۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۶۸۸۵۵

ترجمه کتاب «مدارک القضاء» آیت الله بنی فضل آماده چاپ شد

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام حمید بنی فضل از اتمام ترجمه کتاب «مدارک القضاء» آیت الله بنی فضل خبر داد و گفت: این کتاب آماده چاپ و عرضه در مجامع علمی شده است.
حجت الاسلام حميد بني فضل

 

حجت الاسلام حمید بنی فضل، مدیر موسسه آیت فضل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: موسسه علمی و فرهنگی زنده یاد آیت الله بنی فضل در سال 92 با هدف جمع آوری، حفظ و نشر آثار آیت الله مرتضی بنی فضل رضوان الله علیه پایه گذاری شد.


وی در ادامه افزود: از دیگر اهداف تاسیس این موسسه علاوه بر توجه به برکات وجودی آیت الله بنی فضل ارتقا و تقویت مبانی شیعی و ترویج و نشر آن در میان اقشار مختلف جامعه است.


مدیر موسسه آیت فضل ابراز داشت: تربیت نیروی متدین و کارآمد در راستای تبلیغ و نشر معارف شیعی را می توان از دیگر انگیزه های تاسیس این مرکز فرهنگی دانست.


وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های صورت گرفته در موسسه اشاره کرده و بیان داشت: از جمله فعالیت های صورت گرفته برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله بنی فضل بوده است.


حجت الاسلام حمید بنی فضل اذعان داشت: جمع آوری خصوصیات اخلاقی آیت الله بنی فضل و بررسی ابعاد اجتماعی، علمی و سیاسی وی از دیگر تلاش های این مرکز در راستای آشنائی هرچه بیشتر با شخصیت این عالم جلیل القدر است.


وی با بیان این‌که در راستای حفظ آثار ارزشمند وی نیز کارهائی صورت گرفته است، تصریح کرد: کتاب مدارک القضاء از آثار بسیار ارزشمند آیت الله بنی فضل است؛ ترجمه این کتاب غنی به پایان رسیده است و امید است بتوان آن را به مرحله چاپ رساند.

 

مدیر موسسه آیت فضل در خصوص ویژگی های کتاب مذکور گفت: این کتاب در 500 صفحه و به دست وجود شریف خودشان تالیف شده بود که در آن مبانی فقهی و مدارک ادله فقهی مورد بررسی قرار گرفته است، این کتاب شریف بر محور کتاب شرایع الاحکام محقق حلی تالیف شده و در حقیقت دروس درس خارج وی بوده است.


وی تأکید کرد: در راستای ترویج و نشر معارف دینی نیز فعالیت هائی شکل گرفت که از جمله آن می توان به جلسات ترجمه و شرح کتاب عظیم نهج البلاغه اشاره کرد.


حجت الاسلام بنی فضل در ادامه به برنامه های آتی موسسه اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری سعی و تلاش خود را در راستای چاپ کتب مذبور مبذول خواهیم داشت.


وی در خاتمه ضمن بیان شرایط سخت و حساس فرهنگی، خاطرنشان کرد: مسؤولین فرهنگی در حمایت از موسسات فرهنگی کوشاتر و حمایت های لازم را از مراکز فرهنگی به عمل رسانند، این مرکز فرهنگی تحت حمایت هیچ نهادی قرار نگرفته و تا به حال به صورت مردمی و حمایت های خیرین محترم اداره شده است، از این رو تا به امروز قادر به فعالیت های گسترده فرهنگی نبوده ایم./854/ت302/ق

ارسال نظرات