۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۸۳۱۸

رییس مجمع علمای صور لبنان اقدامات عربستان در یمن را نسل کشی خواند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای صور لبنان امنیت و آرامش این کشور را در گرو کنار هم بودن حمایت مردمی، ارتش و مقاومت دانست و نسبت به ظلم افروزی‌های رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام علي ياسين، رييس مجمع علماي صور لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین، رییس مجمع علمای صور لبنان در بیانیه‌ای به تشریح وضعیت نامطلوب سیاسی این کشور پرداخت و وضعیت موجود را یک نوع هرج و مرج سیاسی توصیف کرد.

 

وی افزود: توطئه گروه‌های تکفیری از یک سو و توطئه چینی‌های برخی عناصر در داخل کشور از سوی دیگر، ضرورت انتخاب رییس جمهور را بیش از پیش روشن‌تر می‌کند.

 

این روحانی لبنانی، قبول هدیه تسلیحاتی ایران را خواستار شد و گفت: مسوولان باید با خنثی کردن توطئه‌ها در مسیر رسیدن هدیه تسلیحاتی ایران به لبنان به حمایت همه جانبه و به ویژه حمایت تسلیحاتی از ارتش و رزمندگان مقاومت بپردازند.

 

در این بیانیه آمده است که امنیت و آرامش کشور در گرو کنار هم قرار گرفتن سه اصل یعنی حمایت مردمی، ارتش و مقاومت است و اگر یکی از این ارکان نباشد امنیت این مرز و بوم به مخاطره می‌افتد.

 

وی به ویرانی‌های حاصل از زیاده‌خواهی استعمارگران در کشورهای منطقه اشاره و تصریح کرد: اسرائیل و عربستان با حمایت همه جانبه آمریکا برای تحقق اهداف شوم خود از هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌کنند و با زیر پا گذاشتن حق آزادی ملت‌ها و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع به منافع نامشروع خود فکر می‌کنند.

 

رییس مجمع علمای صور لبنان با انتقاد شدید از تصمیم سران سعودی مبنی بر استمرار حملات در ماه مبارک رمضان ادامه داد: آنچه امروز در یمن شاهد هستیم یک نسل کشی است و حتی در ماه مبارک رمضان نیز مردم مسلمان یمن در امان از حملات جنگنده‌های سعودی نیستند./1321/ب901/د

ارسال نظرات