۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۶۷۹۷۴

مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در حوزه علمیه الزهرای ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران در حوزه علمیه الزهرای ارومیه برگزار شد.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محسن علامی، فعال مذهبی شامگاه چهارشنبه در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه پرفیض شعبان با همه برکات و نعماتی که داشت رو به اتمام است، ولی در مقابل ماه میهمانی خدا؛ ربیع القرآن در پیش رو است و ما باید قدر این فرصت ارزشمند را بدانیم.

 

حجت الاسلام علامی گفت: طلاب حوزه های علمیه به راهی قدم گذاشته اند که راه خدمت به دین اسلام و سربازی امام عصر(عج) است، پس همه همت تان باید در مسیر برداشتن قدم های محکمی در امر تبلیغ و ترویج دین اسلام و قرآن باشد.

 

وی افزود: برای مردم در زمان غیبت وظایفی عنوان شده است از قبیل دادن صدقه برای امام عصر(عج) و دعا برای تعجیل در فرج ایشان به ویژه در ماه شعبان که در حال وداع کردن با ما است.

 

فعال مذهبی با اشاره به انواع هدایت افزود: هدایت دو نوع است؛ هدایت ارشادی و هدایت وصولی، هدایت ارشادی آن است که فرد را به آدرس مطلوب راهنمایی کنند، ولی هدایت وصولی به معنای رساندن فرد به آدرس مدنظر است.

 

حجت الاسلام علامی بهترین حمد و سپاس ها را حمد پروردگار عالم دانست و گفت: هر حمد و سپاسی که خالی از حمد و ثنای خالق هستی باشد، ابتر و بی نتیجه است.

 

وی به آیه سه سوره مائده «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَ‌ضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا» اشاره کرد و افزود: باید خدایی را که دین خود را برای ما کامل و نعمتش را بر ما تمام و حتمی کرد، شکر و سپاس گفته و از این ایام در مسیر بندگی او بهره ببریم.

 

فعال مذهبی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان خواب و نفس کشیدن روزه داران بنا به روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) عبادت و قرائت یک آیه از قرآن کریم به منزله ختم تمام قرآن است و همه این اجر و پاداش های در نظر گرفته شده نشان از مجد و عظمت این ایام است.

 

وی به سوره قدر که در آن خدای متعال شب قدر را شب نزول قرآن کریم معرفی می کند اشاره کرد و گفت: خدای متعال در این ماه لیلة القدر را قرار داده است و از ائمه اطهار(ع) روایت شده که همه شب های رمضان را به امید درک یقینی شب قدر بیدار مانده و به راز و نیاز می پرداختند.

 

حجت الاسلام علامی ادامه داد: در روایت است که امیر مؤمنان امام علی(ع) از رسول خدا(ص) سوال فرمودند؛ بهترین عمل در این ماه چیست؟ رسول مهربانی ها در پاسخ فرمودند؛ «ترک محرمات الهی»، لذا بر فرد روزه دار فرض و واجب است که در این ایام جسم و جان و ذهن خود را از سرگرم شدن به اموری پست و گناه آلود حفظ کند.

 

فعال مذهبی بزرگ ترین و خطیرترین وظایف طلاب علوم دینی را خدمت به دین اسلام دانست و گفت: شما طلاب حوزه های علمیه به راهی قدم گذاشته اید که راه خدمت به دین اسلام و سربازی امام عصر(عج) است، پس همه همت تان باید در مسیر برداشتن قدم های محکمی در امر تبلیغ و ترویج دین اسلام و قرآن باشد تا در سایه الطاف الهی مقدمات ظهور منجی عالم امکان(عج) فراهم شود./1301/پ202/ح

ارسال نظرات