۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۶۷۹۸۲
رییس اداره زکات استان اصفهان خبر داد؛

اصلی‌ترین وظیفه روحانیان و دستگاه‌های مسؤول فرهنگ‌سازی زکات در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان این‌که مردم در دور ترین نقاط تا مرکز شهرها همواره آماده عمل به فرایض دینی و شرعی هستند، گفت: وظیفه علما، روحانیان و دستگاه‌های مسؤول فرهنگ‌سازی زکات در جامعه است.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر، رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد زکات شهرستان شهرضا با شاره به آیات و روایاتی از قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) گفت: پروردگار در آیات زیادی فقرا را عیال خود دانسته و کمک به  آنها را بر همه افراد لازم دانسته است.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به این که ایجاد انگیزه برای خدمت رسانی عمومی به فقرا و نیازمندان را از جمله اهداف تشکیل ستاد احیای زکات است، ایجاد سازمانی برای ساماندهی وجوه پرداختی مردم و همچنین شناسایی افراد نیازمند در سطح شهرستان، کمک شایانی به ادای این فریضه الهی خواهد کرد.

 

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هر یک از فرایض دینی بر اساس فلسفه خاصی وضع شده بنابراین درباره مسأله زکات هم باید بدانیم تا زمانی که فقیر و نیازمندی در جامعه حضور دارد نباید وجوه پرداختی مردم صرف کاشی کاری مساجد و تکمیل حسینیه ها شود.

 

حجت الاسلام رنجبر فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات را یکی از اصلی ترین وظایف دستگاه‌های مجری این فریضه الهی دانست و عنوان کرد: مردم در دور ترین نقاط استان تا مرکز شهرها همواره آماده عمل به فرائض دینی و شرعی هستند اما وظیفه علما و روحانیون و دستگاه‌های مسؤول است که با اطلاع رسانی در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

 

وی گفت: بر اساس قانون، دولت همه ساله می تواند به ازای زکات پرداختی مردم به اضافه 10 درصد، را به عنوان وجوه تشویقی پرداخت کند و در صورت بهبود شرایط مالی این وجوه نیز پرداخت خواهد شد./939/پ203/ح

ارسال نظرات