۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۶۸۲۷۳
خطیب جمعه خوی:

روزه داران در برابر حرمت شکنان ماه خدا بی تفاوت نباشند/ پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: بر عموم روزه داران وظیفه است در برابر روزه خواران و هتک حرمت کنندگان به ماه خدا بی تفاوت نباشند بلکه امر به معروف و نهی از منکر در حدّ تذکر لسانی داشته باشند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: جایگاه ماه رمضان در حدی است که امام زین العابدین(ع) به درگاه خداوند عرضه می‌دارد «شناخت فضیلت ماه رمضان و بزرگداشت حرمت او را به ما الهام فرما».


وی با اشاره به فرمایشات رسول خدا(ص) در فضیلت ماه رمضان، اظهار کرد: «اگر بنده از آنچه در ماه رمضان قرار داده شده آگاهی داشت دوست می‌داشت همه سال رمضان باشد».


حجت الاسلام شکوری گفت: بر عموم روزه داران وظیفه است در برابر روزه خواران و هتک حرمت کنندگان به ماه خدا بی تفاوت نباشند، بلکه امر به معروف و نهی از منکر در حدّ تذکر لسانی داشته باشند.

 

زندگی شهید چمران بهترین الگو برای اساتید بسیجی است

خطیب جمعه خوی با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر چمران اظهار داشت: دکتر چمران از مصادیق این فرمایش منسوب به امیرمؤمنان(ع) است که آیا گمان می‌کنی تو واقعا موجود کوچکی هستی در حالی که عالمی بزرگ‌تر از این عالم در وجود تو هست.


وی شهید چمران را از مصادیق حدیث «قلبُ المؤمن عرش الرّحمن، قلب مؤمن عرش خداست» خواند و به خدمات چمران به مبارزات مردم کشورهای مصر،لبنان و ایران و مقامات علمی،عرفانی و هنری او اشاره کرد.


حجت‌الاسلام شکوری با یادآوری روز بسیج اساتید گفت: زندگی و مبارزات و کمالات علمی و معنوی چمران بهترین الگو برای اساتید بسیجی است.

 

علل تحمیل ولایت‌عهدی مأمون به امام رضا(ع)

خطیب جمعه خوی با اشاره به ششم رمضان روز تحمیل ولایتعهدی مأمون به امام رضا(ع) گفت:مأمون عباسی خلیفه ای سیاستمدار،حیله گر و قسی القلب بود که برای به دست آوردن خلافت حتی به برادر خود امین رحم نکرد.


وی افزود: مأمون برای خلع سلاح کردن علویان مبارز، ساکت کردن ایرانیان پیرو اهل بیت(ع)، شکست دادن عباسیان طرفدار امین، تسلط بر فعالیت‌های امام رضا(ع) و زیر سؤال بردن شخصیت او در افکار عمومی ولایت‌عهدی خود را به امام تحمیل کرد.

 

پیام‌های شهدای مظلوم غواص را نصب العین قرار دهیم
عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در بخش پایانی خطبه با اشاره به تشییع حماسی 270 شهید غواص و گمنام توسط مردم فهیم و ولایتمدار تهران و پیام بلند مقام معظم رهبری در تجلیل از مقام شهدا و قدردانی از حماسه به یادماندنی مردم تهران گفت: بر عموم ملت ایران، مسؤولان نظام، جریان‌های سیاسی کشور است که پیام‌های جاودانی شهدای مظلوم غواص را نصب العین خود قرار داده و در پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.


وی در ادامه حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی، پیروی و اطاعت از ولی امر مسلمین، خدمت به ملت متعهد ایران، مقابله با ستمگران جهان، نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و پاسداری از میراث‌های رهبر کبیر انقلاب را از جمله پیام شهدا برشمرد./936/پ201/ح

ارسال نظرات