات