۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۶۸۳۷۰
عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

برنامه های تربیتی براساس شرایط جامعه ترتیب داده شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: ائمه معصومان(ع) به تربیت فرزندان متناسب با زمانه خودشان تاکید فرموده اند، بنابراین مسؤولان و اولیا برنامه های تربیتی خود را بر اساس شرایط جامعه ترتیب دهند.
امام جمعه خوي

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: در همه زمان ها جوانان ما نیازمند فهم عمیق معارف اسلامی اعم از آیات قرآن، احادیث اهل بیت و سیره آنان هستند.


وی ادامه داد: باید متولیان امور فرهنگی و تبلیغی با بهره گیری از روش‎های متنوع و موفق که در خود آیات و روایات به آنها تأکید شده است در هدایت و حمایت از جوانان تلاش کنند.


حجت الاسلام شکوری با اشاره به پیشرفت ابزار ارتباطی و تمرکز دشمنان اسلام بر روی جوانان کشورهای اسلامی برای جدا کردن آن ها از دین اسلام، گفت: امروزه در اثر توسعه صنعت ارتباطات بین المللی و تلاش شبانه روزی دشمنان جهت اغفال و به انحراف کشاندن جوانان، باید در زمینه معرفی دین اسلام و تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی با مسؤولیت مضاعف پیش رفت.


ضرورت بهره گیری از روش های تأثیرگذار در گرایش جوانان به مبانی دینی


امام جمعه خوی اظهار داشت: از ائمه معصومان(ع) نقل شده است؛ "جوانان خود را با آداب و رسومات زمان خودشان تربیت کنید نه زمان خوتان"، تمامی متولیان تعلیم و تربیت جامعه و اولیا به این موضوع توجه داشته و برنامه های تربیتی خود را بر اساس شرایط و زمینه های موجود جامعه و فرهنگ حاکم بر آن ترتیب دهند.


وی به کارگیری ابزارهای تربیتی و تبلیغی متناسب با شرایط زمان و مکان را در استقبال جوانان از برنامه های دینی موثر دانست و تصریح کرد: با به کار گیری شیوه های متناسب با زمان در راهنمایی و تأثیرگذاری بر جوانان موفق تر عمل می شود و بخش مهمی از تضادها و تعارض های موجود میان نسل ها از این جا ناشی می شود که به مقتضیات زمان توجه نمی کنند.


نقش آفرینی حوزه های علمیه در مقابله با جنگ نرم


حجت الاسلام شکوری با بیان این که حوزه های علمیه و علمای دینی در زمینه مقابله با جنگ نرم و ناهنجاری ها در جامعه، مسؤولیت اجرایی و قانونی ندارند، خاطرنشان کرد: رسالت حوزه های علمیه تبلیغ و تبیین معارف دینی، بیان احکام شرعی و کمک به متولیان امور فرهنگی است.


وی تصریح کرد: مسؤولان فرهنگی هر نوع کمک و یاری در امر مقابله با جنگ نرم بخواهند، حوزه های علمیه آماده همکاری هستند و به عنوان نمونه در شهرستان خوی مدارس علمیه ما اعم از خواهران و برادران ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه ها، آموزش و پرورش، بسیج و سایر مجامع فرهنگی و تبلیغی دارند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات