۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۶۹۰۳۶
آیت الله علم الهدی:

تلاش ها برای براندازی انقلاب به ضرر دشمن تمام شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: امروز در کره زمین هیچ کس بالاتر از آمریکا به صد عن سبیل الله نمی پردازد؛ آن چه آمریکا تا به امروز کسب کرده، سلاح هسته ای، فناوری و قدرت اقتصادی بوده است که قرآن به ما می گوید این همان ضلال دور کننده ای است که کفار به آن محتاج هستند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در چهارمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر روزانه قرآن کریم که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، در ادامه تفسیر آیه اول سوره مبارکه محمد(ص)، با اشاره به این که ضلالت عمل در ادامه مانع شدن از راه خدا عنوان شده است، گفت: صد عن سبیل الله، خاصیت کفر است.

 

وی افزود: این طور نیست که فقط کافری که «صد عن سبیل الله» کرده است مشمول «اضل اعمالهم» شود، من متدین هم اگر با تمام وابستگی به دین، مانع خیر و برکات و اطاعت خدا و جهاد در راه خدا شوم، تا مرز کفر پیش می روم ولو مسلمان باشم.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: ضلالت و ضال هم درباره عنوان «گمراه» صدق می کند و هم درباره «گمشده»، از همین رو در آیات «ألَم یجِدک یَتیماً فَآوی و وَجَدک ضالّا فَهَدی» که خطاب به پیامبر(ص) است، برخی اشکال می گیرند که پیامبری که از اول خلقت عبد صالح خدا بوده است، هیچ گاه ضلالت نداشته اما همان طور که در تفسیر سوره ضحی عرض کردیم، طبق برخی تفاسیر مقصود از «ضال» در این آیه، «گمشده» است و به جریانی در دوران شیرخوارگی پیامبر(ص) و گم شدن ایشان در دوران طفولیت اشاره دارد.

 

تلاش ها برای براندازی انقلاب به ضرر دشمن تمام شده است

آیت الله علم الهدی با اشاره به بی نتیجه بودن عمل کفار، گفت: 37 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در طی این 37 سال، همه دنیا با جنگ و توطئه و تزویر تلاش کردند تا ما را براندازی کنند اما هرچه کرده اند به نفع ما و به ضرر خودشان تمام شده است که این خاصیت عمل کفار است.

 

وی افزود: آمریکا می خواست با تشکیل طالبان، اسلام دیگری را به وجود آورد که در صدد جنگ با اسلام انقلابی درآید لذا طالبان و القاعده را ساختند تا انقلاب را براندازی کنند اما نه تنها موفق نبودند بلکه طالبان و القاعده، خودشان زحمتی برای آمریکا شدند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آمریکایی ها در نتیجه 8 سال دفاع مقدس به این نتیجه رسیدند که نمی توانند از راه عملیات نظامی با ما در افتند لذا از همان جا اطراف ما را نیرو چیدند و به خاطر ما به عراق و افغانستان آمدند تا ما را نابود کنند چرا که دیدند نابودی ما با جنگ رسمی ممکن نیست اما هر جا که آن ها آمدند، نقطه نفوذ ما شد، و در حالی که در آغاز دفاع مقدس، جنگ در عمق 70 کیلومتری خاک ما اتفاق می افتاد، امروز در فاصله صد متری مرز اسراییل با لبنان، تصویر بلند قامتی از رهبر معظم انقلاب نصب شده است.

 

در کره زمین هیچ کس به اندازه آمریکا صد عن سبیل الله نکرده است

آیت الله علم الهدی یادآور شد: امروز در کره زمین هیچ کس بالاتر از آمریکا به صد عن سبیل الله نمی پردازد؛ آن چه آمریکا تا به امروز کسب کرده، سلاح هسته ای، فناوری و قدرت اقتصادی بوده است که قرآن به ما می گوید این همان ضلال دور کننده ای است که کفار به آن محتاج هستند و از آن به نتیجه ای نمی رسند.

 

آیت الله علم الهدی سپس با اشاره به آیه 264 سوره بقره، تأکید کرد: امکانات هدایت برای همه فراهم شده و پیامبر(ص) و آموزه های دینی برای همه آمده است و مقصود از این که خداوند می فرماید «وَ اللَّهُ لا یَهدِی الْقَومَ الکافِرینَ»، این است که که جریان های ظالم هیچ گاه به نتیجه نمی رسند چرا که همه کار ها به خدا منتهی می شود و ابزار های هدایت درباره ظالم و کافر کاربرد هدایتی ندارد.

 

وی از «عدم تشخیص کارهای خوب و بد»، «حبط عمل» و نیز «بی نتیجه بودن عمل» را سه ویژگی ضلالت عمل کفار معرفی کرد و گفت: کافر خیال می کند کاری که انجام می دهد خوب است در حالی که آن کار بد است؛ کسی که خدا را باور نکرده و خوبی ها و بدی ها را در عبادت خدا نیاموخته است، بزرگ ترین اشکالش این است که قدرت تشخیص کار خوب را ندارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در تبیین این مسئله افزود: در بسیاری از کشورها مؤسسات خیریه ای وجود دارد که به بیماران و فقرا رسیدگی می کنند اما کافر همین کار را هم به خوبی انجام نمی دهد چرا که بر خلاف مؤمن که به معاد معتقد است، کافر این کار را برای رضای خدا انجام نمی دهد، پس حتما انگیزه ای مادی دارد.

 

آیت الله علم الهدی به موضوع «حبط عمل» اشاره و اظهار کرد: این سوال همیشه در ذهن بعضی افراد وجود دارد که آیا خداوند ادیسون را که مخترع برق است و نصف زندگی بشر توسط آن تأمین شد، به جهنم برده و عذاب می کند؟

 

وی خاطرنشان کرد: انگیزه ای که این کافر در اختراعش داشت این بوده است که در دنیا به عنوان یک مخترع نام و نشان بگیرد و او امروز شخصیتی جهانی و ثابت پیدا کرده که این ربطی به زندگی اخروی ندارد.

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: عمل کافر بی نتیجه است؛ کافر به همان نتیجه ای که خودش می خواهد هم نمی رسد و در واقع عبارت «اضل اعمالهم» بشارتی به مؤمنان بود که کفار خلاف نتیجه نقشه های شان را می گیرند./820/پ201/ج

 

ارسال نظرات